Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lomené algebraické výrazy
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
POZORUJ: = = =
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Rozšiřování a krácení zlomků
Rozšiřování a krácení zlomků
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
Zlomky Smíšená čísla.
ZLOMKY - ÚVOD.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
9.
* Postupný poměr Matematika – 7. ročník *
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
2.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Zlomky - krácení zlomků
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
AnotacePrezentace, která se zabývá krácením a rozšiřováním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují a krátí.
Krácení lomených výrazů.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Matematická dovednost Téma: Společný dělitel.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Leden 2013 Ročník: 9. Tematická oblast: Zajímavá místa na Zemi Téma: Jižní Čechy.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
MATEMATIKA Zlomky úpravy a porovnávání zlomků. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr v základním tvaru.
Zlomky Čísla smíšená..
Co mají společného zlomky
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitalizace výuky Příjemce
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Vy_32_Inovace_04_Rozšiřování lomených výrazů
Lomené algebraické výrazy
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Krácení lomených výrazů
Lomené algebraické výrazy
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Poměr v základním tvaru.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: 7. Tematická oblast:  Matematická gramotnost Téma:  Rozšiřování a krácení zlomků Metodický list (anotace):  Vymezení pojmů, vysvětlení učiva krácení a rozšiřování zlomků, příklady využít k procvičování str. 5- 14

Rozšiřování a krácení zlomků

Rozšiřování zlomků Rozšířit zlomek znamená násobit čitatele i jmenovatele zlomku stejným číslem  

Rozšiř zlomky v následujících příkladech: (Číslem v závorce vynásob čitatele i jmenovatele)

1. Dané zlomky rozšiř čísly uvedenými v závorce:

Řešení :

2.Rozšiř uvedené zlomky tak,aby platila jejich rovnost

Řešení :

Krácení zlomků Krátit zlomek znamená vydělit čitatele i jmenovatele stejným číslem různým od nuly Pokud zlomek dál již krátit nelze /čitatel a jmenovatel jsou čísla nesoudělná/, říkáme, že zlomek je v základním tvaru.

Krácení  

Krať dané zlomky (tj čitatele i jmenovatele) číslem uvedeným v závorce:

Řešení: Uveď, které zlomky nejsou ještě v základním tvaru

Uprav zlomky do základního tvaru:

Řešení:

Zdroje: Microsoft PowerPoint 2010 vlastní příklady wikipedie