Institucionální cesta podpory

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLSKÁ ETOPEDICKÁ ZAŘÍZENÍ
Advertisements

PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA OPAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Prioritní osa 4 Oblast podpory 4.1 –systémový rámec počátečního vzdělávání Individuální národní projekt Rozvoj školních poradenských služeb, včetně kariérového.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Individuálně, ale společně a jinak
konference k projektu Kraje Vysočina 2017 – Bezpečné klima na školách
Mapování činnosti ambulantních středisek výchovné péče
Dětský domov a Základní škola Liptál
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Plánování ve školní tělesné výchově
Centrum ÁČKO, p.o. Valašské Meziříčí
Vteřina poté Participace z pohledu bývalých klientů ústavních zařízení
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Podpůrná opatření prvního stupně
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Individuálně vzdělávací plán
Ošetřovatelský proces v primární péči
Naše škola Střední odborná škola Managementu a Práva s.r.o.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Školní poradenství Mgr. Alice Vašáková.
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Školní poradenské pracoviště
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Strategické řízení a plánování
Výchovné a kariérové poradenství v ZŠ a MŠ Vinařice, okres Kladno
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Institucionální cesta podpory Školní poradenská pracoviště Specializovaná poradenská zařízení Školská zařízení pro výkon ÚV a OV Zařízení preventivně výchovné péče

Systém poskytování poradenských služeb Specializovaná poradenská zařízení Pedagogicko psychologická poradna Speciálně pedagogické centrum (Středisko výchovné péče) (Diagnostický ústav) Školní poradenská pracoviště Výchovný poradce Školní metodik prevence Školní psycholog Školní speciální pedagog (Třídní učitel) Národní ústav pro vzdělávání: Od 1.7.2011; IPPP + VÚP + NUOV Vzdělávání všeobecné, odborné, umělecké a jazykové Poradenství pedagogicko-psychologické,  výchovné a kariérové Další vzdělávání pedagogických pracovníků Mgr. Jarmila Matochová; 175853@mail.muni.cz

Školní poradenská pracoviště Úroveň třídy Třídní učitel Úroveň školy Výchovný poradce Metodik prevence Speciální pedagog Školní psycholog Ze zákona povinní

Třídní učitel Výuka Administrativa Zodpovědnost za rozvoj každého žáka Individuální podpora a vedení Poradenská činnost směřuje k: Žákům Rodičům Kolegům a vedení školy

Třídní učitel Poradenství směrem k žákům Všichni žáci: Hodnotí v kontextu jejich kompetencí Hledá blokace strategií učení Vytváří strategie pro další vedení Žáci v riziku/s PCHE Diagnostikuje Navrhuje plán intervence

Třídní učitel Poradenství směrem k rodičům Dát najevo zájem o dítě Kontaktovat i mimo problémy Zvát do školy a na výlety Komunikovat o dětech, ne o jejich problémech Nezahánět do nepřátelských pozic Začít pozitivně Zlomit nedůvěru Jsme na stejné lodi

Výchovný poradce Z řad pedagogů, ustaven ředitelem Úkoly „3 Ko“ Koordinace, kontakt, konzultace Poradenská činnost směrem k: Žákům Rodičům Kolegům a vedení školy

Třídní učitel Poradenství směrem k žákům 1) Profesní poradenství 2) Podpora žáka při řešení problémových edukačních situací => žáci v riziku/s PCHE - konzultace pro třídního u. (partneři) - shromažďování údajů o žácích - hledání cest pro zefektivnění strategie učení + spolupráce s odborníky + stanovení intervenčních strategií

Speciální pedagog Školní psycholog Ne na každé škole Nezbytný pro inkluzi Stěžejní poradenská role Možnost školních poradenských pracovišť Úkoly Optimalizace vzdělávacího procesu z hlediska psychosociálních podmínek Minimalizace V aV problémů prostřednictvím práce s nimi

Školská zařízení pro výkon ÚV a OV Rozhodnutí soudu Předběžné opatření Diagnostický ústav pro děti a mládež Dětský domov ÚV Dětský domov se školou ÚV (OV) Výchovný ústav

