MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
Advertisements

POHYB V GRAVITAČNÍM POLI
nerovnoměrného pohybu tělesa
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Mechanika Dělení mechaniky Kinematika a dynamika
Co se děje, když kráčíme na pohyblivém chodníku?
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Inerciální a neinerciální vztažné soustavy
5. Práce, energie, výkon.
Základy kinematiky Kinematika hmotného bodu.
Pohyb rovnoměrný.
Kinematika Základní pojmy Rovnoměrný přímočarý pohyb Rovnoměrně zrychlený přímočarý pohyb Rovnoměrný pohyb po kružnici Centrum pro virtuální a moderní.
Kinematika 2. DRÁHA Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0202.
Jak si ulehčit představu o kmitání
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
Pohyb a jeho druhy Co je to pohyb? Co všechno lze nazvat pohybem?
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
3. KINEMATIKA (hmotný bod, vztažná soustava, polohový vektor, trajektorie, rychlost, zrychlení, druhy pohybů těles, pohyby rovnoměrné a rovnoměrně proměnné,
Co je to pohyb ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Poznám definici pohybu a klidu. Zjistím, že pohyb je relativní. Pochopím význam pojmu vztažná.
Popis časového vývoje Pohyb hmotného bodu je plně popsán závislostí polohy na čase. Otázkou je, jak zjistit vektorovou funkci času ~r (t), která pohyb.
EU peníze školám Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69, Rychlost Kateřina Macháčková.
GRAVITAČNÍ POLE.
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Vztažné soustavy Sledujme pohyb skákajícího míče v různých situacích.
1. KINEMATIKA HMOTNÝCH BODŮ
Mechanika I. Druhý pohybový zákon VY_32_INOVACE_10-14.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_701.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Gravitační pole Pohyby těles v gravitačním poli
KINEMATIKA - popisuje pohyb těles - odpovídá na otázku, jak se těleso pohybuje - nezkoumá příčiny pohybu.
Mechanika I - Kinematika
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Grafické znázornění pohybu
Rovnoměrný pohyb příklady
VY_32_INOVACE_11-11 Mechanika II. Gravitační pole – test.
HRW kap. 3, také doporučuji projít si dodatek E
Pohyby v homogenním tíhovém poli Země Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Kinematika hmotného bodu.
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_18 Název materiáluPohyb těles.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_06 Název materiáluPohyby v.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_54_POHYB TĚLES TEMA: FYZIKA.
INERCIÁLNÍ A NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co se na obrázku pohybuje? Z tohoto pohledu. Z pohledu, když budeš sedět.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
5. Kinematika – vyjádření neznámé ze vzorce, práce s grafy
Grafické znázornění pohybu
Buben pračky při ždímání. Létající talíř, který si házejí děti.
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Nerovnoměrný pohyb.
POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_29.
Výpočet rychlosti. Obvod Země je přibližně km. Jakou rychlostí se Země otáčí? st v =v =v =v = v = = km 24 h v = 1667 km/h km h Země se.
MECHANIKA.
Maminka začne roztlačovat kočárek, který je v klidu na vodorovné podlaze. Tlačí ho stálou silou o velikosti 9 Newtonů, která má také vodorovný směr. Za.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Buben pračky při ždímání. Míč, který si házejí děti.
Co je pohyb?.
Třída 3.B 11. hodina.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Příklady – cvičení Určete brzdnou dráhu auta s počáteční rychlostí 90 kmh-1, které se pohybovalo rovnoměrně zpomaleně a zastavilo za 5.
Transkript prezentace:

MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall. Kinematika MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall. 253 p., ISBN: 978-0135654415

Popisujeme pohyb člověka Popisujeme pohyb člověka. Na začátku pozorování stál člověk v bodě P, chvíli tam počkal a pak se pohyboval podél osy k bodu Q, kde také na chvíli zastavil. Pak rychle běžel k bodu R a tam počkal. Pak se pomalu vrátil do bodu P. Který z grafů polohy v závislosti na čase odpovídá tomuto pohybu?

Předmět se pohybuje z jednoho místa v prostoru k jinému Předmět se pohybuje z jednoho místa v prostoru k jinému. Poté, co dosáhne cíle své cesty, je jeho posunutí větší nebo stejné jako vždy větší než vždy stejné jako buď menší nebo stejné jako vždy menší než menší nebo větší než dráha, kterou urazil.

