Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky kapitalismu v Anglii
Advertisements

Anglie v 17. a 18. století král Karel I. Stuart měl oporu v severní a západní Anglii (venkovská anglikánská a katolická šlechta) parlament ovládal jihovýchod.
ANGLICKÁ REVOLUCE.
ANGLICKÁ BURŽOAZNÍ REVOLUCE
Anglická revoluce.
Občanská válka Anglická
Anglická revoluce v 17. století
Západní Evropa po třicetileté válce
Mezi třicetiletou válkou a francouzskou revolucí II
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
POČÁTKY KAPITALISMU V ANGLII
MEZI TŘICETILETOU VÁLKOU A FRANCOUZSKOU REVOLUCÍ
1 GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Číslo materiálu 3_3_D_0 7 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník8.
Anglická revoluce Lenka Ertlová.
Evropa na počátku novověku
Společně opakujeme riskuj.
Restaurace Stuartovců, vznik Velké Británie
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Právní dějiny Vojáček.
Právní dějiny Vojáček.
Anglická revoluce v 17. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3601_Anglická_ revoluce_ v_ 17_století Autor:
VELKÁ BRITÁNIE ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE V KOLONIÍCH.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.8.A.1_vznik_usa Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast:
  1649: po popravě Karla I. Anglie republikou  Anglický parlament: a)Sněmovna lordů (duchovenstvo + vysoká šlechta = členství dědičné) b)Dolní sněmovna.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_7_Průmyslová revoluce Téma:
Opakování 8.ročník Absolutismus a parlamentarismus v Evropě.
ŽIVOT V SEVEROAMERICKÝCH KOLONICÍCH  Cesta osadníků za oceán – až tři měsíce  Nutnost založit pole, vybudovat obydlí  Nebezpeční Indiáni – bránili se.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE V KOLONIÍCH
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Soukromé gymnázium AD FONTES, o. p. s. Číslo programu:. CZ. 1
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Vznik USA Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE
ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
VZNIK USA.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Anglická revoluce Stuartovci - Karel I. - rozmařilý král
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Restaurace Stuartovců, vznik Velké Británie
Evropské právní dějiny
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_1_Anglie a Velká Británie+Vznik USA Téma: 12C_De 8.roč. Datum ověření: VM ověřen dne 16. 9. 2012 ve třídě 8. A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen k opakování a procvičení učiva v období mezi třicetiletou válkou a francouzskou revolucí. Žáci si ověří, zda probrané látce rozumí a znají důležité pojmy, souvislosti a události. Slide číslo 24 slouží k tisku pro každého žáka. Žáci samostatně list vyplňují, po dokončení práce je možno list vybrat ke klasifikaci nebo ponechat žákovi jako zpětnou vazbu k učivu. Poté společně pomocí prezentace lze provést kontrolu znalostí a přispět tak k závěrečnému upevnění tohoto učiva. 

Anglie a Velká Británie Vznik USA opakování

Urči, která z následujících tvrzení jsou pravdivá: Nástupem Jakuba I. na anglický trůn se vlády ujal rod Stuartovců. Anglie a Skotsko nevytvořily za vlády Jakuba I. personální unii. Karel I. vládl s pomocí parlamentu. Brzy po Karlově popravě byla Anglie prohlášena za republiku.

Urči, která z následujících tvrzení jsou pravdivá: Nástupem Jakuba I. na anglický trůn se vlády ujal rod Stuartovců. ANO Anglie a Skotsko nevytvořily za vlády Jakuba I. personální unii. Karel I. vládl s pomocí parlamentu. Brzy po Karlově popravě byla Anglie prohlášena za republiku.

Urči, která z následujících tvrzení jsou pravdivá: Nástupem Jakuba I. na anglický trůn se vlády ujal rod Stuartovců. ANO Anglie a Skotsko nevytvořily za vlády Jakuba I. personální unii. NE Karel I. vládl s pomocí parlamentu. Brzy po Karlově popravě byla Anglie prohlášena za republiku.

Urči, která z následujících tvrzení jsou pravdivá: Nástupem Jakuba I. na anglický trůn se vlády ujal rod Stuartovců. ANO Anglie a Skotsko nevytvořily za vlády Jakuba I. personální unii. NE Karel I. vládl s pomocí parlamentu. NE Brzy po Karlově popravě byla Anglie prohlášena za republiku.

Urči, která z následujících tvrzení jsou pravdivá: Nástupem Jakuba I. na anglický trůn se vlády ujal rod Stuartovců. ANO Anglie a Skotsko nevytvořily za vlády Jakuba I. personální unii. NE Karel I. vládl s pomocí parlamentu. NE Brzy po Karlově popravě byla Anglie prohlášena za republiku. ANO

Anglický parlament byl od středověku rozdělen na ………………………………… a Doplň: Anglický parlament byl od středověku rozdělen na ………………………………… a

Sněmovnu lordů Dolní sněmovnu Doplň: Anglický parlament byl od středověku rozdělen na Sněmovnu lordů a Dolní sněmovnu

Vytvoř dvojice z uvedených jmen a údajů: 1. Vilém III. Oranžský A. snaha o obnovu absolutismu 2. Anna Anglická B. slavná revoluce 3. Karel II. C. vznik Velké Británie 4. Oliver Cromwell D. zákon o plavbě

Vytvoř dvojice z uvedených jmen a údajů: 1. Vilém III. Oranžský A. snaha o obnovu absolutismu 2. Anna Anglická B. slavná revoluce 3. Karel II. C. vznik Velké Británie 4. Oliver Cromwell D. zákon o plavbě