Dětský domov (DD) zajišťuje péči dětem s nařízenou ústavní výchovou, které nemají závažné poruchy chování ve věku od 3 do 18 let ( do 26 let) děti, o něž nemá, kdo pečovat nebo jimž nelze ze sociálních důvodů zajistit péči ve vlastní rodině, popřípadě náhradní rodinnou péči základní organizační jednotka - rodinná skupina – 6-8 dětí, 2-6 skupin děti navštěvují školy mimo DD podle věku

Dětský domov se školou (DDŠ) děti/mladiství s nařízenou ústavní výchovou, výjimečně s uloženou ochrannou výchovou umísťovány děti od 6 let do ukončení povinné školní docházky nemůže-li se po ukončení povinné školní docházky pro svoje závažné poruchy chování dítě vzdělávat ve SŠ mimo zařízení nebo nepracuje, je přeřazeno do VÚ základní organizační jednotka - rodinná skupina – 5-8 dětí, 2 -6 skupin ve škole třídy s max. počtem 8 dětí vzdělávání podle programu základní školy, základní školy praktické, základní školy speciální žáci jsou zařazováni do tříd podle ročníků podle podmínek (počet dětí v jednotlivých třídách) je možné, aby bylo v jedné třídě zařazeno více ročníků

Výchovný ústav (VÚ) mladiství starší 15 let se závažnými poruchami chování, u kt. byla nařízena ÚV a uložena OV dítě starší 12 let, má-li uloženou OV a jeho chování se projevují tak závažné poruchy, že nemůže být umístěno DDŠ plní úkoly výchovné, vzdělávací a sociální základní organizační jednotka - výchovná skupina – 5-8dětí; 2-6 skupin ve škole při zařízení třídy s max. počtem 8 dětí je zde možno dokončit si povinnou školní docházku a střední vzdělání - nejčastěji se zřizuje Praktická škola Odborné učiliště SOU pro ty, co se nepřipravují na budoucí povolání může být zřízena pracovně- výchovná skupina

Zařízení preventivně výchovné péče Středisko výchovné péče cíle a úkoly prevence Intervence: odstranění či zmírnění již vzniklých PCH; eliminace prohlubování negativního dopadu PCH na sociální vztahy spolupráce s rodinou, se školou a s ostatními institucemi cílový klient 3-26 let děti a mládež s rizikem či s projevy PCH a negativními jevy v sociálním vývoji jedinci propuštění z ÚV, OV při jejich integraci výchovná skupina = max. 8 klientů, skupina je koedukovaná Formy činnosti poradenské Intervence; psychoterapeutické služby; výchovně-konzultační pomoc metodické vedení školských zařízení, ostatních poradenských pracovišť podpora a metodické vedení integrovaných žáků s PCH záškoláctví, nerespektování autorit (škola, domov), krádeže, kouření, útěky, šikana (agresor, oběť), vliv závadové party, lhaní, agresivní chování, experimenty (či konzumace) návykových látek

po ukončení navazuje ambulantní péče úkoly intervence a terapie výuka Ambulantní část úkoly prevence intervence a poradenství – přímá práce s klientem, rodiči diagnostika zpracování individuálního programu pomoci práce s rodinou metodická pomoc školám realizace probačních programů – veřejně prospěšné práce dochází tam klienti, kteří opustili internátní nebo stacionární část, 6 měsíců; klienti pro propuštění z ÚV B) Stacionární (celodenní) smlouva s OZV Jako C) C) Internátní smlouva OZV pobyt v délce 2 měsíců, po ukončení navazuje ambulantní péče úkoly intervence a terapie výuka spec.ped. a ped.-psych. podpora (rozvoj osobnosti, sebepoznání, sociálního chování, poradenství při volbě vzdělávací cesty spolupráce s kmenovou školou spolupráce s rodinou, či OZV (os. zodpovědná za výchovu) Pobyt dobrovolný !! (žádost osoby zodpovědné za výchovu)