Maratonský běžec běží rychlostí 15 km/h Maratonský běžec běží rychlostí 15 km/h. Když je 7,5 km od cíle, vyletí od běžce pták rychlostí 30 km/h. Když pták doletí k cílové čáře, otočí se a letí zpět k běžci. U něj se otočí a letí znovu zpět do cíle. Létá tak dlouho, dokud běžec nedoběhne k cíli. Kolik kilometrů pták nalétá? 10 km 15 km 20 km 30 km

Když upustíte předmět se zanedbáním odporu vzduchu, je jeho zrychlení ve svislém směru 9,8 m/s2. Když místo toho předmět hodíte směrem dolů, je jeho zrychlení ve svislém směru po uvolnění menší než 9,8 m/s2. 9,8 m/s2. vetší než 9,8 m/s2.

Člověk stojící na okraji útesu hodí jeden míček přímo vzhůru a druhý přímo dolů se stejnými počátečními rychlostmi. Zanedbejte odpor vzduchu. Míček, který dopadne na zem pod útesem s větší rychlostí je ten, který byl na začátku hozen přímo vzhůru. přímo dolů. ani jeden, oba dopadnou se stejnou rychlostí.

Vlak jede po přímé dlouhé trati Vlak jede po přímé dlouhé trati. Graf závislosti polohy na čase na obrázku popisuje pohyb vlaku. Grafem je znázorněno, že vlak stále zrychluje. stále zpomaluje. chvíli zrychluje a chvíli zpomaluje. D. jede konstantní rychlostí.

Graf na obrázku znázorňuje polohu jako funkci času pro dva vlaky jedoucí po souběžných tratích. Které tvrzení je správné? V čase tB mají oba vlaky stejnou rychlost. Oba vlaky stále zrychlují. V nějakém okamžiku před tB mají oba vlaky stejnou rychlost. Někde v grafu mají oba vlaky stejné zrychlení.

Házíte míč svisle vzhůru do vzduchu. V nejvyšším místě má míč nulovou rychlost i zrychlení. nenulovou rychlost, ale nulové zrychlení. nulovou rychlost, ale nenulové zrychlení. nenulovou rychlost i zrychlení.

Pohyb vozíku na horské dráze je znázorněn na obrázku Pohyb vozíku na horské dráze je znázorněn na obrázku. Co se děje s rychlostí a zrychlením vozíku ve směru pohybu, když projíždí místem znázorněným na obrázku? Oboje klesá. Rychlost klesá, zrychlení roste. Oboje zůstává konstantní. Rychlost roste, ale zrychlení klesá. Oboje roste. Jiná možnost.

Hodíme-li míč přímo vzhůru, jeho rychlost klesá vlivem gravitace Hodíme-li míč přímo vzhůru, jeho rychlost klesá vlivem gravitace. Představte si, že (1) nahráváme pohyb míče a poté ho pozorujeme pozpátku (tzn. záznam začíná v nejvyšším bodě pohybu míče a končí v místě vyhození míče) a (2) pozorujeme pohyb míče ze vztažné soustavy, která se pohybuje směrem vzhůru s počáteční rychlostí míče. Míč má zrychlení g směrem dolu v případě (1) a (2). jen (1). jen (2). ani (1) ani (2).

Představte si následující situaci Představte si následující situaci. Zbraň je přesně namířena na nebezpečného zločince visícího z okapu domu. Cíl je na dostřel zbraně, ale v okamžiku, kdy zbraň vystřelí a kulka se začne pohybovat rychlostí v0, se zločinec pustí a padá k zemi. Co se stane? Kulka zasáhne zločince bez ohledu na rychlost v0. zasáhne zločince, pouze pokud je rychlost v0 dostatečně velká. mine zločince.

Z bitevní lodi jsou zároveň vystřeleny dva granáty na nepřátelské lodě Z bitevní lodi jsou zároveň vystřeleny dva granáty na nepřátelské lodě. Jestliže mají střely parabolické trajektorie odpovídající obrázku, která loď bude zasažena první? Loď 1. Obě budou zasaženy ve stejnou chvíli. Loď 2. Potřebuji více informací.