Dlouhodobá zkouška trvanlivosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VRTÁNÍ.
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Postup kreslení výrobku pro frézování
Technologie obrábění.
Seminář Zbytková napětí 2013 na VŠB-TU Ostrava
NAVRHOVÁNÍ HOSPODÁRNÝCH ŘEZNÝCH PODMÍNEK PŘI OBRÁBĚNÍ
Vrtání a vyvrtávání.
 př. 5 výsledek postup řešení Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.
Digitální učební materiál
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
DTB Technologie obrábění Téma 4
Digitální učební materiál
STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE strojní obrábění 1 – frézování
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Příprava výrobního procesu Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Teorie obrábění, základní druhy třískového obrábění
Technologie obrábění frézováním
Příprava plánu měření pro přírubu
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ
Semestrální projekt B Radek Veselý. Téma bakalářské práce  Návrh a studie nástroje pro frézování s vyměnitelnou břitovou destičkou z řezné keramiky 
fyzikální základy procesu řezání tvorba třísky, tvorba povrchů
MATEMATIKA Pro tříletý učební obor Číšník – servírka
Digitální učební materiál
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Strojírenství Strojírenská technologie Teorie obrábění (ST 49)
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Stroje a zařízení Tematická oblast:Obrábění, obráběcí stroje a nástroje Téma:Číslicově řízené obráběcí.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
STROJÍRENSTVÍ Strojírenská technologie Soustružení (ST44)
Soustružnické nože Zpracoval : Polák Josef poř.číslo 231
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
MIROSLAV KUČERA Úvodní informace Matematika B 2
Tato prezentace byla vytvořena
VYVRTÁVÁNÍ.
Tato prezentace byla vytvořena
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tato prezentace byla vytvořena
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Soustružení vnějších válcových ploch
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Helena Jagošová Název šablonyIII/2.
Přenos nejistoty Náhodná veličina y, která je funkcí náhodných proměnných xi: xi se řídí rozděleními pi(xi) → můžeme najít jejich střední hodnoty mi a.
Ročník: 2. a .3 Vzdělávací obor: Strojírenská technologie , DIC
Třískové obrábění I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Technologie – Drsnost povrchu při obrábění. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Teorie frézování.
Soustružením obvykle zhotovujeme součásti kruhového průřezu.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Obrobitelnost a ř ezivost KTO/EMO Cvi č ení 11.
Soustružení složitých vnějších válcových ploch s osazením
19. Výroba konkrétního výrobku na CNC soustruhu HURCO č.2
18. Výroba konkrétního výrobku na CNC soustruhu HURCO č.1
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Úvod Co se tím dělá Čím se to dělá
Strojní obrábění – nástroje na frézování
Hoblování, obrážení, protahování
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
VY_32_INOVACE_10_2_02.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
20. Výroba konkrétního výrobku na CNC soustruhu HURCO č.3
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Řezné podmínky Nástroje
Soustružení 1 VY_32_INOVACE_22_425
Strojní obrábění – Praktická úloha 1
Základy strojního obrábění - válcové plochy
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Transkript prezentace:

Dlouhodobá zkouška trvanlivosti KTO/EMO Cvičení 9 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Příprava experimentu Dlouhodobá zkouška probíhající za podmínek blízkých skutečnému obrábění. Tím je určen obráběcí stroj a materiál, tvar, rozměr obrobku a upnutí. Zde je možné zjednodušit obráběný tvar - > může se tak značně snížit časová a nákladová náročnost zkoušky.

Příprava experimentu Řezný nástroj může být dán, ale častěji je třeba zvolit – řezný materiál, geometrii břitu. Volba řezného materiálu závisí na materiálu obrobku a typu operace (hrubování, polodokončování, dokončování). Dále je nutno zvolit tenkou vrstvu (zejména u SK). Geometrie je dána materiálem obrobku a typem operace. Při volbě držáku je nutno zvážit tuhost upnutí, dostupnost a cenu. Pokud je cílem zkoušky optimalizovat řezný proces z hlediska nákladů, je nutno již dopředu zohlednit předpokládané ceny nástrojů a strojní hodinovou sazbu.

Příprava experimentu Pokud je ve volbě nástroje velká volnost, je vhodné výběr nástroje konzultovat se zástupcem firmy vyrábějící řezné nástroje. Řezné prostředí je vázáno na druh obráběného materiálu, druh obrábění a na řeznou rychlost.

Příprava experimentu Určení kriteriálního opotřebení a jeho velikosti. Kriteriální opotřebení je závislé na druhu nástroje (nůž, fréza, vrták) a na druhu řezného materiálu, popř. jiných podmínkách. Často lze získat typ i velikost kriteriálního opotřebení z předexperimentu. Velikost kriteriálního opotřebení je závislá na typu operace (hrubování, …), funkci břitu s velikostí opotřebení a dostupných zdrojích

Příprava experimentu Volba řezných podmínek Před vlastní zkouškou je možno udělat předexperiment, při němž je získána představa o velikosti řezné rychlosti, posuvu, hloubek řezu ve vztahu k trvanlivosti. Dále je možno volit doporučené řezné podmínky dodané výrobcem nástroje.

Příprava experimentu Volba velikosti a počtu úrovní řezných podmínek Velikost je dána doporučením nebo výsledky předexperimentu. Počet úrovní je závisí na cíli experimentu a velikosti dostupných zdrojů (finance, čas, lidé). S lineárním růstem počtu úrovní roste počet měření exponenciálně.

Příprava experimentu Volba počtu opakování měření závisí na přesnosti výsledků, které chceme dostat. Čím více opakování, tím vyšší jistota získané Taylorovi funkce. V tomto okamžiku bychom měli mít experimentální funkční model (EFM) = určený počet nezávisle proměnných, počet bodů měření, počet úrovní, počet opakování

Experiment

Vyhodnocení experimentu Určení časů t1 - t5 prokládáním naměřených bodů Prokládání – pylon 1. až 3. stupně

Vyhodnocení experimentu Stanovení charakteristické křivky opotřebení z minimálně 5-ti bodů (5 časů řezání) tak, aby při posledním času bylo naměřeno opotřebení již nad kritickou velikosti opotřebení, křivku nelze extrapolovat mimo čas řezání. Zkoušku opakovat 3x při každé řezné rychlosti.

Vyhodnocení experimentu vynesení bodů do ln souřadnic v, T proložení přímkou

Vyhodnocení experimentu ln cTv je hodnota na ose lnT, kde tuto osu protíná přímka cTv = (ln cTv)e

Vyhodnocení experimentu Výsledkem dlouhodobé zkoušky trvanlivosti je určený Taylorův vztah

Vyhodnocení experimentu Do určeného Taylorova vztahu je možno dosadit řeznou rychlost z intervalu měřených řezných rychlostí a získat tak trvanlivost pro určitou řeznou rychlost. Nelze dosadit řeznou rychlost mimo interval měřených řezných rychlostí. Nebo lze dosadit trvanlivost a určit tak řeznou rychlost. Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 15