Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Advertisements

Románský sloh.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Konec 18. století a počátek 19. století
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
ROMANTISMUS.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Romantismus.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_448.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Portréty literárních osobností světové literatury
Český jazyk a literatura
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Romantismus.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
 Vývoj dějin ovlivněn Velkou francouzskou revolucí → dobytí Bastily  Rozvoj ekonomiky podporoval víru v neomezené možnosti a schopnosti člověka.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Úvod do romantismu.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ROMANTISMUS.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Romantismus.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Moderní škola
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Kultura 1. poloviny 19. století
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: Základní škola Netvořice
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Romantismus.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Transkript prezentace:

Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč 674 01 Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0464 Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUM Mgr. Soňa Havlíčková Název DUM Romantismus a biedermeier Kód DUM VY_32_INOVACE_ 2.1.15 Datum vytvoření 23. 3. 2013 Předmět Dějepis Tematická oblast Evropa v raném novověku Učivo ŠVP Období utváření novověké společnosti (16. – 18. stol.) Anotace DUM Materiál shrnuje základní informace o období romantismu. Metodický popis Materiál je určen pro podporu výkladu během výuky a také jako zdroj pro samostatnou přípravu studentů na výuku. Hodnocení Materiál přispěl k lepšímu osvojení učiva a větší názornosti výuky. Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Romantismus a biedermeier

„Lidský život je nejen žit, ale i vnitřně prožíván „Lidský život je nejen žit, ale i vnitřně prožíván. Jeho součástí jsou nejen vnější formy politického chování ve vypjatých historických chvílích, ale také stavy lidského nitra, náboženské zaměření a umělecké a estetické cítění.“1 Jaký je vztah mezi historickou realitou, dobovou mentalitou a uměním dané epochy? 1 HLAVAČKA, Milan. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2001, 175 s. ISBN 80-723-5172-9. s. 62.

Romantismus - souvislosti Reakce na nadvládu chladného rozumu (osvícenství) Vedla k revolucím a pustošení Evropy Nevede k většímu štěstí pro všechny Důraz na cit, víru, obrazotvornost Individualismus Uvolnění tvůrčích sil „individualismus národů“ - nacionalismus

Inspirace Středověké mýty, legendy, hrdinské eposy Ossian, Artuš, Nibelungové, Roland, podvrhy Obrat k minulosti x osvícenská víra v pokrok Obdiv k přírodě x osvícenská víra v civilizaci Život nespoutaných, svobodných osob Lidé na okraji společnosti Divoši, Cikáni, zločinci (romantizované pojetí) Obdiv k neobvyklému, bizarnímu, exotickému Odraz romantického individualismu Rozervaný, vykořeněný hrdina - poutník

Lidová kultura, pohádky, pověry Největší uplatnění v literatuře Němcová, Erben, Grimmové Největší uplatnění v literatuře Zasáhl hudbu a výtvarné umění i architekturu Umělecký styl buržoazie, mas x proti osvícenskému elitářství Místo francouzských vzorů anglický vkus Anglické parky, napodobeniny gotických staveb Lednice - Janohrad

Literatura Obdiv k přírodě, mystické krajině Jezerní škola – Samuel T. Coleridge, William Wordsworth, John Keats Osudová láska, bolest vášně, střet ideálů s realitou Goethe – Utrpení mladého Werthera, de Musset – Zpověď dítěte svého věku „Všechna nemoc tohoto století pramení ze dvou příčin: lid, který prošel rokem 1793 a 1814, nese v srdci dvě rány. Nic z toho, co bylo, už není, všechno to, co bude, ještě není“.2 2 Alfred_de_Musset. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-04-23]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Alfred_de_Musset

Titanismus, vzpoura proti konvencím a útlaku Hledání smyslu života Novalis – Modrý květ Titanismus, vzpoura proti konvencím a útlaku Percy B. Shelley, George Gordon Byron, Adam Mickiewicz, Sándor Petöfi Historické romány Walter Scott, Victor Hugo, Alexandre Dumas Ruská literatura A. S. Puškin - Evžen Oněgin Ženy v literatuře Božena Němcová, George Sand

Hudba Opera (italská, francouzská, německá) Charles Gounod (Faust, Romeo a Julie), Giacomo Meyerbeer (Robert Ďábel, Hugenoti), Carl Maria von Weber (Čarostřelec), Richard Wagner (Prsten Nibelungův, Parsifal, Lohengrin), Gioacchino Rossini (Lazebník sevillský), Gaetano Donizetti (Nápoj lásky), Giuseppe Verdi (Nabucco, Rigoletto, La traviata, Aida). Ludwig van Beethowen, Franz Schubert, Robert Schumann, Fryderyk Chopin, Ferenc Liszt.

Malířství Caspar David Friedrich Joseph Turner John Constable Théodore Géricault Eugène Delacroix Francisco Goya

Biedermeier Styl měšťanských vrstev Ideálem klidné rodinné zázemí, příroda, vlastenectví Mravný a prací naplněný život Výlety do přírody Především užité umění V malířství zátiší, měšťanské pokoje, rodinné portréty Salóny – Madame de Staël

Seznam použitých zdrojů: HLAVAČKA, Milan. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2001, 175 s. ISBN 80-723-5172-9. Alfred_de_Musset. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-04-23]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Alfred_de_Musset