Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Horský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vývoj politické mapy světa
Vývoj politické mapy světa
Kolonialismus a imperialismus
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
ČR A JEJÍ POSTAVENÍ V SOUDOBÉM SVĚTĚ
Polovina 50. let 20.století Milan Šimek Dějepis a občanská výchova
Cesta k 1. světové válce 1. část
Evropská integrace Poválečný vývoj v Evropě
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vývoj státního území autor: Mgr. Jana Mikešová
Česko – země v srdci Evropy autor: Mgr. Jana Mikešová
DEKOLONIZACE.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
První fáze dekolonizace
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
VELKÁ BRITÁNIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nástin hospodářských problémů Čínské lidové republiky a rozvojových zemí od druhé světové války do roku 1990.
DĚJEPIS 8. a 9. ročník Autor: Miroslav Janata Škola: ZŠ,PŠ a MŠ Česká Lípa VY_32_INOVACE_17_ 19_opakování 1. sv ě tová válka.
VY_32_INOVACE_020_Československo ve 30. letech Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_04_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Kolonizace světa Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Mgr. Šárka Rosenbergerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ ČAS5 TEMA: Čas 5.ročník – od totalitní moci.
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Svět v poslední třetině 19. století
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
EVROPA A SVĚT PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE – 2. část
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
SSSR mezi světovými válkami I
ASIE – MONGOLSKO, KLDR, KOREJSKÁ REPUBLIKA
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_DĚJEPIS
Svět po první světové válce
2. fáze studené války – V čele Sovětského svazu Stalina vystřídal Nikita Sergejevič Chruščov V SSSR došlo k mírnému uvolnění poměrů Po Stalinově.
VY_32_INOVACE_08_Nebezpečí nového válečného konfliktu
LITOSFÉRA vznik a vývoj kontinentů
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
SSSR mezi světovými válkami
Dekolonizace Dekolonizace je proces, při němž dochází k osamostatnění kolonií. Největší vlna dekolonizace proběhla po 2. světové válce. Týkala se hlavně.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_DĚJEPIS
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_DĚJEPIS
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Reformace v západoevropských monarchiích
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Plány na uspořádání světa po druhé světové válce
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_DĚJEPIS
Polovina 50. let 20.století Milan Šimek Dějepis a občanská výchova
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření VY_32_Inovace_D_9_20_20
Poznáte, které místo je schováno v puzzle?
ASIE - KAVKAZ VY_32_INOVACE_07-30 Ročník: VII. Vzdělávací oblast:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_DĚJEPIS
Prvouka pro 2. tř. Rybník III/2 17.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_DĚJEPIS
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ASIE – VÝCHODNÍ ASIE - ČÍNA
Cesta ke studené válce v Evropě
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
Rakousko-Uhersko.
České země za 1. světové války II
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_DĚJEPIS
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_DĚJEPIS
Základní škola Čelákovice
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_DĚJEPIS
ZELENINA TEST POZNÁŠ VŠECHNY DRUHY ZELENINY ?
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: 22.2.2012 Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS Téma: Nejnovější dějiny - Dekolonizace Ročník: 9. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Dekolonizace Dekolonizace je proces, při němž dochází k osamostatnění kolonií. Největší vlna dekolonizace proběhla po 2. světové válce. Týkala se hlavně britských a francouzských kolonií v Asii a v Africe.

Světové kolonie v roce 1945

Důvody: 1. V roce 1941 byla podepsána Atlantická charta Důvody: 1. V roce 1941 byla podepsána Atlantická charta. (……všechny národy mají právo si zvolit formu vlády……) 2. Během 2. světové války klesal vliv koloniálních velmocí v koloniích.

3. Obyvatelé kolonií se účastnili bojů za 2. sv. války 3. Obyvatelé kolonií se účastnili bojů za 2.sv. války. ( Po válce chtějí svobodu také pro sebe) 4. Kolonizované národy se dostávají do kontaktu s evropským pojetím demokracie. Již od roku 1942 M.Gánghí a D. Nehrú prosazují nezávislost Indie. V roce 1947 vzniká samostatná Indie a Pákistán.

Postoj velmocí ke koloniím: a) Velká Británie podporovala osamostatnění svých kolonií. Bývalé kolonie se pak staly součástí Britského společenství. b) Francie se naopak snažila udržet koloniální panství vojenskými prostředky (např. boje v Indočíně).

Třetí svět Takto se označují bývalé kolonie, které se politicky nechtěly přiklonit k Západu ani k Východu. Rozvojové země Označení se používá pro nově vzniklé země, které se teprve začínají hospodářsky, kulturně a politicky rozvíjet.

USA a SSSR soupeřily o získání vlivu v rozvojových zemích ( dovoz potravin, zbraní, budování průmyslu, studijní pobyty pro studenty,….). V roce 1961 vzniká Hnutí nezúčastněných zemí. - nebudou vstupovat do vojensko-politických bloků - využití hospodářské a kulturní spolupráce - sdružují více jak 100 států.

Indická premiérka Indíra Gándhíová byla významnou představitelkou Hnutí nezávislých států.

Zdroj: Vlastní tvorba Citace: Soubor:Colonization 1945. png Zdroj: Vlastní tvorba Citace: Soubor:Colonization 1945.png. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 9.9.2011 [cit. 2011-11-29]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Coloni zation_1945.png>. VÁLKOVÁPRAHA, Veronika. Dějepis 9 pro základní školy : nejnovější dějiny. 1. vydání. Praha : Spn, 2009. 159 s.

Anotace: Žáci se seznámí se situací v bývalých kolonií po druhé světové válce. Pochopí vývoj těchto zemí. Naučí se pracovat s termíny.