Vytvoř dvojice z uvedených jmen a údajů: 1. Vilém III. Oranžský A. snaha o obnovu absolutismu 2. Anna Anglická B. slavná revoluce 3. Karel II. C. vznik Velké Británie 4. Oliver Cromwell D. zákon o plavbě

Vytvoř dvojice z uvedených jmen a údajů: 1. Vilém III. Oranžský A. snaha o obnovu absolutismu 2. Anna Anglická B. slavná revoluce 3. Karel II. C. vznik Velké Británie 4. Oliver Cromwell D. zákon o plavbě

Jaký typ monarchie vzniká, když se panovník musí řídit ústavou? Odpověz: Jaký typ monarchie vzniká, když se panovník musí řídit ústavou?

Jaký typ monarchie vzniká, když se panovník musí řídit ústavou? Konstituční monarchie

Jaký význam měly kolonie pro Anglii? Odpověz: Jaký význam měly kolonie pro Anglii?

Jaký význam měly kolonie pro Anglii? • Odbytiště výrobků

Jaký význam měly kolonie pro Anglii? • Odbytiště výrobků • Zdroj surovin a zemědělských plodin

Jaký význam měly kolonie pro Anglii? • Odbytiště výrobků • Zdroj surovin a zemědělských plodin • Levná pracovní síla

Z jakých důvodů lidé přicházeli do kolonií v Severní Americe? Odpověz: Z jakých důvodů lidé přicházeli do kolonií v Severní Americe?

Z jakých důvodů lidé přicházeli do kolonií v Severní Americe? Vyhoštění kvůli provinění

Z jakých důvodů lidé přicházeli do kolonií v Severní Americe? Vyhoštění kvůli provinění Náboženské důvody

Z jakých důvodů lidé přicházeli do kolonií v Severní Americe? Vyhoštění kvůli provinění Náboženské důvody Touha získat půdu

Z jakých důvodů lidé přicházeli do kolonií v Severní Americe? Vyhoštění kvůli provinění Náboženské důvody Touha získat půdu Dobrodružství

Z jakých důvodů lidé přicházeli do kolonií v Severní Americe? Vyhoštění kvůli provinění Náboženské důvody Touha získat půdu Dobrodružství Možnost zbohatnutí

Doplň: V roce………… byla vyhlášena nezávislost amerických osad na Velké Británii. Tento rok …………. považován za rok vzniku USA.

V roce 1776 byla vyhlášena nezávislost amerických osad na Velké Británii. Tento rok je považován za rok vzniku USA.

Proč byli do Ameriky dováženi černoši? Odpověz: Proč byli do Ameriky dováženi černoši?

Proč byli do Ameriky dováženi černoši? Z důvodu těžké práce na plantážích.

Doplň: V severoamerických koloniích měla volební právo většina plnoletých mužů. V čele zvoleného sněmu stál ……………………………………………….., ale velmi často o různých záležitostech, týkajících se kolonií, rozhodoval a…………………………………. p………………………………….

V severoamerických koloniích měla volební právo většina plnoletých mužů. V čele zvoleného sněmu stál panovník, ale velmi často o různých záležitostech, týkajících se kolonií, rozhodoval anglický parlament.

Jak se jmenoval první prezident USA? Odpověz: Jak se jmenoval první prezident USA?

Jak se jmenoval první prezident USA? George Washington

ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE 1. Urči, která z následujících tvrzení jsou pravdivá: Nástupem Jakuba I. na anglický trůn se vlády ujal rod Stuartovců. ANO – NE Anglie a Skotsko nevytvořily za vlády Jakuba I. personální unii. ANO – NE Karel I. vládl s pomocí parlamentu. ANO – NE Brzy po Karlově popravě byla Anglie prohlášena za republiku. ANO – NE 2. Anglický parlament byl od středověku rozdělen na ……………………………………………………..………….a…………………………………….………………………………………… 3. Z uvedených jmen a údajů vytvoř dvojice: 1. Vilém III. Oranžský A. snaha o obnovu absolutismu 2. Anna Anglická B. slavná revoluce 3. Karel II. C. vznik Velké Británie 4.Oliver Cromwell D. zákon o plavbě 4. Jaký typ monarchie vzniká, když panovník se musí řídit ústavou?........................................................................................... 5. Jaký význam měly kolonie pro Anglii? a)…………………………………………………………………………….. b)…………………………………………………………………………….. c)……………………………………………………………………………… 6. Z jakých důvodů lidé přicházeli do kolonií v Severní Americe? a)…………………………………………………………………………………………………………………………………………. b)………………………………………………………………………………………………………………………………………… c)…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 7. V roce…………………… byla vyhlášena nezávislost amerických osad na Velké Británii. Tento rok je- není považován za rok vzniku USA. ( Zakroužkuj správný výraz) 8. Proč byli do Ameriky dováženi černoši?............................................................................................................................................. 9. V severoamerických koloniích měla volební právo většina plnoletých mužů. V čele zvoleného sněmu zde stál……………………….………………………………….., ale velmi často o různých záležitostech, týkajících se kolonií, rozhodoval a………………………………….p…………………………………….. 10. První prezident USA se jmenoval.........................................................................................................

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:    VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 8 - novověk. Praha: SPN, 2008, ISBN 978-80-7235-404-7. Citace: Anotace: