Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
Edukační portál MEFANET Použití licencí Creative Commons v medicínském vzdělávání.
Představení zajímavých projektů OPVK
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
Mgr. Eva Komínková Využití digitálních učebních materiálů z oblasti elektrotechniky a ICT v anglickém jazyce JAZ.
Ing. Daniel Kardoš Fax: Systémová integrace je proces, který má potenciál zvýšit kvalitu zdravotnických informačních.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Informační a datová základna projektu OPTIMED: dobudováno 2014 Ladislav Dušek, Martin Komenda, Jaroslav Štěrba.
Informační kulturní portál
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Projekt MedGate – integrace informačních zdrojů pro výzkum a vývoj v medicíně Eva Lesenková, Helena Bouzková, Jarmila Potomková, Eva Chárová MEDSOFT 2004,
CZ.1.07/1.1.02/ Trvalá udržitelnost součástí implementace ŠVP na ZŠ Deblín Koordinátor projektu (manažer): RNDr. Břetislav Svozil, Ph.D. Zástupce.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií.
B i o c y b e r n e t i c s G r o u p Nový obor - počítače v medicíně a biologii  Proč je management informací ústřední otázkou v biomedicínském výzkumu.
Prof. MUDr. Miroslav Penka, CSc. Ing. Daniel Schwarz, Ph. D. doc. RNDr
Katedra počítačů ČVUT FEL
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/

Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
PACS Picture Archiving and Communication System
Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234 Mgr. Jana Heřmanová Mgr. Blanka Kadeřávková Spolupráce VOŠ,
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
KOMUNIKAČNÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Univerzitní informační systém podpora hlavní činnosti univerzity
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Seminář pro výchovné poradce SŠ
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Ústav vědecko – pedagogických informací a služeb Informační den Již po desáté!
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Tisk fotografií v Adobe Lightroom
Elektronické informační zdroje na UP v Olomouci
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Písmo v Adobe Photoshop
Adobe Photoshop Lightroom
Tisk fotografií v Adobe Lightroom
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Ústav vědecko – pedagogických informací a služeb Informační den Již po jedenácté!
Výběr pomocí nástrojů v Adobe Photoshop
IP Alena Kopáčková (DFP)
Tvorba a zveřejňování e-publikací na Masarykově univerzitě
Vzdělávací aktivity ÚSTR
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Export fotografií v Adobe Lightroom
Nový dokument v Adobe Photoshop
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Ukázka prezentace LF MU v jednotném vizuálním stylu MU
Projekt KA3: ZPRACOVÁNÍ METODIK TVORBY NÁSTROJŮ PRO IMPLEMENTACI NÁRODNÍ STRATEGIE ELEKTRONICKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ (NSEZ)
Transkript prezentace:

Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských fakult - listopad 2006 -

RITM: Rada pro Informační Technologie v Medicíně Původní cíle RITM 2003 – 2004 – 2005 – 2006 ……………….. Legitimizovat moderní informační technologie a multimediální tvorbu ve výuce klinických oborů Zahájit využitelnou tvorbu pomůcek pro různé klinické obory a vyvinout dostatečně motivující koncepci Audit dosavadní činnosti RITM Zajistit potřebné finanční zdroje

RITM má stabilní organizační zázemí Zpracování dat a výuka Lékařská fakulta MU Fakultní nemocnice Brno > 45 týmů (ústavů, klinik) > 220 zapojených odborníků Ústav výpočetní techniky MU Masarykův onkologický ústav Fakultní nemocnice U Sv. Anny Zdroj dat: klinická pracoviště

Multimediální podpora výuky klinických oborů uspěla Programy zpracování digitálního videa Výukové weby a elektronické učební texty Multimediální a obrazové atlasy Webové archívy snímků Programy Telemedicína a Telehematologie ve výuce Telekonferenční výuka e-learning Programy RITM zasáhly výuku většiny oborů Vývoj edukačního software a portálové řešení e-publikací

I. Hlavní principy a výstupy činnosti RITM

Neničit -> pomáhat Nenutit -> motivovat Portálové řešení výstupů Dostupnost Přehlednost Ediční zajištění Autorské publikace [ ISSN 1801-6103 ]

Neničit -> pomáhat Nenutit -> motivovat Učitel Učitel - autor Publikace pedagog. díla Materiály k přednáškám Pravidelný update Garance práv a ediční servis Student LF Jiný studující Materiály k přednáškám Přístupová práva Zázemí pro samostudium Spolupráce s dalšími subjekty portal.med. muni.cz

Výuka medicíny musí ukazovat medicínu zpracování digitálního videa Důraz na autorská pedagogická díla patologický atlas atlas PET mamografický atlas atlas poruch řeči a příbuzných kognitivních funkcí data mining a analýza microarrays učebnice ošetřovatelství realtime operační záznamy portal.med. muni.cz

Respektování práv všech zapojených subjektů Práva pacientů Etické aspekty a nutnost odborné garance Pravidla získávání, publikování a využívání elektronických materiálů odsouhlasená vědeckou radou LF MU Data zdravotnických zařízení

Multimediální pomůcky se musí dostat ke studentům Multimediální učebny LF MU / PřF MU Počítačové učebny Výukový HW a SW Grafická studia …………. Program Telemedicína ve výuce Program Telehematologie Přenos záznamu z operačních sálů Investiční program RITM

II. Multimediální podpora výuky klinických oborů - kudy dále

Cíl 1: Uceleně rozvíjet všechny složky systému ? Autorská pedagogická díla Kompilace materiálů Interaktivní kurzy Výukové materiály Klinický obrazový materiál Diagnosticko-léčebné standardy

Cíl 2: Podpora projektů přinášejících novou kvalitu

Cíl 3: Otevřená mezifakultní spolupráce Nový meziuniverzitní projekt STANDARDIZACE A INTEGRACE METODICKÝCH POSTUPŮ 1) ICT: zajištění kompatibility a prostupnosti tvorby a výuky /právě IT může být silným integrujícím prvkem nové kvality/ 2) Sběr a validace klinického materiálu 3) Publikace, prezentace, správa autorských práv, etické normy VYBUDOVÁNÍ SÍTĚ PORTÁLŮ PRO MULTIMEDIÁLNÍ PODPORU VÝUKY LÉKAŘSKÝCH OBORŮ 1) Jednotná struktura integrující výuku různých oborů 2) Jednotné metodické vedení 3) Kompatibilita TVORBA MULTIMEDIÁLNÍCH POMŮCEK a VÝUKOVÝCH ELEKTRONICKÝCH ARCHIVŮ Vzájemná prostupnost Společné projekty Odborná garance

……. další cíle e - podpora celoživotního vzdělávání e - podpora zahraničních studentů e - podpora klinického výzkumu (vzdělávání pro klinické studie, laboratorní výzkum) Využití reálných dat zdravotnických zařízení a zdravotnických registrů ve výuce ………… a mnoho dalších

OPEN Všem kolegům, kteří aktivně přispěli k rozvoji tohoto programu PODĚKOVÁNÍ Všem kolegům, kteří aktivně přispěli k rozvoji tohoto programu Vedení Masarykovy univerzity OPEN Locked Closed Do not disturb