NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
TEPLO DALŠÍ FORMA ENERGIE.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Teplo jako fyzikální veličina
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA LÁTKY
Teplo Ing. Radek Pavela.
zpracovaný v rámci projektu
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Tepelná výměna Autor:Mgr.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Měrná tepelná kapacita
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Teplo ZŠ Velké Březno.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_09_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Vnitřní energie.
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj
TEPLO.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Teplo.
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3 AUTOR: MGR. TOMÁŠ ERICH LÜFTNER DATUM VYTVOŘENÍ: LISTOPAD 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_8._ROČNÍK VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA TÉMA: TEPLO,_TEPLOTA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1427

Anotace: Vysvětlení fyzikálních pojmů teplota x teplo snímek 4 – jednoduchá animace pro představu příjmu tepla snímek 6 – zavedení pojmu měrná tepelná kapacita c snímek 7 – základní vzorec pro výpočet tepla (dvě varianty – příjem, odevzdání) snímek 8 – ukázkový příklad pro výpočet tepla

Jaký je rozdíl mezi teplem a teplotou?

Vnitřní energie se zvyšuje 20°C Teplo

Teplo !!!Teplota je stav (vlastnost) látky (tělesa)!!! např. těleso je horké x studené !!!!Teplo je energie, kterou přijme nebo odevzdá těleso při tepelné výměně.!!!! Energie částic se mění. Označuje se Q a měří se v joulech [J] Teplo přijaté tělesem o určité hmotnosti při tepelné výměně je přímo úměrné zvýšení teploty: Při určitém zvýšení teploty je teplo přijaté tělesem přímo úměrné hmotnosti tělesa:

Měrná tepelná kapacita Přijmou-li dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti stejné teplo, zvýší se jejich teplota různě. Pro porovnávání schopnosti látek přijmout teplo, zavádíme veličinu měrná tepelná kapacita, označuje se c a jednotkou je Např.: Voda o hmotnosti 1kg se zahřeje o 1°C, přijme-li teplo 4180J=4,2kJ. Měrná tepelná kapacita vody je cv= 4180

Výpočet tepla t>to t<to Při zvýšení / snížení teploty můžeme z hmotnosti tělesa a z měrné tepelné kapacity látky vypočítat přijaté/ odevzdané teplo. Teplo přijaté při zvýšení teploty t>to to– počáteční teplota tělesa t -konečná teplota tělesa Teplo odevzdané při snížení teploty t<to Uvedené vztahy platí tehdy, nemění-li se skupenství!!!!

Příklad Voda přitékající do radiátoru má teplotu 90°C, kolik tepla odevzdá na vyhřátí pokoje 10kg vody, když se přitom ochladí na 60°C. to= 90°C t = 60°C m= 10kg cvody= 4180J/kg°C Q= ? [J] Voda odevzdá vzduchu teplo 1254kJ.

Měrná tepelná kapacita pro určitou látku se ze vztahu pro teplo vypočítá:

Zdroje: KOLÁŘOVÁ, Růžena, et al. Fyzika : Pro 8. ročník základní školy. 1. vydání. Praha : Prometheus, 2008. 228 s. Dostupné z WWW: <www.prometheus-nakl.cz>. ISBN 978-80-7196-149-9. RAUNER, Karel , et al. Fyzika 8 : pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vydání. Plzeň  : Fraus, 2006. 128 s. Dostupné z WWW: <www.fraus.cz>. ISBN 80-7238-525-9. Software: Microsoft Office Professional Plus 2010, verze 14.06106.5005 Držitel licence 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3