Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_04_PVP_215_Kli
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Užití goniometrických funkcí
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
1 GONIOMETRICKÉ FUNKCE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_M_09 Goniometrické funkce - kosinus Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová.
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
2.10 Goniometrické funkce ostrého úhlu ve slovních úlohách 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE TANGENS Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_16_Goniometrická funkce.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Využití goniometrických funkcí
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, 373 16 Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Matematika a její aplikace/Matematika Autor: Mgr. Růžena Koubová Vzdělávací oblast/Obor: Matematika a její aplikace/Matematika Třída: IX. Datum tvorby: 29.4.2013 Datum zařazení do výuky a zapsání do třídní knihy: 2.5.2013 Jazyk: čeština Název DUM VY_32_INOVACE_M.9.31 Téma Matematika pro 6.-9. ročník Geometrie Klíčová slova Sinus, kosinus, tangens, kotangens

ANOTACE Druh materiálu: Prezentace Ročník: 9. Pomůcky: Matematicko- fyzikální tabulky, vědecká kalkulačka Inovace: Prezentace slouží k procvičování - využití goniometrických funkcí ve slovních úlohách s užitím interaktivní tabule Metodické pokyny: Str. 5 – postup pro řešení slovních úloh Str. 6-10 – řešené slovní úlohy na využití goniometrických úloh – žáci pracují do sešitu - řešení se objeví po kliknutí (kontrola správnosti) Očekávaný výstup: Žák zná definice goniometrických funkcí a umí jich využít při řešení slovních úloh

Využití goniometrických funkcí Slovní úlohy

NÁČRT ZÁPIS ŘEŠENÍ ODPOVĚĎ Jak postupovat při řešení slovních úloh s využitím goniometrických funkcí NÁČRT Vytvoříme náčrt podle zadání slovní úlohy a hledáme vhodný pravoúhlý trojúhelník. ZÁPIS Ze zadání slovní úlohy vypíšeme veličiny, které známe a které máme vypočítat. ŘEŠENÍ Vybereme vhodnou goniometrickou funkci (využíváme znalost definic) a řešíme. ODPOVĚĎ Sestavíme slovní odpověď na otázku ze zadání slovní úlohy.

KONTROLA SPRÁVNOSTI Úloha č.1 Lanovka dlouhá 980m stoupá pod úhlem 40°. Jaký je výškový rozdíl mezi nástupní a výstupní stanicí? výstup KONTROLA SPRÁVNOSTI sin 40° = v 980 v = sin40° . 980 v = 0,643 . 980 v = 630,14m 980m výškový rozdíl . 40° nástup délka ………….…980m úhel …………..….40° výškový rozdíl….v Mezi nástupní a výstupní stanicí je výškový rozdíl 630,14m.

KONTROLA SPRÁVNOSTI Úloha č.2 Jak vysoký je stožár, je-li jeho vrchol vidět pod úhlem 42° z místa, které je od paty stožáru vzdálené 150m? úhel ………………..……….42° vzdálenost od paty ……150m výška stožáru…………….v (m) tg 42° = v 150 v = tg 42° . 150 v = 0,9 . 150 v = 135 m Stožár je vysoký 135 metrů. KONTROLA SPRÁVNOSTI výška stožáru 42° . pata 150m

KONTROLA SPRÁVNOSTI Úloha č.3 Na přímé silnici jsou místa A a B od sebe vzdálena 850 metrů. Místo B je položeno o 52 metrů výše než místo A. Vypočítej velikost stoupání silnice. KONTROLA SPRÁVNOSTI vzdálenost míst A,B….850 m výškový rozdíl ….……..52 m stoupání silnice……….α (°) sin α = 52 850 sin α = 0,0612 α = 3°30´ Silnice stoupá pod úhlem 3°30´. B 850m 52m α . A

KONTROLA SPRÁVNOSTI Úloha č.4 Žebřík dlouhý 2 metry je opřen o kmen stromu tak, že je od jeho paty vzdálen 1,6 m. Jaký úhel svírá žebřík s vodorovnou rovinou. KONTROLA SPRÁVNOSTI délka žebříku…….……...2 m vzdálenost od paty ….…1,6 m úhel………………………….α (°) cos α = 1,6 2 cos α = 0,8 α = 36°52´ Žebřík svírá s vodorovnou rovinou úhel 36°52´. 2m . α 1,6 m

KONTROLA SPRÁVNOSTI Úloha č.5 Pásovým dopravníkem o délce 8 metrů se přepravuje uhlí do sklepa okénkem ve výši 60 cm. Vypočítej, pod jak velkým úhlem je uhlí přepravováno? KONTROLA SPRÁVNOSTI délka dopravníku….8 m výška okénka….…….60cm = 0,6m úhel……………….…….α sin α = 0,6 8 sin α = 0,075 α = 4°18´ Uhlí je přepravováno pod úhlem 4°18´. B 8 m 60cm α . A

Citace a zdroje Obrázky: http://office.microsoft.com – galerie PowerPointu (školní licence) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Růžena Koubová. Materiál vznikl v OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost – projekt EU peníze školám.