Ozónová vrstva Země Vypracoval: Adam Zacpal Obor: Technické lyceum

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ozonová díra & Skleníkové plyny
Advertisements

Registrační číslo projektu:
Ozon a vše kolem něho Jan Bajaja.
Vypracovala: Nikola Mináriková kvinta A
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Ozónová vrstva Země Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Vypracoval: Adam Olejníček Obor: Technické lyceumTřída: 2.L Předmět: BiologieŠkolní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Kašpar LudvíkDatum vypracování:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ TEMA: KUŘÁCTVÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Panda velká Vypracoval: Alexandr Stanislav Macháček Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
Roa. a) Jedná se o obří, asi devět metrů vysoké plovoucí bóje. Ty se komíhají na vlnách a právě tento pohyb vytváří elektrickou energii, která je pak.
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Provozovny společného stravování
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Název školy: Základní škola T. G
Recyklace Vypracoval: Michal Brzobohatý Třída: 2L
vypracoval: Zdeněk Pěčonka
UV ZÁŘENÍ našlo cestu - - OZONOVÉ DÍRY
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město, příspěvková organizace
Seismologie Zpracoval: Ondřej Kubík Obor: Technické Lyceum Třída: 1L
Poměr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Život na vesmírne stanici
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Centrální nervová soustava (CNS)
Strach a proč se rádi bojíme
Autor: Stejskalová Hana
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Výroba II.. Výroba II. Organizace výrobních pracovišť V jedné dílně jsou příbuzné stroje Výrobek prochází několika dílnami Technologické uspořádání.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Poletucha vlnatá Vypracoval: Matouš Hartmann
Problematika ozonu v atmosféře: ozonová díra, fotochemický smog
Poměr v základním tvaru.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Zbytečné části těla Vypracoval: Marek Dosoudil
Halogenderiváty uhlovodíků. Halogenderiváty uhlovodíků.
Světlo Vypracoval: Lukáš Gibala Obor: Technické lyceum Třída: 2L
Vodní energie,přehrady
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Freony Martin Trojan 9.A.
VÝVOJ PŘÍZEMNÍHO OZÓNU V LETNÍCH MĚSÍCÍCH NA JIŽNÍ MORAVĚ
Atmosféra Země.
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Poměr v základním tvaru.
Vzduch.
Neživá příroda - vzduch
Kristián Petr Šulista, Jan Stejskal, Šimon Kubeš
3.1 Surovina zdarma Kyslík má široké využití v průmyslu: - při výrobě oceli, při sváření a řezání kovů, v lékařství (dýchací přístroje), v raketové.
Seminář o stavebním spoření
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

Ozónová vrstva Země Vypracoval: Adam Zacpal Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2016-2017 Datum: 07.01.2017

Ozonová vrstva Ozonová vrstva je část stratosféry ve výšce 25 až 35 km nad zemským povrchem Nachází se v ní značně zvýšený poměr ozonu vůči běžnému dvouatomovému kyslíku Hraje mimořádně významnou roli pro pozemský život, neboť chrání planetu před ultrafialovým zářením, které vede ke vzniku rakoviny kůže a poškození zraku

Čím je porušována Je prokázáno, že přítomností halogenů fluoru, chloru a bromu a jejich sloučenin blokuje reakce vedoucí ke vzniku ozonu Světové společenství se na základě těchto pozorování rozhodlo pro radikální omezení používání těkavých organických chemikálií s obsahem halogenů, především freonů Ty se dříve používali v chladících zařízeních, jako hasící prostředky nebo hnací médium ve sprejích

Místa porušení Místa porušení ozonové vrstvy se nazývají Ozonové díry Nachází se nad severním a jižním pólem Ozonová díra nad Antarktidou(jižním pólem) je větší, ale od roku 2000 zmenšila o 4 miliony kilometrů čtverečních, v roce 2015 se však zvětšila do rekordních rozměrů, k tomu ale výrazně přispěly erupce sopky Calbuco v Chile Ozonová díra nad Arktidou(severním pólem) není tak velká její chování je ale proměnlivější

Důsledky porušování Zeslabená vrstva ozonu představuje větší pravděpodobnost průniku UV-B a UV-C záření, které je karcinogenní U lidí a zvířat může zvýšená intenzita UV záření způsobit poškození zraku, vyvolat rakovinu kůže a snížení imunity

Řešení ochrany Zastavení výroby freonů Zastavení dovozu freonů Zastavení vývozu freonů Náhrada ve výrobě jinými látkami Sběr a recyklace freonů je dosud v oběhu

Zákony o její ochraně V roce 1987 byl uzavřen Montrealský protokol což je dohoda o snížení a ukončení výroby freonů Země, které podepsaly nebudou obchodovat s freony se zeměmi, které nepodepsaly

DĚKUJI ZA POZORNOST

Odkazy http://veda.stoplusjednicka.cz/mezinarodni-dohoda-funguje-ozonova-dira-je-na-ustupu https://www.mudr.cz/novinky/266-ozonova-dira-se-podle-vedcu-po-letech-zvetsovani-zacina-zacelovat https://cs.wikipedia.org/wiki/Ozonov%C3%A1_d%C3%ADra https://cs.wikipedia.org/wiki/Ozonov%C3%A1_vrstva