Zaokrouhlování čísel na statisíce VY_32_INOVACE_09_zaokrouhlovaniciselnastatisice Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách
Pokud chceme zaokrouhlit čísla na statisíce, díváme se na číslo, které je umístěno na místě desetitisíců. Toto číslo zaokrouhlíme nahoru nebo dolů podle pravidel.
. . . . . . . . . . . . a) zaokrouhlování dolů ( jestliže na místě desetitisíců je číslice 0, 1, 2, 3, 4 ) . . . . . . 315 000 = 300 000 428 460 = 400 0000 533 527 = 500 000 b) zaokrouhlování nahoru ( jestliže na místě desetitisíců je číslice 5, 6, 7, 8, 9 ) . . . . . . 251 000 = 300 000 763 431 = 800 000 185 629 = 200 000
. . . . . . . . . Zaokrouhli na statisíce: 389 729 = 400 000 389 729 = 400 000 100 809 = 100 000 526 000 = 500 000 672 240 = 700 000 265 840 = 300 000 931 375 = 900 000 . . . . . 554 123 = 600 000 231 888 = 200 000 469 678 = 500 000 . .
Pokud máte všechny výsledky správně – úkol jste zvládli na jedničku ! Zaokrouhli čísla na statisíce do školního sešitu: . . 213 000 = 200 000 362 100 = 400 000 868 123 = 900 000 520 789 = 500 000 712 456 = 700 000 669 349 = 700 000 . . . . Pokud máte všechny výsledky správně – úkol jste zvládli na jedničku !
ZÁKLADNÍ ÚDAJE DUM: Autor DUM : Radka Smetanová, ZŠ a MŠ Klášter Hradiště nad Jizerou 81 Období vytvoření DUM : 1. pololetí školního roku 2011/2012 Ročník : čtvrtý Vzdělávací oblast : Matematika a její aplikace Vzdělávací obor : Matematika Tématický okruh : Čísla a početní operace Téma : Zaokrouhlování na statisíce DUM byl vytvořen jako doprovodný materiál pro výklad v předmětu matematika ve čtvrtém ročníku ZŠ. Je určen k prezentaci pomocí datového projektoru nebo předvedení na monitorech žáků.
Použitelné zdroje : Použité obrázky jsou screeny z MS Office Použité obrázky pocházejí z databáze obrázků MS Office