Trojlístek – IRER a FChT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Advertisements

Barbora Dašková 3.ročník
Christina Bočáková 3. ročník
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
NEROSTY A HORNINY Rozhodněte, zda dané výroky o nerostech a horninách jsou pravdivé či nepravdivé. (správná odpověď se zbarví do zelena) Nepravdivé výroky.
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Kouzelný den v laboratoři na SOŠ ve Veselí nad Lužnicí
Metody dělení složek směsí
Dělicí (separační) a čisticí metody
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CHEMICKÝ KROUŽEK ve školním roce 2013/2014 proběhlo v rámci tohoto projektu celkem deset čtyřhodinových kroužků všechny měly svou teoretickou a praktickou.
Chemie technické lyceum 1. ročník
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Chemie a její obory.
VLASTNOSTI LÁTEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné.
Metody oddělování složek směsí
Separační metody.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 06.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Oddělování složek směsí 2
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Soubor prezentací: CHEMIE PRO III. ROČNÍK GYMNÁZIA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Krystalizace VY_32_INOVACE_CH1 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Monosacharidy Hexosy Fischerovy vzorce D - galaktosa D - glukosa 2 4
Žákovský pokus Vlastnosti látek
Model hasícího přístroje
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemie, složení živých organismů.
Mária Ol’hová, Veronika Frkalová, Petra Feberová
Vlastnosti látek Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková.
Purkyňovo gymnázium Strážnice
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
IRER – spolupráce se školami Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 2 ročníky soutěže Festival vědy.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Dělící metody používané k oddělování složek směsí Chemie – 8.ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Trojlístek – IRER a FChT Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let  Metodiky  Semináře pro pedagogy.
STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie pro žáky ve věku 11 až 15 let Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu,
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
IRER Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let Projekt „Trojlístek“ Akce na 20 školách Semináře pro.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávání pedagogických pracovníků v přírodovědných a technických oborech Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie,
Taky nemáte rádi Halloween?
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Chemie 9. třída Vytvořil : Mgr. Tomáš Kordula
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Autor: Stejskalová Hana
Oddělování složek směsí.
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
1.1 Úvod do chemie Chemie je přírodní věda, která zkoumá vlastnosti a přeměny látek. Přeměny výchozích látek v jiné látky nazýváme chemický děj (chemická.
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská, Železný Brod,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
Transkript prezentace:

Trojlístek – IRER a FChT Semináře pro pedagogy Akce na školách – praktická výuka chemie Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie První den: 8. třída nebo tercie (5 hodin) Druhý den: 9. třída nebo kvarta (6 hodin) Třetí den: společné vyhodnocení a prezentace realizovaných pokusů Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie Struktura prvního, resp. druhého dne: bezpečnost práce prezentace pokusů dle požadavků školy přehled pokusů (2 až 3 úrovně) podle možností a potřeb škol badatelská činnost - žáci realizují vybrané pokusy, zaznamenávají průběh, odvozují principy příprava prezentace žáků - vyhodnocení pokusů, prezentace výsledků sledování Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie Přehled prezentovaných témat Chemie a společnost Vlastnosti látek a chemické reakce Separační metody Přírodní látky – zdroje, vlastnosti, důkazy Chemie v kriminalistice Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Přehled prezentovaných témat Chemie a společnost princip hasicího přístroje hoření voda, vodní kámen chladící směsi chemie ve stavebnictví zábavná reologie – zvláštní kapaliny Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Přehled prezentovaných témat Vlastnosti látek a chemické reakce vlastnosti látek (rozpustnost a polarita, barva, skupenství) klasifikace chemických reakcí (exo, endo, redox) tvorba krystalů (chemická zahrádka) krystalizace z vodného roztoku vývoj CO2 Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Přehled prezentovaných témat Separační metody tenkovrstvá chromatografie sublimace kofeinu extrakce tuků adsorpce destilace Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Přehled prezentovaných témat Přírodní látky – zdroje, vlastnosti, důkazy důkaz škrobu rozlišení redukujících a neredukujících cukrů přítomnost vitaminu C v ovoci a zelenině redukující účinky vitaminu C izolace a důkaz bílkovin důkaz lepku v mouce (celiakie) Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Přehled prezentovaných témat Forenzní chemie hledání stop ninhydrinem otisky prstů odlitky otisků tajné písmo chemiluminiscence důkaz krve Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie Chemie je zábava a tajemství. Chemie je v nás a kolem nás. Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let