Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Česko-německý fond budoucnosti Jihlava, PhDr. Tomáš Jelínek, Ph.D. ředitel.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
2013 Evropský rok občanů: Co nám přinese? Andrea Matušáková Zastoupení Evropské komise v ČR.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
ESKALÁTOR – Komplexní systém rozvoje jazykové gramotnosti žáků ve Středočeském kraji CZ.1.07/ /
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
VY_32_INOVACE_08/3/8 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Právo v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Vliv komunistického režimu na náboženství v České a Slovenské republice Seminární práce do předmětu společensko-vědní seminář Nina Hejlová Gymnázium Boskovice.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Jsou venkovské školy horší než městské?
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Setkání zástupců 1. ročníků
Výsledky přijímacího řízení
Ing. Kateřina Lichtenberková
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
Sousední státy české republiky
Komplexní systém hodnocení
Vteřina poté Participace z pohledu bývalých klientů ústavních zařízení
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Realizace interní benchmarkingové analýzy výkonnosti pracovnic úklidu
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Náměty pro činnost Národního fóra
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Název projektu: Moderní škola
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Pedagogická psychologie
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Název projektu: Moderní škola
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Imigrační politika EU Listopad 2010.
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Autoevaluace z pohledu
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Podpora rovnosti osob LGBTI v Evropské unii
VY_ 32_ INOVACE _18_10_křesťanství
Transkript prezentace:

Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy 26. února 2018 Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy Stručné seznámení se základními výsledky Tisková konference 21. 9. 2010

8. ROČNÍK POSTOJE ZNALOSTI CHOVÁNÍ EVROPA, EU 26. února 2018

Základní informace o ICCS 2009 26. února 2018 Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) Základní informace o ICCS 2009 Cílová skupina: 8. ročník Základní téma: Občanská výchova, resp. Výchova k občanství 38 zemí celého světa V ČR 144 škol, více než 4 600 žáků a 1 600 učitelů Výzkumné materiály: Žákovský test znalostí Žákovský dotazník zaměřený na postoje a chování Dotazník a test zaměřený na Evropu a EU Dotazník pro učitele Dotazník pro ředitele

Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) 26. února 2018 Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) Občanské znalosti Žákovský test znalostí (79 úloh v 7 sešitech) Výsledek měřen na škále znalostí (průměr 500, směrodatná odchylka 100) Základní výsledky: A) mezinárodně: žáci v ČR lehce nad průměrem (510 bodů) B) v ČR – žáci gymnázií výrazně lepší než ZŠ (614 vs. 498), dívky lepší než chlapci (520 vs. 502 bodů) C) v čase – zhoršení českých žáků ve srovnání s výsledky z r. 1999 (CIVED)

Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) 26. února 2018 Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) Občanské postoje Žákovský dotazník zjišťující postoje a chování Základní výsledky: A) mezinárodně: postoje na úrovni mezinárodního průměru, resp. o něco horší B) v ČR – silná podpora demokratických hodnot, nízká důvěra ve vybrané instituce (parlament, politické strany), silná podpora rovnosti mužů a žen a práv menšin

Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) 26. února 2018 Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) Znalost EU a postoje Test a dotazník zaměřený na Evropu a EU Základní výsledky: A) znalosti: čeští žáci nadprůměrné v rámci EU, zejména o euru a evropské politice B) postoje: slabší pocit evropské identity, podprůměrná účast na aktivitách přesahujících hranice ČR, menší podpora dalšího rozšiřování EU a eurozóny

Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) 26. února 2018 Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) Občanské chování Žákovský dotazník zjišťující postoje a chování Základní výsledky: A) mezinárodně: podprůměrně aktivní nyní i v budoucnosti B) v ČR: současná občanská angažovanost zejména ve školních aktivitách, nikoliv v místním společenství do budoucna očekávají spíše neformální občanské aktivity nízká ochota k politické participaci, nízká předpokládaná účast ve volbách (zejména do Evropského parlamentu)

ZNALOSTI RODINA ŠKOLA POSTOJE 26. února 2018 POSTOJE

8. ROČNÍK POSTOJE ZNALOSTI CHOVÁNÍ EVROPA, EU 26. února 2018

Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) 26. února 2018 Mezinárodní studie občanské výchovy (ICCS 2009) Díky za pozornost