Prezentace – výklad učiva

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Organogenní usazené horniny
Advertisements

Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
PŘÍRODOPIS - 9. ročník UHLIČITANY
UHLIČITANY.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Ilona Nováková
SOLI VE STAVEBNICTVÍ.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
Přeměněné horniny.
Dělení hornin Podle vzniku.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
Nerudní suroviny 5. ročník
NEROSTY A HORNINY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem a využitím oxidu vápenatého,
Př_131_Mineralogie_Uhličitany Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Usazené horniny Vznikají tak, že se různé drobné částečky usazují na dně moří, jezer, řek i na souši. Jednotlivé částečky ( zrnka) se navzájem spojují.
Nerostné bohatství 4. ročník
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
Uhličitany Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , říjen.
Neživá příroda − horniny
Př_131_Mineralogie_Uhličitany Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Neživá příroda – nerosty Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_05_NEŽIVÁ PŘÍRODA-NEROSTY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_08_JF HORNINY A NEROSTY PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Anotace Pracovní list k procvičení základních poznatků o horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Nejvýznamnější oxidy Autor: Mgr. Iveta Studená Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové.
Energetické suroviny Název školyPlavská škola AutorMgr. Jitka Hýsková, DiS. Název VY_32_INOVACE_13_PŘ5 _Energetické suroviny - uhlí TémaPŘ 5 Název školyPlavská.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/5 Č. materiáluVY_52_INOVACE_55 Vzdělávací.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_41 Vzdělávací.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_47.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
Neživá příroda Nerosty a horniny.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_65 Vzdělávací.
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Nerudní suroviny 5. ročník
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
STŘÍDÁNÍ ROČNÍCH OBDOBÍ
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
Prezentace – výklad učiva
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Prezentace – výklad učiva
Neživá příroda − horniny
Nerudní suroviny 5. ročník
Prezentace – výklad učiva
UHLIČITANY / po výkladu si zapiš údaje do sešitu/
Prezentace – výklad učiva
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
HORNINY A NEROSTY VY_32_INOVACE_XVII-C-01.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
Transkript prezentace:

Prezentace – výklad učiva EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1440 Autor Ing. Dana Sobotková Ročník 5. Datum 20.3.2013 Šablona V/2 Č. materiálu VY_52_INOVACE_66 Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Předmět Přírodověda Způsob využití VÁPENEC Prezentace seznamuje s horninou vápencem, uvádí její výskyt v přírodě, využití v praxi. Může sloužit k samostatnému zápisu učiva. Druh materiálu Prezentace – výklad učiva

Vápenec Jako kusový kámen se těží v lomech. VÁPENEC je usazená hornina tvořená nerostem kalcitem. barva: bílá, béžová, šedá při vrypu či úderu se uvolňuje bílý prach Jako kusový kámen se těží v lomech. Obr.1

Vápenec V přírodě se nachází na dně moří (korálové útesy) i na pevninách, kde tvoří pohoří a krasová území. Pro kras jsou typické jeskyně s krápníky, propasti a podzemní toky. Největším krasovým územím v ČR je Moravský kras. Obr.2

Vápenec Vápenec se používá na obklady budov, na výrobu soch a náhrobků. Nejvíce se s ním setkáme v zemích u Středozemního moře, kde jsou z něho postaveny budovy, chrámy, sochy… Obr.3-6

Vápno Ve vápenkách se z vápence vyrábí vápno. Vápno se používá ve stavebnictví, kde je součástí malty i omítky. Obr.7

Cement V cementárnách se z vápence vyrábí cement. Při výrobě cementu se hodně práší, zaměstnanci musí mít ochranné pomůcky. Obr.8

Cement Cement je součástí betonu. Z betonu jsou základy staveb, mosty i celé budovy. Z betonu se vyrábí řada dalších výrobků (dlažba, trubky, koryta, sloupky,…)

Mramor Ušlechtilou odrůdou vápence je mramor. Leštěné desky v barvě černé, růžové, bílé se používají na luxusní obklady a dlažby, vyrábějí se z něho náhrobky a sochy. Obr.9

Použité zdroje informací: Učivo vychází z učebnice J. Matyášek, V. Štiková, J. Trna, PŘÍRODOVĚDA 5,učebnice pro 5.ročník, ČLOVĚK A JEHO SVĚT, nakladatelství Nová škola 2004, ISBN 80-7289-063-8, str. 12 Fotografie, není-li uvedeno jinak, jsou vlastním dílem autora. Obr.1-9: Microsoft Office Klipart /office.microsoft.com/