NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Vlastivěda
Advertisements

České národní obrození I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
České národní obrození
Periodizace národního obrození
České národní obrození
Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 22, zpracovala J. Polgárová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, metternichovský absolutismus, národní obrození Označení materiálu: VY_32_INOVACE_19_ceske_zeme_habsburska_monarchie_do_roku_1848.ppt.
NÁRODNÍ OBROZENÍ.
Národní obrození 8. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Soubor testů 4 Mgr. Ludmila Růžičková
Etapy českého národního obrození
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Národní obrození.
NÁRODNÍ OBROZENÍ M. Kryška. = snaha o emancipaci českého národa. vyznačuje se: Uvědomováním si vlastního národa. rozvoj dějepisectví. Obrodou národního.
SITUACE V ČESKÝCH ZEMÍCH V 1.POLOVINĚ 19.STOLETÍ A.
NÁRODNÍ OBROZENÍ. NÁRODNÍ OBROZENÍ (poslední čtvrtina 18. století a 1. pol. 19. století) ● proces utváření novodobého českého národa ● vznik novodobé.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04.
 Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“  Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT  Pořadové číslo: 31  Autor:
Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“. Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“ VY_32_Inovace_18 MJ-3 PaedDr.Jitka Mužíková ZŠ a MŠ Nedašov.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
České národní obrození (ČNO). ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – České.
České země ve 2. polovině 18. století
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Literární riskuj národní obrození Jarmila Karlovcová 8. třída Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné.
 Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“  Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT  Pořadové číslo: 26  Autor:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Národní obrození Michaela Tarabová.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Josef Jungmann Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Národní obrození Kateřina čížková.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Národní obrození 5. ročník
Jasně, jsi fakt hustej! zpět.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Tématický celek: Čtenářská gramotnost
Počátek Národního obrození
Název materiálu: Národní obrození
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Národní obrození Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_08_Česká historie.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Opakujeme dějepis na druhém stupni
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Národní obrození Opakování
Transkript prezentace:

NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.17_narodni_oborzeni_po_roce_1815 Datum: 18.1.2013 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Národní obrození po roce 1815 Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815 Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování podstatných informací o národním obrození po roce 1815.

Tento muž žil v letech 1798-1876. Narodil se O KOM SE V TEXTU HOVOŘÍ Tento muž žil v letech 1798-1876. Narodil se v Hodslavicích na východní Moravě. Byl vychovatelem ve šlechtických rodinách. Pak působil jako rodinný archivář u Šternberků. Oženil se s Terezií Měchurovou. Jeho zetěm byl František Ladislav Rieger. Podílel se na vzniku Matice české. Z politického hlediska prosazoval myšlenku Rakouské monarchie jako federace rovnoprávných národů (tzv. austroslavismus). František Palacký

a nevěřil, že by se český jazyk mohl zařadit O KOM SE V TEXTU HOVOŘÍ Tento muž žil v letech 1753-1829, narodil se na území dnešního Maďarska. Vyrůstal v Horšovském Týně, v rodině se mluvilo německy, česky se naučil během studia v Havlíčkově Brodě. Dokončil studium teologie. Pomohl založit Národní muzeum. Byl to jazykovědec a historik. Publikoval v němčině a nevěřil, že by se český jazyk mohl zařadit k rozvinutým evropským jazykům. Josef Dobrovský

O KOM SE V TEXTU HOVOŘÍ Narodil se v Hudlicích u Berouna v roce 1773 a zemřel v Praze v roce 1847. Studoval práva, ale nedokončil je a začal pracovat jako učitel. Působil na gymnáziu v Litoměřicích, pak v Praze. Nakonec byl rektorem pražské univerzity. Zasloužil se o založení časopisu Krok. Vydal pětidílný Slovník česko-německý. Josef Jungmann

O KOM SE V TEXTU HOVOŘÍ Tento muž žil v letech 1753-1808. Narodil se v Klatovech. Studoval v Praze filozofii a právo. Vydával vlastní noviny s názvem Pražské poštovní noviny, které později nesly jeho jméno v názvu. Založil první ryze české nakladatelství, Česká expedice . Václav Matěj Kramerius

DĚJINY NÁRODU ČESKÉHO V ČECHÁCH A V MORAVĚ SPOJ DÍLO A AUTORA DĚJINY NÁRODU ČESKÉHO V ČECHÁCH A V MORAVĚ SLOVNÍK ČESKO-NĚMECKÝ ZEVRUBNÁ MLUVNICE JAZYKA ČESKÉHO Hra- BŘETISLAV A JITKA JOSEF DOBROVSKÝ VÁCLAV THÁM JOSEF JUNGMANN D) FRANTIŠEK PALACKÝ 1. 2. 3. 4. 1. 2. 3. 4. D) C) A) B)

ZE ZPŘEHÁZENÝCH PÍSMEN VYTVOŘ SLOVA, KTERÁ SOUVISÍ S UČIVEM E) DLDIAVO ________________ A) SLCVETAETNVÍ __________________ B) RZBÍOONE ________________ F) DUOAB ________________ C) KČSEÁTIMCAE _________________________ D) ÍONRÁNDUUZMEM ___________________________ a) vlastenectví; b) obrození; c) Matice česká; d) Národní muzeum; e) divadlo; f) Bouda

k h__________________ m_________________. DOPLŇ TEXT Národní obrození bylo obdobím, kdy z_______________ K___________ č_____________ patřily k h__________________ m_________________. Proběhlo přibližně od poslední třetiny _____. století do poloviny _____. století. Národní obrození znamenalo e_______________________ českého národa. Cíle můžeme zpočátku označovat za j____________________ a k______________________. K nejznámějším osobnostem této doby patří: ________________________________________________ _______________________________________________ . Země Koruny české; habsburské monarchii; 18.; 19.; emancipaci; jazykové a kulturní; Život v Praze na konci 18. století.

POUŽITÉ ZDROJE VÁLKOVÁ, V. Dějepis 8 - novověk. 1. vyd. Praha : SNP, 2008. ISBN 978-80-7235-404-7 Klipart [ on-line] 2013 [cit. 2013-01-14]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pozad%C3%AD&ex=2#ai:MP900439186| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=KNIHA&ex=2#ai:MC900019306| Uvedené zdroje [ on-line] 10.12.2012 [cit. 2013-01-14]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Franti%C5%A1ek_Palack%C3%BD http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Josef_Dobrovsky_Vilimek.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Josef_Jungmann_CT.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vaclav_Matej_Kramerius_Zoula.png http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prag_Museum_1900.jpg

SHRNUTÍ Anotace Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování podstatných informací o národním obrození po roce 1815. Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci popíší cíle národního obrození, uvedou hlavní osobnosti tohoto období. Klíčová slova české národní obrození, 19. století, Josef Jungmann, František Palacký Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost 1025 kB

METODICKÁ POZNÁMKA Správné odpovědi jsou uvedené na každém snímku, odhalí se po „kliknutí“. Snímek 2-5- Žáci určují jméno známé osobnosti národního obrození. Snímek 6- Žáci spojují autora s dílem. Snímek 7- Žáci vytvoří ze zpřeházených písmen slova, která se týkají období národního obrození. Snímek 8- Žáci doplňují text.