Krizová komunikace a princip kontinuity

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Podpora meziobecní spolupráce
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Profesionální sebeprezentace
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Útvar krizového řízení
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Didaktické prostředky
Taktická příprava Michal Lehnert.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Technická, taktická a psychologická příprava
Management a rozvoj obcí
Media relations – základní vymezení
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Příklady úspěšného využití ICT prostředků ve výuce David Lesch, člen představenstva.
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Krizová komunikace Co je to krize Krize – media a novináři
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1 Průběh řešení: Postupuje úkol podle časového plánu? Jaké je konečné datum úkolu? Jaké jsou konečné odhady nákladů? Porovnání stavu s jinými způsoby řešení.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Shrnutí základních tématických okruhů
Rozvoj a vedení týmu.
Komunikace s rodiči.
Mgr. Bc. Radka Burketová Písemné vyjadřování, krizová komunikace, zásady a pravidla mluveného projevu Mgr. Bc. Radka Burketová.
Shrnutí základních tématických okruhů
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Mediální monitoring, screening a audit
Specifické metody SP LS 2014
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Psaní právních dokumentů
Tiskový mluvčí v media relations Duben 2011: vláda chtěla ušetřit 6 mld Kč na stavebním spoření zavedením zvláštní 50% sazby daně z poskytnuté zálohy státní.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Média-Kampaně Zasedání RV ČPS Praha. Co je to mediální práce ● Řízená komunikace ● Co chceme říct, co chceme, aby si konzumenti mysleli – proč.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Aš – jak dál... skupina č.3. Aš – co se nám okamžitě vybaví  nejzápadnější město ČR  město z křížovek  pohraniční město kdysi obehnané drátem  blízko.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Ekonomika malých a středních podniků
Publikace vydané RVDA Martina Smetanová.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
KOMUNIKACE Přednáška P
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Didaktické prostředky
Jak na transformaci aneb ‘Co jsme se naučili’
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Problematika návykových látek u žáků středních škol
Krizová komunikace, monitoring tisku
Shrnutí základních tématických okruhů
Krizová komunikace, monitoring tisku
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Vzor individuální prezentace
Prezentační a komunikační dovednosti
Transkript prezentace:

Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška 2 19. 10. 2015 od 12:15 do 13:45 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Myšlenky na úvod Krize může nastat kdykoliv a z nejrůznějších důvodů, je třeba s ní stále počítat. Krizi se nelze vyhnout, lze se na ni ale připravit. Komunikuj v míru tak, aby se s příchodem krize nemusela komunikace měnit. Mlčení jako řešení? Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Jak zvládnout krizi Cílem komunikace v krizi je Zmírnit negativní dopady na veřejné mínění Posílit reputaci Předpokladem zvládnutí krize je příprava Identifikace možných zdrojů krize Stanovení praktických pravidel toku informací Příprava vzorů zpráv a sdělení trénink Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Zásady komunikace v krizi Princip první informace Nepotlačovat informace V krizi mluví nejvyšší hlava Dbát na racionální obsah Máme zájem na řešení Cítíme odpovědnost Nejsme bezradní Komunikujeme otevřeně, nejasnosti přiznáváme Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

vydává příkazy a zároveň vykáže novinářku. Novinář ale sedí v jednom z Ukázka z filmu Smrtonosná pat II. – letiště obsazené teroristy, vedení letiště vydává příkazy a zároveň vykáže novinářku. Novinář ale sedí v jednom z ohrožených letadel a odvysílá zprávu, která spustí na letišti paniku. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz 5

Zásady obsahu sdělení Přednost mají Největším úskalím jsou Nesporná fakta o tom, co se stalo Popis toho, co děláme k nápravě, zvládnutí Praktické informace pro veřejnost Největším úskalím jsou Spekulace o příčinách, důsledcích, motivech Vlastní názory na vzniklou situaci Odmítání odpovědí Hledání viníka Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Krizový štáb složení: Prvotní úkoly: 3. Činnost v době míru vedoucí, copywriter, styk s médii (TM), interní komunkace, podpůrný tým Prvotní úkoly: Vytvořit štáb, určit povinnosti členů, jejich pozice, telefonní seznam, písemné podklady a vzory, vyčlenění míst a techniky 3. Činnost v době míru Identifikace možných zdrojů krize, aktualizace seznamů osob, seznam kontaktů, identifikace spojenců, tréninky, cvičení 4. zásada: všechny informace přes KŠ Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Dlouhodobý krizový plán Výčet možných problémů, které mohou nastat Strategie pro případ nejhoršího vývoje Formulace pro nejpravděpodobnější případy Přehled cílových skupin recipientů, nepřátel, spojenců, charakteristiky postojů Seznam členů krizového štábu s přehledem pravomocí a odpovědností Pracovní postupy krizového štábu Vzrové texty Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Praktické rady - shrnutí Prvních 24 hodin rozhoduje o úspěchu, zároveň se na začátku dělá nejvíc chyb Pohotová reakce je důležitá, ale neúplné informace vražedné Dvě úvodní fáze krizové komunikace: První kontakt s médii (kdo a jak bude postupovat) První vlastní vystoupení, sdělení podstaty problému Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Krizové interview Kvalitní příprava – znát vše včetně kontroverzních témat a být schopen dát rozumné odpovědi Tlumočník jako brzda a nárazník Pozor na osobní názory, spekulace a komentáře, nereagovat na fámy ani na “co by, kdyby” Jasně stručně a srozumitelně, nezabíhat do podrobností, pozor na odborný žargon Sebevědomí, ne však arogance, nevyhýbat se novinářům! Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Sealing Následná analýza situace – co ke krizi vedlo, co se povedlo a co ne, vliv krize na MR, PR pozici; Face to face plea campaigns, CSR a CRM aktivity, community relations, business partners relations Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::