Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Advertisements

HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
1.r.2.r.3.r.4.r.5.r.6.r.7.r. Hra na klavír Hudební nauka Skupinová interpretace 1111 Učební plán hry na klavír hudebního oboru ZUŠ.
Stupnice Štěpánka Kubínová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Temperované ladění.
Název Kvintakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Název Septakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Co je to akord? Hudební výchova
malý exkurz do dějin hudební akustiky
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 15. část.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/11  Název materiálu: Lidová píseň, zlidovělá píseň, umělá píseň  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/01 Název materiálu: Artificiální a nonartificiální hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Hudba - intervaly Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/08 Název materiálu: 40.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/06 Název materiálu: 30.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/12 Název materiálu: Jakub Jan Ryba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/17  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/19  Název materiálu: Rondo  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/17  Název materiálu: Leoš Janáček  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/04 Název materiálu: 20.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
0 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/08 0 Název materiálu: Komorní soubory I. 0 Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/11
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/05
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/06
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/08
Lidové písně Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_05_LIDOVÉ PÍSNĚ Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/12
TÉMA: Intervaly ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/01 Název materiálu: Periodizace dějin hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/02
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/04
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/19 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/14
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/03
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/14
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/17
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/03 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/02  
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/17
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/19
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/13 
Rozdelenie intervalov
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/10
Transkript prezentace:

Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07     Název materiálu: Intervaly Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík

ANOTACE Škola:Základní škola Brno, Jana Babáka 1 Vypracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík Období vzniku materiálu: školní rok 2011/2012 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Hudební výchova Ročník: IV., V. ročník Klíčová slova: intervaly – rozdělení – určování znějícího a psaného intervalu Předpokládané cíle vedoucí ke klíčovým kompetencím: žák charakterizuje pojem interval, orientuje se v rozdělení intervalů, sluchově i vizuálně rozlišuje základní typy intervalů Použité výukové metody: frontální výuka, skupinová práce Předpokládané pomůcky: notebook, interaktivní tabule Popis prezentace materiálu: Prezentace Power Point Způsob hodnocení: ústní Bibliografie:

Intervaly

Interval = vzdálenost mezi dvěma tóny Intervaly dělíme na: Harmonické – 2 tóny znějí po sobě Melodické – 2 tóny znějí současně

Dále dělíme intervaly na: Čisté zvětšené Zmenšené Malé Velké

Názvy intervalů Prima = dva stejné tóny Sekunda = vzdálenost dvou sousedních tónů Tercie = vzdálenost přes jeden tón - od 1.tónu ke 3.

Kvarta = vzdálenost před dva tóny - od 1.tónu ke 4. Kvinta= vzdálenost přes tři tóny - od 1.tónu k 5. Sexta = vzdálenost přes čtyři tóny - od 1.tónu k 6.

Septima = vzdálenost přes pět tónů - od 1.tónu k 7. Oktáva = vzdálenost přes šest tónů - od 1.tónu k 8.

Prima Sekunda Tercie Kvarta Kvinta Sexta Septima Oktáva

C D E F G A H C

Čisté intervaly Čisté intervaly jsou: Prima (např. C - C) Kvarta (např. C – F) Kvinta (např. C - G) Oktáva (např. C1 – C2)

Z čistých intervalů můžeme přidáním či ubráním posuvky (křížku či bé) učinit intervaly zvětšené nebo zmenšené Tyto intervaly NEMOHOU být malé, ani velké

Velké a malé intervaly Sekunda (např. C – D) Tercie (např. C – E) Sexta (např. C-A) Septima (např. C – H)

Značení intervalů Intervaly označujeme zkratkovitě písmenem a číslicí č. = čistý interval m. = malý interval v. = velký interval zv. = zvětšený interval zm. = zmenšený interval

Příklady: č.4 = čistá kvarta m.3 = malá tercie v.7 = velká tercie zv.5 = zvětšená kvarta zm.8 = zmenšená oktáva

Abychom dobře dokázali určit interval, musíme umět bezchybně stupnice Cvičením se člověk naučí poznávat intervaly podle sluchu a díky tomu dokáže bez použití hudebního nástroje napsat melodii, písničku do not

Intervaly ve stupnici C dur C – C = č.1 C –D = v.2 C – E = v.3 C – F = č.4 C – G = č.5 C – A = v.6 C – H = v.7 C1 – C2 = č.8

Intervaly ve stupnici a moll A – A = č.1 A – H = v.2 A – C = m.3 A – D = č.4 A – E = č.5 A – F = m.6 A – G = m.7 A1 – A2 = č. 8