Základní škola Unhošť Jazyk a jazyková komunikace Projekt MŠMT ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
SLOVNÍ DRUHY Mgr. Michal Oblouk.
Téma hodiny: Určování slovních druhů Předmět: Český jazyk Ročník: 5
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky dle.
SLOVNÍ DRUHY Autor: Mgr. Monika Dudová
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_304_Slovní druhy AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 6.,
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Slovní druhy přehled.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_452_Slovní druhy AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_008_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují podle učebnice, zápisů.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Slovní druhy 6. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_333_Slovní druhy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
V ÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM V ÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM 2012 Registrační číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_496_Slovní druhy AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_358_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
Tvarosloví – slovní druhy
Každé slovo můžeme přiřadit k jednomu z deseti slovních druhů.
S LOVNÍ DRUHY – 6. ROČ. Mgr. Jablečníková J. - ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_83_SLOVNÍ DRUHY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_32_INOVACE_ČJ.3.10 AnotaceMateriál slouží k procvičení a upevnění učiva o slovních druzích AutorMgr. Ivana Venglářová Očekávaný výstupUvádí příklady.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ DRUHY.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Slovní druhy Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ NEOHEBNÉ 1. PODSTATNÁ JMÉNA 2. PŘÍDAVNÁ JMÉNA
VY_32_INOVACE_36_Slovni_druhy_opakovani Jazyk a jazyková komunikace- Český jazyk , Slovní druhy - opakování 3. ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Autor: Mgr. Monika Hřavová Název : VY_32_INOVACE_2A05Čj4_Slovní druhy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_26_Slovni_druhy_uvod Jazyk a jazyková komunikace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Procvičování s číslicemi Slovní druhy Slovní druhy a jejich číslice ○ ○ Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola Bylany, okres Kolín
Základní škola Unhošť Jazyk a jazyková komunikace
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 1 Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
5 Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr. Nataša Bartoníčková Název: VY_12_INOVACE_ČESKÝ JAZYK A LITERATURA_2_15.TVAROSLOVÍ Téma:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_38_ČJ4
Slovní druhy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NEOHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY VY_12_INOVACE_Rů_I_23
SLOVNÍ DRUHY číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
VY_32_INOVACE_38_CJ_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_Slovní druhy
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_09 _Slovní druhy II. část
Transkript prezentace:

Základní škola Unhošť Jazyk a jazyková komunikace Projekt MŠMT ČR EU peníze školám Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2905 Název projektu školy Cesta k úspěchu na Základní škole Unhošť Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Identifikátor VY_32_INOVACE_Cj.7.Tvaroslovi01-StKc Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Český jazyk M M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Štěpánová a Mgr. Zita Kučerová.

Tematická oblast, téma: Tvarosloví, určování slovních druhů Klíčová slova: slovní druhy, ohebné a neohebné Jazyk: český Ročník: 7. Anotace: Žák se seznámí s přehledem slovních druhů. Výukový materiál: prezentace Metodické zhodnocení: Pomocí prezentace se žák seznámí s ohebnými a neohebnými slovními druhy.

Slovní druhy 1. Podstatná jména (pes, počítání, pravda... ) 2. Přídavná jména (hnědý, roztomilý, snaživý … ) 3. Zájmena (kdo, každý, sám … ) 4. Číslovky (dvě, několik, pětkrát … ) 5. Slovesa (plavat, lyžovat, být … ) 6. Příslovce (kde, dobře, velmi …) 7. Předložky (v, na, kolem …) 8. Spojky (a, ale, že … ) 9. Částice (ať, nechť, kéž … ) 10. Citoslovce (au, bú, vrkú ...)

Ohebné slovní druhy 1. Podstatná jména 2. Přídavná jména 3. Zájmena 4. Číslovky 5. Slovesa

Ohebné slovní druhy (skloňujeme) 1. Podstatná jména 2. Přídavná jména 3. Zájmena 4. Číslovky

Ohebné slovní druhy (časujeme) 5. Slovesa

Neohebné slovní druhy (nemění svůj tvar) 6. Příslovce 7. Předložky 8. Spojky 9. Částice 10. Citoslovce

POZOR: Zdraví ( 2 ) chlapci . Petr nás zdraví ( 5 ). Chraň si své zdraví ( 1). Ale ( 9 ) to je lež. Učil se, ale ( 8 ) zkoušku nezvládl.

Šel kolem ( 7 ) plotu. Šel kolem ( 6 ). A ( 9 )to je náhoda. Maluje a ( 8 ) zpívá. Jak ( 6 ) se učí ?

Řekl nám, jak ( 8 ) se to dělá. Jak ( 1 ) je tibetský horský tur s dlouhou srstí. Kladenští ( 1 ) přišli všichni. Kladenští ( 2 ) obyvatelé byli příjemně překvapeni.