Savci biomů světa 8. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BIOMY ZEMĚ VEGETAČNÍ PÁSY ZEMĚ
Advertisements

Polární pás.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Zajímavá místa na Zemi Téma: rostlinstvo.
Poušť Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_07_Ekosystémy Vzdělávací oblast:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Stepi Natálie Prokopová.
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
Tropický deštný prales je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Tento biom nalezneme zejména v rovníkových oblastech Země. Nejrozsáhlejší.
Pouště a polopouště.
1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b) listnatý a smíšený.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
JAKÉ ZNÁŠ PODNEBNÉ PÁSY? 1.TEPLÝ, MÍRNÝ, STUDENÝ 2.TEPLÝ, TROPICKÝ, MÍRNÝ 3.TEPLÝ, SUBTROPICKÝ, STUDENÝ.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Lesy mírného pásu.
Podnebné pásy – tropický pás
VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOVĚDA 5
Přizpůsobivost rostlin
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_ Rostlinstvo a živočišstvo Autor
Základní společenstva - lesy
Rozmanitost podmínek života na Zemi
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
VY_32_INOVACE_Fi_II_10 Název Rusko – státní zřízení a přírodní poměry
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola, Hradec Králové
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Kde jsou jen dvě roční období?
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Biomy.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Přírodní krajiny - test
NÁZEV: VY_52_INOVACE_15 II Tropický pás
Rozbor některých konkrétních ekosystémů
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
JARO V BOTANICKÉ ZAHRADĚ, PRAHA Český jazyk,4. a 5. ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Pedosféra = půdní obal země.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
11. PODNEBNÉ PÁSY.
5. b Podnebí a vegetace Evropy.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
VY_32_INOVACE_
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
Vztahy organismů a prostředí
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 17_Polární pás
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Savci biomů světa 8. ročník

BIOM velké přírodní celky s podobnými přírodními podmínkami v každém biomu žijí charakterističtí živočichové rostou charakteristické rostliny

Tropické deštné lesy okolo rovníků průměrná teplota 24 – 29°C každodenní srážky => dostatek vody druhově bohatá společenstva produkce kyslíku

Savany v tropickém pásu období dešťů a sucha vysoké trávy, občas strom

Pouště a polopouště ve všech podnebných pásech v tropech: teplotní rozdíl den/noc

Stepi travnaté biomy mírného pásu nedostatek srážek => nejsou stromy

Lesy mírného pásu severní polokoule původně listnaté nahrazeny často smrkovými monokulturami

Tajga = severské jehličnaté lesy Studený pás severní polokoule Rašeliniště

Tundra nízké teploty, promrzlá půda lišejníky, zakrslé dřveviny

Polární oblast

Moře a oceány Největší část zemského povrchu

Zápis o sešitu Shrnutí – strana 41 Samostatná práce: vypsat biomy podle učebnice, najít a vypsat ke každému biomu A) savce, kteří v něm žijí B) problémy