2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Tisková konference MD a SŽDC
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Integrovaný dopravní systém
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Vize spolupráce s regiony
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, září 2015Strana 1.
Implementace Nařízení 913/2010 na SŽDC Setkání s dopravci, Praha, 25. a Ing. Markéta Šlachtová.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Implementace TAF/TAP TSI, ERNCF u SŽDC Praha, Ing. Marek Neustadt Jednání s dopravci.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Dopravní konference Pardubice Ing. Martin Kolovratník 1)Aktuální novely dopravních zákonů 2)Vznik „Spolku pro výstavbu.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Změny v objednávání mezinárodních tras
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Webový portál provozovatele dráhy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje Závěry z druhého roku trvání projektu, potřeby kraje vs. stát Praha 28. listopadu 2016 Ing. Jaromír DUŠEK

Závěry z druhého roku trvání projektu, potřeby kraje vs. stát Odstranění nedůvěry ve výsledky pravidelných setkání v rámci tohoto projektu – počáteční nedůvěra byla rozptýlena výsledky řešení průběžných požadavků objednavatelů veřejné železniční dopravy. Je patrné, že i přes skutečnost, že provozovatel dráhy SŽDC není smluvním partnerem objednavatele, tak začal vnímat potřeby objednavatelů v oblasti organizace veřejné dopravy v krajích. Zahájení přípravy staveb, které jsou pro veřejnou dopravu nutné a jsou objednavateli veřejné dopravy přímo podporovány (v Pardubickém kraji je to konkrétně příprava výstavby Ostřešanské spojky, zlepšování stavu dopravní cesty na regionálních tratích, ad.). Projekt nám umožňuje přímo sdělovat provozovateli dráhy SŽDC a dopravci ČD při jednáních i strategické záměry obcí a kraje dotýkajících se železnice a železniční dopravy v regionu (příprava výstavby dopravních terminálů, úprav přednádražních prostor, ad.).

Závěry z druhého roku trvání projektu, potřeby kraje vs. stát V jaké oblasti spatřujeme zásadní dosud nevyřešené problémy: Neúčast objednavatele dálkové železniční dopravy a zástupců řešících investiční stavby na dráze z Ministerstva dopravy České republiky. Dle našeho názoru by účast těchto zástupců přispěla k vyjasnění si některý problematických bodů ve strategii MD ČR a krajů. Dalším problematickým bodem v některých částech kraje je neutěšený stav v systému řízení provozu na dráze. Nejkritičtější stav je především na přetíženém I. tranzitním koridoru mezi Přeloučí – Pardubicemi hl.n. – – Chocní – Českou Třebovou, dále na Spojovacím rameni Česká Třebová – – Zábřeh na Moravě. Systém řízení provozu na dráze způsobuje objednavateli značné problémy v udržení návazností v přestupních bodech mezi vlaky a bohužel i mezi železniční a autobusovou dopravou. Pozitivně však vnímáme postupné zlepšování v oblasti konstrukce jízdních řádů, kde komunikace ohledně konstrukce tras vlaků regionální dopravy je na velmi vysoké úrovni a objednavatel tak není plně závislý na zprostředkovaných informacích od dopravce.

Závěry z druhého roku trvání projektu, potřeby kraje vs. stát V jaké oblasti spatřujeme zásadní dosud nevyřešené problémy: Zvláštní a někdy nepochopitelné negativní „ekonomické hodnocení“ staveb (setkáváme se např. s tím, že po dodání požadovaného výhledu objednávky žel. dopravy na 30 let dopředu se u navýšení počtu objednávaných vlaků snižují ekonomické parametry na úroveň nemožnosti realizace). Není aktivně řešena problematika odstranění problematických míst na dráze, která znemožňují bezproblémovou konstrukci JŘ a zvyšování konkurenceschopnosti železniční osobní dopravy – jedná se především o odstranění nevyužívaných přejezdů a přejezdů, které jsou bez větších problémů nahraditelné sousedními více využívanými přejezdy. Je nutno připomenout, že rychlostní propady jsou tak velké, že znemožňují bez problémů tvořit přestupní vazby na vlaky dálkové dopravy vedené v pravidelném taktu.

Děkuji za pozornost