Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční matematika.
Advertisements

Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Časová hodnota peněz ..
Základy finanční matematiky
Jednoduché úrokování.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché a kombinované úrokování.
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Důchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Finanční matematika 19. (finanční gramotnost) P ů j č k y a ú v ě r y.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Matematika pro automobilní obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 8. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 2. (finanční gramotnost) Z á k l a d n í p o j m y.
Finanční matematika 5. (finanční gramotnost) Složené úrokování zkráceně.
Finanční matematika 8. (finanční gramotnost) Síla složeného úrokování.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Informační a komunikační technologie 12. WIN – Kalkulačka Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
Finanční matematika 2. část
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
(finanční gramotnost)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
Úročení.
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
(finanční gramotnost)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Informační a komunikační technologie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obvody a obsahy – prověření 2
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
(finanční gramotnost)
Transkript prezentace:

Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování

Jednoduché úrokování

Jednoduché úrokování Anotace Metodický pokyn Materiál je určen pro 3. a 4. ročník studijních maturitních oborů předmětu MATEMATIKA, popř. ekonomických předmětů jako kurz základů finanční matematiky. Popř. jej lze (omezeně) využít i u učebních oborů. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky a příklady doplněných textem podporujícím výklad učitele. Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší názornost a atraktivnost výuky. Úlohy mohou žáci řešit na interaktivní tabuli s možností následné kontroly. Zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku.

Jednoduché úrokování Kde se s jednoduchým úrokováním můžeme setkat, kde se používá? Jaké jsou jeho základní atributy? Odpověď

Jednoduché úrokování Užívá se především v případě, že počet úrokových období je menší než 1 Možnost využití i jinde Další atributy

Jednoduché úrokování Jednoduché úrokování = konstantní úrok Připočítává stále pouze úroky ze základu Při neměnícím se základu je výnos z úroků v každém úrokovacím období stále stejný Vklad narůstá lineárně (aritmetická posloup.)

Jednoduché úrokování Výpočet úroku : U = a0 . p/100 . n U…..výše úroku (v peněžních jednotkách) a0 …..výchozí částka, výše kapitálu p …..úroková sazba (v %) n …..počet úrokovacích období (nebo jeho část)

Ukažme si to na příkladu! Jednoduché úrokování Ukažme si to na příkladu! Pro větší názornost použijeme více úrokovacích období Příklad

Jednoduché úrokování Jak bude narůstat vklad při roční úrokové sazbě p = 2,4 % a základním vkladu 15 000 Kč po dobu 7 let?

Jednoduché úrokování na začátku roku úroky na konci roku 1.rok 15 000 Výpočet

Jednoduché úrokování na začátku roku úroky na konci roku 1.rok 15 000 360 15 360 Další výpočet

Jednoduché úrokování na začátku roku úroky na konci roku 1.rok 15 000 360 15 360 2.rok 15 360 Další výpočet

Jednoduché úrokování na začátku roku úroky na konci roku 1.rok 15 000 360 15 360 2.rok 15 360 360 15 720 Další výpočet

Jednoduché úrokování na začátku roku úroky na konci roku 1.rok 15 000 360 15 360 2.rok 15 360 360 15 720 3.rok 15 720 Další výpočet

Jednoduché úrokování na začátku roku úroky na konci roku 1.rok 15 000 360 15 360 2.rok 15 360 360 15 720 3.rok 15 720 360 16 080 Další výpočet

Jednoduché úrokování na začátku roku úroky na konci roku 1.rok 15 000 360 15 360 2.rok 15 360 360 15 720 3.rok 15 720 360 16 080 4.rok 16 080 360 16 440 Další výpočet

Jednoduché úrokování na začátku roku úroky na konci roku 1.rok 15 000 360 15 360 2.rok 15 360 360 15 720 3.rok 15 720 360 16 080 4.rok 16 080 360 16 440 5.rok 16 440 360 16 800 Další výpočet

Jednoduché úrokování na začátku roku úroky na konci roku 1.rok 15 000 360 15 360 2.rok 15 360 360 15 720 3.rok 15 720 360 16 080 4.rok 16 080 360 16 440 5.rok 16 440 360 16 800 6.rok 16 800 360 17 160 Další výpočet

Jednoduché úrokování na začátku roku úroky na konci roku 1.rok 15 000 360 15 360 2.rok 15 360 360 15 720 3.rok 15 720 360 16 080 4.rok 16 080 360 16 440 5.rok 16 440 360 16 800 6.rok 16 800 360 17 160 7.rok 17 160 360 17 520

Jednoduché úrokování G R A F Vezmeme-li údaje z předchozího příkladu, vidíme, že částka (základní jistina) narůstá lineárně, protože úrok je konstantní (aritmetická posloupnost). G R A F

Jednoduché úrokování

Jednoduché úrokování Vzorce pro rychlý výpočet : Výše úroků : U = a0 . p/100 . n (U = výše úroků, a0 = výchozí částka, kapitál, p = úroková sazba (v %), n = počet úrok. období ) Výsledná částka : an = a0 + U an = a0 + a0 . p/100 . n an = a0 . ( 1 + p/100 . n )

Jednoduché úrokování Samostatný úkol (domácí cvičení): 1. Jak se bude měnit uložená částka 12 500 Kč při roční úrokové sazbě p = 1,8% po dobu 5 let? 2. Kolik bude činit výsledná částka za 10 let při roční úrokové sazbě p = 2,3%, bude-li na počátku vloženo 100 000 Kč?

Děkuji za vaši pozornost a přeji mnoho zdaru při „domácím počítání“… Jednoduché úrokování Děkuji za vaši pozornost a přeji mnoho zdaru při „domácím počítání“…

Použité zdroje - literatura : Jednoduché úrokování Použité zdroje - literatura : 1.) O.Odvárko : Matematika pro gymnázia – Posloupnosti a řady 2.) O.Odvárko : Matematika pro SOŠ a SOU – 6.část 3.) O.Šoba, M.Širůček, R.Ptáček : Finanční matematika v praxi Použitá zobrazení (grafika) : „smajlíci“ - Google klipart MS Office graf – autor (Excel MS Office)