Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Starověká Čína 1.A.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Starověká Indie.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INDIE.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Charakteristika starověku
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
VY_32_INOVACE_2D.6.08 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Kultura starověké Indie
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s dělením VY_42_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola.
Jihozápadní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Jižní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Jižní Afrika Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Monika Jáglová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4B_09_Česká.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Vzdělanost, písmo a literatura Písmo  vznik ve 4.tis.př.n.l.  obrázkové – 1 znak = 1 obrázek  hieroglyfy  psalo se na papyrus  asi 700 znaků  rozluštil.
nepřístupné hory rozsáhlé pouště řeky Jang-c-tiang, Chuang-che.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Starověk.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
OP VK Využívání ICT Sada č
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
Starověká Indie.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Počátky města TÉMATICKÝ.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Indie Uč. str
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Monika Jáglová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_INOVACE_2B_10_Starověká Indie Téma: Dějepis na 2. stupni ZŠ

Starověká Indie Anotace: Prezentace je zpracována jako podklad pro výkladovou část hodiny. Učitel při svém výkladu využívá jednotlivých slidů a doplňuje je prací s učebnicí. Následují kontrolní otázky, které žáci samostatně vyplňují do sešitů a které slouží jako zápis z hodiny. Na závěr prezentace si mohou žáci zkontrolovat správnost odpovědí.

Starověká Indie V povodí řeky Indus a Ganga Pěstování pšenice, ječmenu a bavlny

Starověká Indie Vyspělá civilizace – promyšlená výstavba měst, kanalizace v domech, vodovody s teplou vodou atd.

Starověká Indie Písmo obrázkové – nerozluštěné Obyvatelstvo rozděleno: Panovník – božské pocty Vrstva kněží Vrstva vojáků Svobodní řemeslníci a zemědělci Porobené původní obyvatelstvo - otroci

Starověká Indie Přínos: Desetinná matematická soustava a arabské číslice Pohádky – Pohádky tisíce a jedné noci Architektura – chrámy vytesané do skály

Kontrolní otázky: 1/ Podél kterých dvou řek vzniká starověká Indie? 2/ Co je dokladem vyspělosti této civilizace? 3/Jaké vrstvy obyvatelstva v Indii rozlišujeme? 4/ Co je přínosem starověké Indie? 5/ Znáte některé pohádky z cyklu Tisíce a jedné noci?

Správné odpovědi: 1/ Starověká Indie vzniká v povodí řeky Indus a Ganga. 2/ Dokladem vyspělosti této civilizace jsou přesně naplánovaná města s kanalizací a vodovody s teplou vodou. 3/ Panovník – vrstva kněží- vrstva vojáků – svobodní řemeslníci a zemědělci – otroci=původní obyvatelstvo 4/ desetinná soustava,arabské číslice,Pohádky tisíce a jedné noci, skalní chrámy 5/ O Aladinovi, Alibaba a čtyřicet loupežníků, O námořníku Sindibádovi

Citace Obrázky:Dějepis, Pravěk a starověk pro základní školy. Praha : Práce, 1999. Starověká Indie, s. 58-60. Texty: vlastní tvorba autora