Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Advertisements

Rostliny 1.třída.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
VY_32_INOVACE_28_ Prvouka 3.ročník Rostliny 1.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Živá příroda.
LES ŘASY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Rostliny na jaře 4. ročník
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Zpracovala Jitka Ciprová
Co jsme již poznali.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_11_PRV_Houby Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Živá příroda CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_07_PRV_Ovoce Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Živá příroda CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vzduch Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Společné znaky rostlin.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_32_rostliny Ročník3. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_07_PRV_Vzduch
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
ROSTLINY.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Rostliny.
Rostliny Společné znaky rostlin: Vyživují se. Dýchají a vylučují.
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva v přírodovědě ve 4. ročníku.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Název projektu: Moderní škola
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Podmínky života na Zemi
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Živá příroda.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Živé organismy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_01_PRV_Znaky rostlin Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Živá příroda CZ.1.07/1.4.00/21.1135 Seznámení se znaky rostlin. Návaznost na předchozí znalosti z neživé přírody – rostliny jako zdroj kyslíku. Praktická činnost. Práce s internetem – vyhledávání údajů. Rozvoj logického a tvořivého myšlení.

Znaky rostlin

ZDROJ KYSLÍKU NA ZEMI KYSLÍK Rostliny jsou jediným zdrojem světlo oxid uhličitý teplo Proč potřebujeme při tomto ději Slunce? Co nám dává Slunce? Rostliny jsou jediným zdrojem kyslíku na Zemi. Opakování – žáci postupně popisují obrázek, odpovídají na otázky. Rostliny spotřebovávají kysličník uhličitý. Vezmou si z něho uhlík a KYSLÍK uvolňují do ovzduší. K výživě rostliny potřebují kromě oxidu uhličitého ještě vodu a vzduch, to už také víme.

Odkud berou rostliny svou výživu? oxid uhličitý ze vzduchu světlo ze vzduchu (Slunce) voda z půdy živiny (minerály) z půdy Žáci hledají postupně odpovědi na otázky – odkud berou oxid uhličitý?, odkud berou světlo?... Kontrola dalším kliknutím. Vodní rostliny – žijí pod vodou (řasy…) oxid uhličitý a kyslík berou z vody

REAKCE NA ZMĚNY TEPLOTY Víte, jak se během roku mění teplota? Rostliny na tyto změny samozřejmě také reagují. Zkuste podle obrázků popsat, jak. jaro zima léto a podzim

Rostliny se pohybují. Zkuste popsat, jakým způsobem se rostlina může pohybovat. zavírají květy na noc a před deštěm Když foukne vítr, pohybuje listy – ale to už není pohyb rostliny jako takové! Diskuze se žáky otáčí květ za sluncem

Rostliny rostou a vyvíjejí se. Popisujte obrázky. Zkuste si zasadit semínka do květináče ve třídě a pozorujte, jak rostlinka roste.

Rostliny dýchají. Nepleťte si dýchání s výživou rostlin – s přijímáním K dýchání nepotřebují světlo, dýchají i ve tmě, tedy i v noci. kyslík (malé množství) oxid uhličitý (malé množství) Nepleťte si dýchání s výživou rostlin – s přijímáním oxidu uhličitého a „výroby“ kyslíku! Při dýchání jde o malá množství.

Rostliny vylučují: 1. při své výživě 2. při dýchání kyslík oxid uhličitý (maličko) kyslík (maličko) 1. při své výživě 2. při dýchání oxid uhličitý (velké množství) kyslík (velké množství) Žáci odpovídají na naznačené otázky – kliknutím se pak objeví kontrola. Už jste pochopili rozdíl mezi dýcháním a výživou rostlin?

Rostliny se rozmnožují. Kvetoucí rostliny A - Semeny – většinou schovaná v plodech B - Podzemními částmi hlíza cibule Z8ci mohou jmenovat i další rostliny. oddenek C - Nadzemními částmi odnože (šlahouny)

Rostliny se rozmnožují. Nekvetoucí rostliny se množí výtrusy kapradina Lidé některé rostliny rozmnožují řízky = část listu, stonku nebo kořene

Rostliny mají: - různý tvar - různou velikost - různý způsob života Žáci jmenují i další příklady různých rostlin. Zkuste najít na internetu nebo v encyklopedii, jaká rostlina je: - největší - nejstarší

Zdroje: ŠTIKOVÁ, Věra. Já a můj svět. Brno: Nová škola, 2008, ISBN 80-7289-097-2. Obrázky www.office.microsoft.com Sasanka hajní – oddenek - CILENŠEK. Wikipedia.cz [online]. [cit. 14.2.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Nsr-slika-022.png?uselang=cs Výtrusy kapradí - DANIELCD. Wikipedia.cz [online]. [cit. 14.2.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/SoriDicksonia.jpg