Vliv potravin na planetu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEROVNOMĚRNOST ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Zahraniční obchod.
Přichází zlatý věk plynu? Karel Dyba velvyslanec ČR při OECD Prezentace na IEC Ostrava 2011 na základě poznatků MEA (IEA)
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
Další prostředky spotřebitelské orientace I.
Občanská iniciativa Bohuslav Sedláček Margit Slimáková Odborný garant
3.přednáška: „Sociální souvislosti globálních problémů ŽP dneška“
DOMÁCÍ EKOLOGIE – nadměrná spotřeba
Přináší nám biopaliva užitek či problémy? Oborové setkání ZK Petr Patočka, Glopolis – Pražský institut pro globální politiku
Měření kvality realitních služeb Je oslovování konkurenčních makléřů s nabídkou přestupu ke konkurenci etické? Petr Podlešák Manažer a lektor RE/MAX Akademie.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_OSVZ_ON Anotace: Seznámit žáky s problematikou Ročník:
Podpora biomasy z invazních nepůvodních druhů? Vývoj právní úpravy
Trvale udržitelné systémy
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
Biosférické rezervace Kvarta 2009/2010 Gymnázium Uničov.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Viktor Třebický Týmová iniciativa pro místní udržitelný rozvoj, o.s.
Zemědělství.
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
NS-LEV 21 PRO ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
HOSPODÁŘSKÉ PROBLÉMY SOUČASNÉHO SVĚTA
Bio není jenom zrní.
Mgr. Jaroslav Melša, starosta JARMARKY REGIONÁLNÍCH PRODUKTŮ Zdravé město Dobříš.
Alternativní systémy distribuce potravin Farmářské trhy, Praha, Jan Valeška PRO-BIO LIGA PRO-BIO LIGA ochrany spotřebitelů a přátel ekologického.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Chemie Odpady Projekt Dimmerová Tereza, Bednář Jan.
BIOPOTRAVINY.
Automobilový klastr – integrátor aktivit „Společně v automotive!“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
1 Společné politiky EU Mezinárodní ekonomická integrace VŠFS LS 2004/05 MS prezenční přednáška
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Podnikatelský záměr: farmářský obchod Výsledky dotazování.
Obraz působení člověka
OCEÁNY.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
VÝCHOVA SPOTŘEBITELE EKOLOGICKY ŠETRNÉ POTRAVINY.
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Nástroje dotační politiky pro zemědělce hospodařící udržitelným způsobem Ing. Pavel Sekáč náměstek ministra zemědělství Sekce pro společnou zemědělskou.
Společná zemědělská politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná zemědělská politika Zemědělství obecně: Je základním sektorem ekonomiky Dnes nehraje tak důležitou.
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Globální problémy lidstva. GLOBALIZACE - Co myslíš, že znamená tento pojem? Je abstraktní pojem, který naznačuje „srůstání světa“. Jde o nerovný proces,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Celostátní síť pro venkov.  Zřizovatelem je Ministerstvo zemědělství r  Sdílení zkušeností a poznatků a jejich předávání směrem k aktérům venkovského.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Gymnázium pro 21. století Autor: Mgr. Radek Malý Název materiálu: Fair trade Označení materiálu:
Světový den vody – 22.březen Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Zelené nakupování. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
 Biopotraviny pocházejí z ekologického zemědělství.  Při jejich pěstování, produkci a výrobě je zakázáno používat chemické látky.  Geneticky modifikované.
Granici Olga Pařík Radim. Klimatické změny - změny v klimatické charakteristice jako je teplota, srážky, atmosférický tlak, nebo vítr.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Kampaň Fairtradová města
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
3. kolo Programu rozvoje venkova 2014 – 2020
Stav českého zemědělství Celkový pohled českého zemědělce z prvovýroby
Politika rozvoje venkova Program rozvoje venkova
KVALITNÍ POTRAVINY PRO ČESKÉ ZÁKAZNÍKY! OTAZNÍKY PŘETRVÁVAJÍ
Ekologické globální problémy
KVALITNÍ POTRAVINY PRO ČESKÉ ZÁKAZNÍKY! OTAZNÍKY PŘETRVÁVAJÍ
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Vliv společné zemědělské politiky na finanční situaci v odvětví
Environmentální problémy
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
JDE „JENOM“ O PŮDU?!!! KRAJINA – PŮDA A POZEMKOVÉ ÚPRAVY,
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
GLOBALIZACE.
Společenstvo. Definice = soubor populací všech organismů v daném biotopu fytocenóza zoocenóza.
Transkript prezentace:

Vliv potravin na planetu

potraviny  planeta (zápis 5 – 10 odpovědí na tabuli) O čem si asi budeme povídat???

Video napoví https://www.youtube.com/watch?v=IeMCjpdmcNE 1:07 What's Your Water Footprint? (možnost výběru) https://www.youtube.com/watch?v=wLgXv2OfDgE 1:42 JC-WISE: Water Footprint animation (dokreslování do videa na tabuli – CO2, NH4) https://www.youtube.com/watch?v=uAybZOfCN6g Food eco-footprint 3:09 (virtuální voda, hamburger v číslech)

Můžou mít potraviny vliv na klima planety? Skleníkové plyny (globální oteplování) Plýtvání potravinami Intenzivní zemědělství Virtuální voda Vysušování krajiny Pesticidy Kácení pralesů Monokultura Hlad Ztráta biologické rozmanitosti druhů Uhlíková stopa Ztráta biodiverzity

Virtuální voda Práce ve skupinách – pracovní listy Odtajnění – tabulka odpovědí (práce s textem) Video: https://www.youtube.com/watch?v=ca3fBBiz-3U 8:40 Virtual Water (stačí po 5:11)

Doporučení odborníků: Co můžu udělat? Nápady žáků: Doporučení odborníků:

Doporučení odborníků: Co můžu udělat? Nápady žáků: Doporučení odborníků: Snížit spotřebu masa Číst etikety – vyznačení země původu Kupovat regionální potraviny Kupovat sezónní potraviny Neplýtvat jídlem Podpora místních potravin Zakládat místní farmářské trhy

Čím se tyhle obrázky liší?

Co mají tyhle obrázky společného? http://www.storyofbanana.com/cs

Fair trade – spravedlivý obchod: Pracovní podmínky Fair trade – spravedlivý obchod: výkupní cena odpovídající nákladům udržitelné produkce a důstojného živobytí dlouhodobé obchodní vztahy zákaz nucené a dětské práce dlouhodobě udržitelný rozvoj místních komunit kontrolované využívání pesticidů a další zemědělské chemie zákaz využívání geneticky modifikovaných plodin šetrnější přístup k využívání přírodních zdrojů

Jezte rozumně, zdravě a zodpovědně