Mocnina součinu, zlomku a mocniny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s přirozeným exponentem
Advertisements

Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pravidla pro počítání s mocninami
Pravidla pro počítání s mocninami
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Logaritmus a věty o logaritmech
Seminární práce číslo: 7 Zpracoval : Vladimír KORDÍK T-4.C
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
 př. 7 výsledek postup řešení Vypočti velikost obsah trojúhelníku ABC. A[-2;1;3], B[0;1;3], C[-2;1;-1]
Počítáme s celými čísly
Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Úpravy mnohočlenů - vzorce
MOCNINY s přirozeným exponentem
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1. Mocnina s přirozeným mocnitelem
Mocniny s přirozeným mocnitelem Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
9.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pravidla pro počítání s mocninami.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení racionálních čísel
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Umocňování mocnin.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Rozklad mnohočlenů na součin
S celočíselným exponentam
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Mocniny s přirozeným mocnitelem.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Násobení celých čísel (- 5). (- 3) = 4. (- 2) = (- 10). (- 7). (+ 9). (- 3) = Obsah: 1.Titulní strana, obsahTitulní strana, obsah 2.PostupPostup 3.Určení.
Druhá mocnina rozdílu.
Operace s mocninami s celočíselným mocnitelem
Racionální čísla.
10.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 17 Mocniny III MěSOŠ Klobouky u Brna.
Rozklad mnohočlenů na součin
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
Mocnina součinu, podílu a mocniny
Mocniny Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku) 1.
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Mocniny Druhá mocnina.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Mocniny s přirozeným mocnitelem
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: Základní škola Městec Králové
MOCNINY.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE, MATEMATIKA, ČÍSLO A PROMĚNNÁ PRAVIDLA.
Násobení zlomků.
I. Podmínky existence výrazu
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Rozklad mnohočlenů na součin
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Zlomky (4) Smíšená čísla
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Sčítání lomených výrazů
Transkript prezentace:

Mocnina součinu, zlomku a mocniny Mocniny s přirozeným mocnitelem Mocnina součinu, zlomku a mocniny Autor: Mgr. Vladimíra Trnková

Umocňování součinu (5x)2 = 5x ∙ 5x = 5 ∙ 5 ∙ x ∙ x = 52 ∙ x2 = 25x2 (5x)2 = 52 ∙ x2 = 25x2 (abc)3 = abc ∙ abc ∙ abc = a∙ a∙ a∙ b∙ b∙ b∙ c∙ c∙ c = a3b3c3 (2mn)5 = 25m5n5 = 32m5n5 (-4ef)3 = (-4)3e3f3 = -64e3f3 Součin umocníme tak, že umocníme každého činitele zvlášť. Zopakuj si umocňování záporných čísel : lichý mocnitel … - sudý mocnitel … +

Umocňování zlomku Zlomek umocníme tak, že umocníme čitatele i jmenovatele. Nejprve rozhodni o znaménku výsledku.

Základ opiš, mocnitele vynásob! Umocňování mocniny (x3)4 = x3 ∙ x3 ∙ x3 ∙ x3 = x3+3+3+3 = x 4∙3 = x12 (p5)2 = p2∙5 = p10 Rozlišuj: (-r3)2 = + r6 ale (-r2)3 = - r6 (6y3z4)2 = 62y6z8 = 36y6z8 Mocninu umocníme tak, že základ umocníme součinem mocnitelů. Základ opiš, mocnitele vynásob! Víš proč?

Cvičení A

Cvičení B

Cvičení C (3x)2 ∙ 2x3 = 6x5 9x5 18x5 4a ∙ (-2a2b)3 = -8a7b3 32a6b3 -5c4 ∙ (3c2)2 ∙ (-c)3 = 45c11 30c12 -15c11 (-18m6n8 : 9m3n6)3 = 6m6n5 -8m9n6 -8m6n6 Cvičení C