Železniční doprava pro kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKT ŽIVÁ NÁDRAŽÍ PREZENTACE PROJEKTU INFORMACE O MOŽNOSTECH ÚČASTI
Advertisements

Rozvojové záměry na železnici
Tisková konference MD a SŽDC
Najdi na slepé mapě České republiky města podle zadání.
Strategie dopravy MD ČR
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Energetika.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Postup prací na realizaci projektů ETCS v síti SŽDC
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Silnice nebo železnice
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Luhačovice, Priority železniční infrastruktury na Moravě v období 2014–2020 Ing. Mojmír Nejezchleb náměstek generálního ředitele pro modernizaci.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Aktuální situace na trhu práce v Plzni a v Plzeňském kraji leden 2010 Ing. Zdeněk Novotný Úřad práce v Plzni Úřad práce v Plzni, 9. února 2011
Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období Ing. Dan Ťok ministr dopravy.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Praha Synergie mezi OPD a ROP Zkušenosti s přípravou projektů Ing. Bohuslav Navrátil, SŽDC Ing. Jiří Mandík, FRAM Consult a.s.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Pořízení železničních vozidel elektrické trakce.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Doprava Č R. HISTORIE hlavní cesty v době římské 1. až 4. století Jantarová cesta.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 1lll INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚST v IOP INTEGROVANÝ.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Rozvojové záměry na železnici
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Problematika podpory infrastruktury městské drážní dopravy
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Unifikace trakčních napájecích soustav na sítích SŽDC a ŽSR
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Podpora infrastruktury městské drážní dopravy z OP Doprava
Doženeme Evropu? Moderní železniční infrastruktura
Přehled výluk na hraničních přechodech a investiční akce SŽDC/ŽSR
ředitel odboru strategie
Moravské dopravní fórum
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Železniční doprava pro kraje Konkrétní přínosy druhého roku trvání projektu, realizované úkoly a plány na rok 2017 Ing. Pavel Surý generální ředitel Praha, 28.11.2016

Elektrizace sítě SŽDC Důvody další elektrizace tratí: provozní náklady u elektrické trakce jsou přibližně 3x nižší, než u trakce závislé zajištění strategické energetické bezpečnosti (zbavení se závislosti na dovozu fosilních paliv) lepší dynamika jízdy (= zkracování cestovních dob) dotace na obnovu vozidlového parku jen pro el. trakci výhodné na vysoce dopravně zatížených tratích: příměstské dopravy zatížené osobní/nákladní dopravou (o elektrizaci lze uvažovat při cca 2 000 osob/den a více) Proč elektrická trakce? elektrická trakce je šetrnější k životnímu prostředí než motorová v ČR pouze 34 % elektrizovaných tratí (1 774 km 3 kV DC, 1 305 km 25 kV AC) => v elektrické trakci zaostáváme za mnoha státy EU elektrická trakce zrychluje dopravu, zvyšuje cestovní rychlost vyšší energetická účinnost => snižuje náklady na trakční energii náklady na údržbu trakčního pohonu jsou v elektrické trakci zhruba třetinové oproti motorové trakci => elektrizace sítě SŽDC zvyšuje konkurenceschopnost železniční dopravy (přispívá k přesunu výkonů ze silniční dopravy na dopravu železniční) Konkrétní přínosy druhého roku trvání projektu, realizované úkoly a plány na rok 2017

Přechod na střídavou napájecí soustavu 25 kV, 50 Hz Hlavní důvody přechodu na střídavou napájecí soustavu: snížení investičních nároků na straně manažera dopravní infrastruktury snížení provozních nákladů dopravců větší přenosová schopnost trakčního vedení menší vodivé průřezy = levnější trakční vedení + nižší ztráty v rozvodu systém je nutnou podmínkou na vysokorychlostních tratích odpadají škody způsobované negativními vlivy 3 kV (bludné proudy, atd.) Studie „Koncepce přechodu na jednotnou napájecí soustavu“ předpoklad schválení na Centrální komisi Ministerstva dopravy Na síti SŽDC celkem čtyři trakční soustavy: stejnosměrná trakční soustava 3 kV, střídavá trakční soustava 25 kV/50 Hz, střídavá trakční soustava 15 kV/16 2/3 Hz (pouze na trati Znojmo – Šatov – Retz), stejnosměrná trakční soustava 1,5 kV (pouze na trati Tábor – Bechyně) Elektrizace železnic v českých zemích nejprve stejnosměrnými soustavami a od 1962 elektrizace střídavou soustavou 25 kV, 50 Hz. První studie přechodu na jednotnou napájecí soustavu už v roce 1988. Studie řeší: zpracování návrhu změny napájení elektrické trakce ze systému 3 kV na trakční systém 25 kV, 50 Hz na všech tratích v ČR návrh časového harmonogramu postupu i ve variantním řešení definování technických parametrů jednotlivých pevných trakčních zařízení včetně jejich rozmístění dodržení legislativních a normativních požadavků, včetně požadavků kladených na interoperabilitu konvenčního i vysokorychlostního železničního systému V současné době již probíhá příprava stavby s cílem změny trakční soustavy na AC 25 kV, 50 Hz v úseku Nedakonice – Říkovice (součástí stavby je příprava napájení na elektrizaci úseku Otrokovice – Zlín – Vizovice) Konkrétní přínosy druhého roku trvání projektu, realizované úkoly a plány na rok 2017

