1. Najdi násobky čísel 4 a -4 -8 -12 16 -28 48 56 24 -4 -36 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Advertisements

20.1 Malá násobilka - násobení
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Počítáme s celými čísly
54.1 Pamětné násobení a dělení do
(4r + 2) . 1 −
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
49.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
21.1 Malá násobilka - dělení
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
31.1 Druhá a třetí mocnina Úkol:
32.1 Elektrický odpor - PROUD A NAPĚTÍ V SÉRIOVÉM ZAPOJENÍ SPOTŘEBIČŮ
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
16.1 ZLOMKY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
48.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
Elektronická učebnice - II
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
Podíl (dělení) mnohočlenů
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
72.1 Odčítání desetinných čísel
Elektronická učebnice - II
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
Racionální čísla.
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je potřeba na všech obrázcích?
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
1. Rozděl dané látky do dvou skupin
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
Co mají společného zlomky
1. Co mají společného násobky těchto čísel?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 1. Co slyšíš?
1. ? Může se pevná látka měnit přímo na plyn?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE, MATEMATIKA, ČÍSLO A PROMĚNNÁ PRAVIDLA.
13x2y3 0,2r3s5 ab3 . a4b2 4p3 + 5p3 Početní výkony s mocninami
1. Urči co se pohybuje snáze?
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
1. Co je to astronomie? Jedna z nejstarších věd.
Početní výkony s celými čísly: násobení
Prvočísla, čísla složená, dělitel, násobek
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6
1. Svět kolem nás je tvořen tělesy a látkami
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
1. Co všechno umíš určit u trojúhelníku?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Transkript prezentace:

1. Najdi násobky čísel 4 a -4 -8 -12 16 -28 48 56 24 -4 -36 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. Najdi násobky čísel 4 a -4 -8 -12 16 -28 48 56 24 -4 -36 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová

2. Co o tématu znám CELÁ ČÍSLA Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 2. Co o tématu znám CELÁ ČÍSLA Celé číslo je buď číslo přirozené, nebo číslo k němu opačné nebo nula. Množinu celých čísel označujeme Z. 5 10 -5 -10 Záporná čísla Kladná čísla

3. Jaké si řekneme nové termíny Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 3. Jaké si řekneme nové termíny NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL Součin dvou čísel se stejnými znaménky Násobíme-li dvě čísla se stejnými znaménky, vynásobíme jejich absolutní hodnoty. Jejich součin bude číslo kladné. Součin dvou čísel s různými znaménky Násobíme-li dvě čísla s různými znaménky, vynásobíme jejich absolutní hodnoty. Jejich součin bude číslo záporné. + . + = + 2 . 4 = 8 - . - = + - 2 . - 4 = 8 + . - = - 2 . - 4 = - 8 - . + = - - 2 . 4 = - 8

4. Co si řekneme nového + : + = + 15 : 5 = 3 - : - = + -15 : -5 = 3 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 4. Co si řekneme nového DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL Podíl dvou čísel se stejnými znaménky Dělíme-li dvě čísla se stejnými znaménky, vydělíme jejich absolutní hodnoty. Jejich podíl bude číslo kladné. Podíl dvou čísel s různými znaménky Dělíme-li dvě čísla s různými znaménky, vydělíme jejich absolutní hodnoty. Jejich podíl bude číslo záporné. + : + = + 15 : 5 = 3 - : - = + -15 : -5 = 3 + . - = - 15 : -5 = -3 - . + = - -15 : 5 = -3

Najdi příklady, které se sobě rovnají Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 5. Procvičení a příklady Najdi příklady, které se sobě rovnají 5 . 4 = - 12 . 5 = 2 . - 2 = - 7 . - 9 = 1 . - 5 = -7 . – 3 = - 8 . 2 = -32 : 2 = 24 : -6 = -15 : 3 = -120 : -6 = -84 : -4 = 300 : -5 = 189 : 3 =

Násobení a dělení v delších výrazech Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 6. Něco navíc Násobení a dělení v delších výrazech Násobení i dělení celých čísel má přednost před sčítáním a odčítáním. V oboru celých čísel nelze dělit nulou. Dělíme-li nulu nenulovým celým číslem, výsledný podíl je 0. Při násobení celých čísel nezáleží na pořadí čísel (násobení celých čísel je komutativní). -15 : 3 + 2 . -4 = -5 + (-8) = -13

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 7. CLIL Multiplication Multiplication is the mathematical operation of scaling one number by another. It is one of the four basic operations in elementary arithmetic. Division In mathematics, especially in  elementary arithmetic, division (÷) is an arithmetic operation. In the expression a ÷ b = c, a is called the dividend or numerator, b the divisor or denominator and the result c is called the quotient.

Zapiš výsledky do tabulek Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 8. Zpětná vazba - test Zapiš výsledky do tabulek . -3 5 -7 2 -5 4 -6 -2 : 3 -6 -4 -2 -24 48 96 -240

Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe