Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Podmět (Po) - opakování
Větné členy.
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Grafické znázornění věty jednoduché
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
Větné členy PŘÍSUDEK.
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jitka Havránková ČísloVY_32_INOVACE_3211 NázevShoda podmětu s přísudkem Téma hodinyShoda podmětu.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_09_SKLADBA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
PODMĚT.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Činátlová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Grafický rozbor vět Postup.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Činátlová Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní větné členy – přísudek
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková Číslo VY_32_Inovace_3215 Název Podmět holý, rozvitý a několikanásobná Téma hodiny Podmět holý, rozvitý a několikanásobný Předmět Český jazyk a literatura Ročník/y/ Pátý Anotace Prezentace seznamuje žáky s druhy podmětu. Očekávaný výstup Žáci se seznámí s jednotlivými druhy podmětu a vyzkouší si, zda pochopili nové učivo. Druh učebního materiálu Prezentace

Podmět holý, rozvitý a několikanásobný

Auto Auto jede po silnici. Ptám se: Kdo, co jede? Toto je podmět holý, Podmět je nejčastěji podstatné jméno v 1. pádu, ale můžou to být i jiné slovní druhy. Na podmět se ptáme Kdo? Co? a přísudkem. Ptám se: Kdo, co jede? Auto Auto jede po silnici. Toto je podmět holý, je vyjádřen jedním slovem.

Když holý podmět obohatíme nějakou vlastností, vznikne rozvitý podmět. ? Červené Pěkné auto jede po silnici. Podmět rozvitý může mít několik slov. Mezi nimi musí být jedno podstatné jméno v 1. pádě. Pěkné červené auto jede po silnici.

? ? Co jede po silnici? Auto a motorka a jedou po silnici. Když se ve větě objeví několik podmětů (podstatných jmen v 1. pádě), je to několikanásobný podmět. Jednotlivé členy oddělujeme čárkami a nebo spojkami ( a, i, ani). Co jede po silnici? ? ? Auto a motorka a jedou po silnici.

Shrnutí: Holý podmět Hříbě se pase. Rozvitý podmět Malé hříbě se pase. Několikanásobný podmět Hříbě, jehně a tele se pasou.

Urči druh podmětu (holý, rozvitý, několikanásobný) Tereza, Jana a Petra šly do kina. Několikanásobný podmět Temný mrak plul po obloze. Rozvitý podmět Pes děsivě vrčel. Holý podmět

Zdroje: www.microsoft.office.com Archiv autora