Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
přednášková skupina P-B1VS2 učebna Z240
Advertisements

Základy rovnoběžného promítání
Tato prezentace byla vytvořena
Deskriptivní geometrie
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Axonometrické promítání
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Střední škola stavební Jihlava
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
Technické kreslení Kosoúhlé promítání
VY_32_INOVACE_33-07 VII. Zobrazení roviny.
2.přednáška Mongeova projekce.
Technické kreslení Pravoúhlé promítání
X. Spádové přímky roviny
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Souřadnice bodu Gymnázium JGJ ________ _____
VY_32_INOVACE_33-03 III. Zobrazení přímky.
Pravoúhlá axonometrie
Tato prezentace byla vytvořena
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava
Vzájemná poloha dvou přímek
Pravoúhlé promítání na dvě navzájem kolmé průmětny
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
VY_32_INOVACE_33-04 IV. Zobrazení úsečky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
VY_32_INOVACE_33-02 II. Zobrazení bodu. Zobrazení bodu v prostoru A A2A2 A1A1 s1s1 s2s2 A 1 půdorys bodu A A 2 nárys bodu A s 1 první promítací paprsek.
Co dnes uslyšíte? Afinita Důležité body a přímky.
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ PŘÍMEK[1] Autor: Ing. Jindřich Růžička
ÚVOD DO DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE[1]
PRAVOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ – ÚVOD[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ BODU[1]
Hlavní přímky roviny (Mongeovo promítání)
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_189 Jméno autora: Ing. Lenka Findejsová Název.
Zobrazení přímky a roviny
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 1. ročník oboru strojírenství.
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové v rovině a prostoru
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Stopníky přímky (Mongeovo promítání) Ivana Kuntová
Skutečná velikost úsečky
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Vybrané promítací metody
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Průměty přímky, body na přímce
Odchylka přímky od průmětny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Kolmost přímky a roviny
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Transkript prezentace:

Datum: 11. 8. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1 Datum: 11. 8. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_201 Jméno autora: Ing. Lenka Findejsová Název práce: Základy Mongeova promítání Předmět: Technické kreslení Ročník: 1. Časová dotace: 30 minut Vzdělávací cíl: Vysvětlení základního principu Mongeova promítání. Pomůcky: Psací a rýsovací potřeby, sešit. Poznámka: Studenti si zapisují teorii do sešitů, prakticky rýsují do sešitu dle zadání. Inovace: Zapojení audiovizuální techniky do výkladu nového učiva, prezentace PowerPoint je názorná.

Základy mongeova promítání Technické kreslení 1. ročník Design interiéru a bytových doplňků

Obsah Mongeovo promítání – historie Mongeovo promítání – použití Mongeovo promítání – princip Zobrazení bodu Zobrazení bodu – příklad

Mongeovo promítání - historie Gaspard Monge (1746–1818) byl francouzský geometr a inženýr, po němž je promítání pojmenováno je považován za zakladatele novodobé deskriptivní geometrie (deskriptivní geometrie = popisná = zobrazovací geometrie) uzpůsobil pravoúhlé promítání na dvě průmětny do formy používané i dnes v technické praxi http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gaspard_Monge.jpg#file

Mongeovo promítání - použití Mongeova metoda sdružila půdorys a nárys do jedné průmětny zobrazení pomocí Mongeova promítání se užívá v různých modifikacích především v technických oborech, kde je potřeba z obrazu prostorových objektů jednoduše zjistit jejich rozměry a případně další vzájemné vztahy relativní jednoduchost Mongeova promítání je ovšem často na úkor názornosti

Mongeovo promítání - princip v prostoru volíme dvě, resp. tři na sebe kolmé průmětny: 1 = xy … první průmětna (půdorysna) 2 = xz … druhá průmětna (nárysna), resp. 3 = yz … třetí průmětna (bokorysna) průmětny 1 a 2 dělí prostor na čtyři části – kvadranty I. kvadrant – nad první a před druhou průmětnou II. kvadrant - nad první a za druhou průmětnou III. kvadrant - pod první a za druhou průmětnou IV. kvadrant - pod první a před druhou průmětnou

Mongeovo promítání - princip

Zobrazení bodu A … bod v prostoru A1 … půdorys bodu A A2 … nárys bodu A A1A2 … ordinála x12 … základnice

Zobrazení bodu

Zobrazení bodu

Zobrazení bodu

Zobrazení bodu

Zobrazení bodu – příklad Zadání: Zobrazte první a druhé průměty bodů: C(30; 10; 20) D(−40; 40; 10) E(0;−10; 20) F(20; 30;−40) G(−20; −20; −20) H(−50; 0; 10) J(10; 0; 0) K(−10; 10; 0)

Zobrazení bodu – příklad Řešení:

Zdroje: doc. dr. MENŠÍK, Miroslav; prof. ing. KOCHMAN, Josef; prof. ing. arch. SCHMIDT, Otakar. Technické kreslení pro I. a II. ročník středních uměleckoprůmyslových škol. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1967, ISBN neuvedeno. Ing. ŠVERCL, Josef. Technické kreslení a deskriptivní geometrie pro školu a praxi. Praha: NAKLADATELSTVÍ SCIENTIA, spol. s r. o., 2003, ISBN 80-7183-297-9. Autorkou všech obrázků je Ing. Lenka Findejsová. Autorka obrázků (Ing. Lenka Findejsová) souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu.