1. Najdi násobky čísel 4 a -4 -8 -12 16 -28 48 56 24 -4 -36 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. Najdi násobky čísel 4 a -4 -8 -12 16 -28 48 56 24 -4 -36 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová
2. Co o tématu znám CELÁ ČÍSLA Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 2. Co o tématu znám CELÁ ČÍSLA Celé číslo je buď číslo přirozené, nebo číslo k němu opačné nebo nula. Množinu celých čísel označujeme Z. 5 10 -5 -10 Záporná čísla Kladná čísla
3. Jaké si řekneme nové termíny Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 3. Jaké si řekneme nové termíny NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL Součin dvou čísel se stejnými znaménky Násobíme-li dvě čísla se stejnými znaménky, vynásobíme jejich absolutní hodnoty. Jejich součin bude číslo kladné. Součin dvou čísel s různými znaménky Násobíme-li dvě čísla s různými znaménky, vynásobíme jejich absolutní hodnoty. Jejich součin bude číslo záporné. + . + = + 2 . 4 = 8 - . - = + - 2 . - 4 = 8 + . - = - 2 . - 4 = - 8 - . + = - - 2 . 4 = - 8
4. Co si řekneme nového + : + = + 15 : 5 = 3 - : - = + -15 : -5 = 3 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 4. Co si řekneme nového DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL Podíl dvou čísel se stejnými znaménky Dělíme-li dvě čísla se stejnými znaménky, vydělíme jejich absolutní hodnoty. Jejich podíl bude číslo kladné. Podíl dvou čísel s různými znaménky Dělíme-li dvě čísla s různými znaménky, vydělíme jejich absolutní hodnoty. Jejich podíl bude číslo záporné. + : + = + 15 : 5 = 3 - : - = + -15 : -5 = 3 + . - = - 15 : -5 = -3 - . + = - -15 : 5 = -3
Najdi příklady, které se sobě rovnají Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 5. Procvičení a příklady Najdi příklady, které se sobě rovnají 5 . 4 = - 12 . 5 = 2 . - 2 = - 7 . - 9 = 1 . - 5 = -7 . – 3 = - 8 . 2 = -32 : 2 = 24 : -6 = -15 : 3 = -120 : -6 = -84 : -4 = 300 : -5 = 189 : 3 =
Násobení a dělení v delších výrazech Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 6. Něco navíc Násobení a dělení v delších výrazech Násobení i dělení celých čísel má přednost před sčítáním a odčítáním. V oboru celých čísel nelze dělit nulou. Dělíme-li nulu nenulovým celým číslem, výsledný podíl je 0. Při násobení celých čísel nezáleží na pořadí čísel (násobení celých čísel je komutativní). -15 : 3 + 2 . -4 = -5 + (-8) = -13
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 7. CLIL Multiplication Multiplication is the mathematical operation of scaling one number by another. It is one of the four basic operations in elementary arithmetic. Division In mathematics, especially in elementary arithmetic, division (÷) is an arithmetic operation. In the expression a ÷ b = c, a is called the dividend or numerator, b the divisor or denominator and the result c is called the quotient.
Zapiš výsledky do tabulek Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 8. Zpětná vazba - test Zapiš výsledky do tabulek . -3 5 -7 2 -5 4 -6 -2 : 3 -6 -4 -2 -24 48 96 -240
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe