Výuka elementárního čtení a psaní podle genetické metody

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VYVOZENÍ SLABIK S PÍSMENEM T,t
Advertisements

Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Vyvození dvojhlásek au, ou
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME : 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma.
Speciální péče na naší škole
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 1. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.1.
10.1 Slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
INFORMATIKA 8 Zásady pro úpravy textů III2 – I8- 14.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM13 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_222_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Poměr Český jazyk – 2.roč.,1.část
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
VY_32_INOVACE_08_Hláska a písmeno Ž, čtení slabik, slov
Český jazyk – 2.ročník „Slovo, slabika, hláska, písmeno“
VY_32_INOVACE_01_Hláska a písmeno K, čtení slabik, slov
VY_32_INOVACE_10_Hláska a písmeno G, čtení slabik, slov
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Křížovky s VS po L III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME: 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma Dostupné z Metodického portálu.
. název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1.ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Čtení.
VY_32_INOVACE_03_NÁCVIK ČTENÍ
Slova se souhláskou na konci – slabiky zavřené
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VYVOZENÍ SLABIK S HLÁSKOU A PÍSMENEM S
VY_32_INOVACE_03_Hláska a písmeno C, Č, čtení slabik, slov
F ONETIKA 2. Č ESKÁ ABECEDA Abeceda: A, B, C, Č, D, Ď, E, F, G, H, CH, I, J, K, L, M, N, Ň, O, P, Q, R, Ř, S, Š, T, Ť, U, V, W, X, Y, Z, Ž Česká písmena:
Křížovky s VS po B III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výuka počátečního čtení a psaní před rokem 1989
Diagnostika a reedukace
Vyvození písmene, hlásky S,s
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
VY_32_INOVACE_02_Hláska a písmeno B, čtení slabik, slov (SADA ČÍSLO 4)
GENETICKÁ METODA ČTENÍ
Metodika počátečního čtení
VY_32_INOVACE_09_Hláska a písmeno F, čtení slabik, slov (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_06_Hláska a písmeno R, čtení slabik, slov (SADA ČÍSLO 4)
GENETICKÁ METODA ČTENÍ
VÍTÁME VÁS V 1. TŘÍDĚ.
PROJEKT MÁLOTŘÍDKY SPOLEČNĚ Mgr. Hana Řádová Alternativní metody výuky MONTESSORI TVOŘIVÁ ŠKOLA.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
OB21-VVP-HUM-CJL-MIK-M GRAFICKÁ STRÁNKA JAZYKA Mgr.Marie Mikulcová.
Čtení s porozuměním Práce s textem Gramotnost. Význam čtení v současném světě Čtení je součástí gramotnosti člověka. Je prostředkem dalšího vzdělávání.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š12_s01_01.
Mgr. Václav Kvapil NÁCVIK ČTENÍ PRO 1. TŘÍDU 19 1.
Čtení u SP. Čtení artikulace x psaná forma řeči, porozumění čtenému textu artikulace x psaná forma řeči, porozumění čtenému textu základní schopnosti:
Výuka čtení a psaní analyticko-syntetickou metodou
Metodické materiály a pomůcky
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Štěpánka Vaňková Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_II.JZ_ČTENÍHŠ_HLÁSKA.
Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ. 1. Bal
Vzdělávací oblast: 1. Jazyk a jazyková komunikace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Porozumění jednoduchému textu 2
Mgr. Václav Kvapil NÁCVIK ČTENÍ PRO 1. TŘÍDU 09.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk Zvířátka - hláskování Mgr
PaedDr. Milena Cempírková VY_32_Inovace_
Český jazyk - Čteme první slova 4.
Sada 2 Jazyková výchova ZŠ a MŠ Dešná
Čtení a psaní genetickou metodou
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název: VY_32_INOVACE_16_I.Čj5_SLABIKY BĚ, PĚ, VĚ, MĚ Téma: Slabiky.
Metody výuky počátečního čtení
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Metodika počátečního čtení
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Transkript prezentace:

Výuka elementárního čtení a psaní podle genetické metody Mgr. Iva Vonešová

Teoretická východiska: Na principu vývoje písma; Posílena komunikativní stránka jazykového vyučování; Přirozené uchopování písma dítětem; Zapisování myšlenek symbolem; Psaní hůlkovým písmem; Výuka probíhá ve dvou etapách.

Průpravné čtení (cca 6-10 týdnů) Plynule navazujeme na činnosti, které žáci znají z předškolního období: Vyprávění, která navozuje přirozenou komunikaci ve třídě; Uzlíky (A. – Anička), znaky pro spolužáky a známé osoby i postavy; Zápis myšlenek, typografická stavba věty; Izolování náslovné hlásky (písmeno bez tečky); Uvědomění si pořadí hlásek ve slově.

Hláskové čtení (cca 10-15 týdnů) S probranými písmeny skládáme slova a věty. Texty k procvičování čtení obsahují výhradně probraná písmena: K nácviku čtení používáme nejmenší jednotku psané řeči – grafém; Slabiky di, ti, ni, dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě nacvičujeme jako celek; Nepolevit v důrazu na vyprávění, čtení a naslouchání s porozuměním; Děti ale budou zcela samozřejmě chtít číst a zapisovat i jiné texty (tabule písma, učení dětí navzájem); Překlopení vyvozeného a upevněného velkého tiskacího písma do malého; Nácvik psacího písma.

Děkuji za pozornost!