Vyšší rostliny Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_59_Růžovité Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Čím je tato čeleď zajímavá? Tvoří ji byliny i dřeviny. Patří sem ovocné dřeviny. Léčivé byliny. Plody jsou peckovice, nažky i malvice. Souplodí- jedná se o spojení více plodů. Souplodí nažek-jahoda. Souplodí peckoviček-malina.
Dřevina- má zdřevnatělý stonek. Bylina mají stonek dužnatý. Bylina- řepík Dřevina- keř- šípková růže Dřevina- strom- hrušeň
Léčivky Řepík lékařský- použití léčba ran, dezinfekční účinky. Mochna husí-pomáhá od bolestí- zažívací, menstruační.
Ovocné dřeviny Jabloň-častá ovocná dřevina našich zeměpisných šířek, pětičetné květy, plod malvice. Broskvoň-původem z Číny, je teplomilná, plod peckovice. Vinná réva-dřevina s liánovitým vzhledem, pne se a má ráda teplé jižní svahy, plod bobule.
Okrasné Růže- popínavé či přízemní rostliny nejrůznějších tvarů a barev. Je pro svůj vzhled nazývána královnou květin. Plod- šípek- významné léčivé účinky- zvyšuje imunitu, vitamín C. Další využití má v kuchyni- omáčky, marmelády, kompoty, atd. Jako suchý zdroj potravy zvířat v zimě, má i využití v dekoračních technikách.
Zopakujme si 1.Co je souplodí? Seskupení více plodů. 2.Jaký plod tvoří souplodí nažek? Jahoda. 3. Jaký plod tvoří souplodí peckoviček? Malina. 4. jaké znáš léčivé vlastnosti šípku? Zvyšuje imunitu.
Citace Vlastní zdroje Galerie Klipart
Vytvořeno jako DUM do předmětu přírodopis na ZŠ a MŠ 17 Vytvořeno jako DUM do předmětu přírodopis na ZŠ a MŠ 17.listopadu 1325, Mladá Boleslav pro 7.ročník základní školy. Materiál slouží k doplnění učiva o botanice. Materiál je vhodné prezentovat pomocí interaktivní tabule. Materiál byl vytvořen a pilotován ve I I. pololetí školního roku 2011/2012.