Název výukového materiálu Identifikátor VY_32_INOVACE_PreJa17 Anotace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Magnetické vlastnosti látek
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Magnetické pole Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Magnety přírodní a umělé. Popis magnetu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhMagnetismus TémaMagnetická.
Magnety přírodní a umělé
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
zpracovaný v rámci projektu EU
Fyzika Magnet.
Magnetická indukce magnetování
Magnetické vlastnosti látek
Magnetické vlastnosti látek
Póly magnetu. Magnetické pole.
Fyzika - opakování.
MAGNETICKÉ POLE.
Magnetické vlastnosti látek
Magnetické vlastnosti látek
Elektromagnetické jevy
Magnetismus.
Magnetické vlastnosti látek - opakování
Magnetické vlastnosti látek
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Člověk a příroda - Fyzika
Magnetické vlastnosti látek
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
INDUKČNÍ ČÁRY MAGNETICKÉHO POLE
VODIČŮ S PROUDEM A MAGNETŮ
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Jak si vyrobit magnet? (Učebnice strana 55 – 56)
Magnetizace látky.
Magnetizace látky. To bych se trhal rekordy, kdybych byl magnetem. Ale jak se jím stát ?
Magnetické pole Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
MAGNETIZACE LÁTEK Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VY_32_INOVACE_CH Magnety © Petr Špína 2011.
Magnetické indukční čáry
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnetické pole a magnetizace Číslo DUM: III/2/FY/2/2/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 každý magnet má dva póly ◦ severní (ozn. N, červenou barvou) ◦ jižní (ozn. S)  uprostřed je netečné pásmo Jižní pól magnetu (S) Netečné pásmo Severní.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaElektrický obvod Název.
Magnetismus. Magnety - magnetovec Prvním známým magnetem byl magnetovec, který byl objeven starověkými Řeky a Číňany. Tento zřídka se vyskytující minerál.
při vzájemném tření dvou těles z různých materiálů se mohou tato tělesa zelektrovat zelektrování rozeznáváme: 1) souhlasné – daná tělesa se odpuzují např.
Název výukového materiálu
Magnetické vlastnosti látek
SOUVISLOST ELEKTŘINY A MAGNETIZMU
Póly magnetu. Magnetické pole.
MAGNETICKÉ VLASTNOSTI LÁTEK
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Magnetické pole.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Magnetické pole cívky s proudem
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Magnetické pole, indukční čáry. Vypracoval: Lukáš Karlík
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Indukční čáry magnetického pole.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Magnetické pole Z pokusů vyplývá :
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnetické pole a magnetizace Číslo DUM: III/2/FY/2/2/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
10. Magnetismus - základní pojmy, magnetické látky a mag. pole
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Magnetické pole cívky s proudem
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Magnety přírodní a umělé
Magnetické vlastnosti látok
Magnetická indukce magnetování
VODIČŮ S PROUDEM A MAGNETŮ
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Transkript prezentace:

Název výukového materiálu Identifikátor VY_32_INOVACE_PreJa17 Anotace Autor RNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce 14. 5. 2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Fyzika Téma Magnetismus Název výukového materiálu Identifikátor VY_32_INOVACE_PreJa17 Anotace Prezentace určená ke shrnutí učiva o magnetismu, k opakování učiva.

MAGNETISMUS

Magnet Je těleso, které přitahuje tělesa z feromag-netické látky např. železo, kobalt, nikl, ferity. Magnety – přírodní – umělé ( magnetovec) (tyčové, podkovovité, magnetka)

Póly magnetu Tyčový magnet má dva různé póly. Nesouhlasné póly dvou magnetů se navzá-jem přitahují. Souhlasné póly dvou magnetů se navzájem odpuzují.

Magnetické pole Je to prostor v okolí magnetu, který se projevuje silovým působením na magnetku nebo na předměty z feromagnetické látky. Účinky magnetického pole slábnou se vzdáleností od magnetu.

Magnetické indukční čáry Jsou myšlené čáry, kterými znázorňujeme silové působení magnetického pole. Jeden pól magnetu:

Tyčový magnet: Podkovovitý magnet:

Magnetická indukce Je jev, kdy těleso z feromagnetické látky se v mag. poli zmagnetuje, tj. stává se magnetem. Ocel - magneticky měkká – dočasným magnetem - magneticky tvrdá – trvalým magnetem

Magnetické pole Země magnetická deklinace 12° Využití: kompas, buzola

Použité materiály: Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, SPN Praha 1981 Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, Nakladatelství Prometheus, spol. s. r. o. 2003 Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2004