Rostliny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ŽIVOČICHOVÉ.
Rostliny VY_52_INOVACE_10 pro 5. ročník ZŠ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
Glukosa a její vznik.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Výživa buňky.
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
LES ŘASY.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Zpracovala Jitka Ciprová
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Co jsme již poznali.
Projevy života, třídění organismů
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Společné znaky rostlin.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_32_rostliny Ročník3. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
ROSTLINY.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Projevy života, třídění organismů
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Rostliny Společné znaky rostlin: Vyživují se. Dýchají a vylučují.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva v přírodovědě ve 4. ročníku.
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Získávání energie pro život
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Živé organismy.
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Rostliny

VLASTNOSTI ROSTLIN Jsou to živé organizmy Obsahují zeleň listovou – chlorofyl Mají společné znaky: vyživují se dýchají a vylučují reagují na změny v přírodě pohybují se rostou, vyvíjejí se a rozmnožují se

voda + oxid uhličitý + sluneční energie = = cukr + kyslík VÝŽIVA vytvářejí si samy „potravu“ – děj zvaný FOTOSYNTÉZA probíhá v zelených částech rostlin voda + oxid uhličitý + sluneční energie = = cukr + kyslík BEZ ZELENÝCH ROSTLIN BY NEBYL MOŽNÝ ŽIVOT

DÝCHÁNÍ A VYLUČOVÁNÍ dýchají kyslík a vylučují oxid uhličitý dýchají všemi částmi svého těla Reagují na změny v přírodě jsou citlivé – reagují na - změny teploty vzduchu - nedostatek vody - světlo uvadají a usychají

Pohybují se Nepohybují se z místa na místo Pohybují částmi svého těla Semena rostlin se pohybují: - pomocí větru - pomocí vody - pomocí živočichů - vystřelováním semen

Rostou, vyvíjejí se a rozmnožují mění svůj vzhled, velikost rostou a vyvíjejí se rozmnožují se: semeny částmi jejich těla např: šlahounem, řízkem, cibulí, hlízou