Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Karviná – Nové Město, Komenského 614, příspěvková organizace Karviná – Nové Město Projekt finančně podpořený Fondem životního.
Advertisements

NIPOS TANEČNÍ A POHYBOVÁ VÝCHOVA z pohledu Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu 1) výzkum 2) vzdělávání 3) příklady.
„Tělesná výchova a sport na naší škole“
Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.
Vědy o sportu (Sport sciencis)
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Kurikulum ve školní TV Kurikulum – koncepce, pojetí a obsah edukace
Tv na Balvanu aneb Buďme fit! Jan Gaisler 3. ročník Prosinec 2010.
Základní škola, Most, Jakuba Arbesa 2454
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Vysoké mýto.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
ATLETIKA přednáška. Požadavky na ukončení studia atletiky 1.Ústní zkouška 2.Praktické splnění vícebojů a metodických výstupů 3.Splnění všech praktických.
 Nepopíratelný je pozitivní vliv pohybové činnosti na zdraví člověka. Ne každému však vyhovuje prestižní forma závodění. Existuje bezpočet pohybových.
Základní infomace: Počet přednášek a seminářů 11
Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Zdravotní tělesná výchova
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Plavecká výuka v návaznosti na výkonnostní plavání Mgr. Daniel Jurák 2015.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Obsah vzdělávacího oboru Tělesná výchova
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
Tělesná kultura a tělesná výchova – součásti výchovy ke zdravému životnímu stylu.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
TV jako součást výchovných systémů v historii  Antika – Atény vers. Sparta  Středověk – pokles zájmu o TK, především šlechta: 7 rytířských ctností –
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Organizační formy práce v tělesné výchově
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA.
Základní škola, Most, Jakuba Arbesa 2454
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
4. Pedagogika sportu v systému věd
Bezpečnost ve škole a školském zařízení
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
ATLETIKA přednáška.
Didaktika tělesné výchovy
Didaktika TV; Martina Matúšková
Téma 8. ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
SPORTOVNÍ HRY I - BASKETBAL
Metodicko – organizační normy
Tréningová jednotka SEPTIMA
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Při technické univerzitě v Liberci
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Školní vzdělávací program
Transkript prezentace:

Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt Didaktika TV Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt

Organizační formy práce v TV Organizační forma způsob uspořádání vyučovacího procesu Zahrnuje uspořádání složek výuky Činnosti žáka Činnosti učitele Učivo Prostor/prostředí Čas

Dělení organizačních forem Z časového hlediska Z hlediska místa výuky Z hlediska počtu žáků

Organizační formy v TV Povinné Nepovinné Doplňkové Zájmové

Povinné formy Vyučovací jednotka Zdravotní tělesná výchova Výchova v přírodě Plavecký výcvik, sportovní a lyžařské kurzy

Nepovinné formy Volitelný předmět – sport a pohybové aktivity 2 x týdně

Doplňkové formy Pohybově rekreační program Cvičení v jiných hodinách Pohybově rekreační přestávky Rekreační cvičení

Zájmové formy Školní sportovní kluby/zájmové kroužky Výlety, zájezdy, kurzy, jednorázové akce Soutěže, závody, turnaje

Vyučovací jednotka tělesné výchovy Předmět tělesná výchova Určen všem ročníkům Zdravotně oslabení jedinci = omezení nebo úprava činnosti Rozsah = 45 minut, minimálně 2x týdně

Vyučovací jednotka Relativně stálé uspořádání hlavních činitelů vyučovacího procesu Vymezuje ji: Obsah a cíl učiva Prostor/prostředí Čas Úroveň žáků (psychická/fyzická) Zkušenosti a předpoklady učitele

Vyučovací jednotka Je přímo řízena učitelem Navazuje na předcházející i následující jednotky

Typologie vyučovací jednotky Z hlediska hlavních složek výchovně-vzdělávacího procesu: diagnostické motivační expoziční fixační Podle obsahu zařazených sportů: gymnastické atletické herní úpolové aj.

Typologie vyučovací jednotky Podle tematického zařazení: monotematické smíšené (polytematické) Podle pohlaví: dívčí chlapecké koedukované (společné) Podle zeaměřenosti: povinné tělesné výchovy ( 2-3 hodiny týdně po 45 minutách) zdravotní tělesné výchovy (pro žáky oslabené, 2 hodiny týdně) nepovinné tělesné výchovy (volitelné a nepovinné předměty dle nabídky školy)

Typologie vyučovací jednotky Podle základního zaměření lze dělit vyučovací jednotky: nácvičné kontrolní kondiční rekreačně orientované soutěžní aj.

Doporučovaná struktura vyučovací jednotky úvodní část průpravná část hlavní část závěrečná část

Úvodní část typická přechodem mezi prostředími cíl: příprava na zatížení obsah: organizační část rušná část

Průpravná část speciální všeobecná všeobecné rozcvičení zaměřena na celé tělo speciální má návaznost na charakter činnosti v hlavní části

Hlavní část nácvik nových pohybových dovedností procvičování pohybových dovedností (opakování) rozvoj kondice

Závěrečná část uklidnění kompenzační cvičení + statický strečink zhodnocení průběhu hodiny

Děkuji za pozornost