Přechod na střídavou napájecí soustavu 25 kV, 50 Hz v současné době probíhá příprava stavby s cílem přechodu na AC 25 kV v úseku Nedakonice – Říkovice součástí stavby je také příprava napájení na elektrizaci úseku Otrokovice – Zlín – Vizovice posun dělení trakce blíže k Přerovu na trati Brno – Přerov Přechodu na AC 25 kV na straně ŽSR: v úseku Púchov – Lysá pod Makytou v úseku Žilina – Čadca Konkrétní přínosy druhého roku trvání projektu, realizované úkoly a plány na rok 2017

Zabezpečení problematických přejezdů SŽDC zadalo studii, která na síti vytipovala 109 neproblematičtějších přejezdů v celé síti. To jsou logicky ty, které leží na koridorových tratích a je na nich velký dopravní moment (=součin počtu aut a počtu vlaků za jednotku času). Na síti SŽDC lokalizováno 109 nejproblematičtějších přejezdů Z toho 24 označených jako prioritní Celková cena je odhadována na 7,3 mld. Kč 3 možnosti řešení: zrušení přejezdu + zřízení nového mimoúrovňového křížení včetně výstavby bezprostředně navazujících komunikací zrušení přejezdu + převedení dopravy po objízdné trase na jiné křížení zachování přejezdu + vyloučení nákladní dopravy nad 3,5 t z přejezdu a její převedení na objízdnou trasu V případě realizace nového mimoúrovňového křížení je vždy třeba dořešit otázky územního plánu a veřejné prospěšnosti stavby! Konkrétní přínosy druhého roku trvání projektu, realizované úkoly a plány na rok 2017

Stavby v realizaci a se zahájením v roce 2017 Název Předpokládaná realizace CIN [Kč] V realizaci Revitalizace trati Trutnov – Teplice nad Metují 09/2015-12/2016 188 573 000 Revitalizace mezistaničních úseků Petříkov - Borovany Č. Buď. 05/2016 - 11/2017 472 013 000 Modernizace trati Rokycany – Plzeň 07/2013 – 06/2017 6 054 795 000 Rekonstrukce žst. Hanušovice 04/2016 - 12/2016 402 000 000 Revitalizace trati Opava východ – Olomouc 02/2016 – 12/2016 994 405 000 Modernizace trati Veselí n. L. - Tábor, II. část, 09/2016 - 09/2017 63 360 000 Modernizace spádoviště v žst. Praha - Libeň, 03/2016 – 7/2017 271 670 000 Rekonstrukce trati Liberec - Tanvald 03/2014 – 12/2017 777 417 000 Rekonstrukce zastřešení haly žst. Praha hl. n. 09/2014 – 01/2017 579 158 000 Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení žst. Lovosice 04/2015 – 08/2017 689 872 000 Rekonstrukce RZZ kolejí řady 600 v ŽST Lovosice 10/2015 - 03/2017 47 694 000 Modernizace ŽST Česká Lípa 11/2015 – 8/2017 1 276 590 000 Rekonstrukce SZZ žst. Raspenava 06/2016 – 07/2017 441 880 000 Výstavba žst. Markvartice 04/2016 - 04/2017 219 061 000 Zvýšení kapacity trati Nymburk - Mladá Boleslav, 1. stavba 10/2015 – 06/2017 945 984 000 Zvýšení traťové rychlosti v úseku Golčův Jeníkov - Čáslav 07/2016 - 08/2017 863 382 000 DOZ Kolín (mimo) – Kralupy n. Vlt. (mimo) 01/2015 - 04/2017 356 557 000 Uzel Plzeň, 1. stavba, přestavba pražského zhlaví 04/2014 – 04/2017 2 159 000 000 Trať 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně 08/2016 -12/2017 854 252 000 Peronizace žst. Chodov 07/2016 – 11/2017 505 839 000 Přejezdy v úseku Chrást u Plzně - Radnice 08/2016 – 11/2017 81 590 000 Revitalizace trati K. Vary dolní nádraží - Johanngeorgenstadt 09/2016 - 08/2017 510 582 000 Rekonstrukce žst. Olomouc 09/2013 – 02/2017 2 480 000 000 Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice, část v km 332,2-333,1 04/2015-03/2017 307 070 000 Rekonstrukce koleje č.1 a 2 Ostrov nad Oslavou - Žďár nad Sázavou 03/2016 – 07/2017 1 069 938 000 Rekonstrukce kunčického zhlaví v žst. Ostrava Vítkovice 06/2015 – 05/2017 485 058 000 Revitalizace trati Hradec Králové – Jaroměř - Trutnov 07/2015 - 06/2017 998 643 000 Odstranění propadu rychlosti na trati Krnov-Šumperk R (05/16-03/2017), 615 813 000 Revitalizace trati Bludov - Jeseník 07/2015 – 05/17 994 627 000 Revitalizace trati Okříšky – Zastávka u Brna 07/2016 – 07/2017 1 248 000 000 Zahájení v roce 2017 Modernizace trati Sudoměřice - Votice 11/2017 - 08/2021 5 999 487 000 GSM-R Ústí nad Orlicí – Lichkov st. hr. Polsko 01/2017 – 09/2018 181 578 000 ETCS Přerov - Česká Třebová 03/2017 – 09/2019 385 918 000 ETCS Praha Uhříněves – Votice 05/2017 - 12/2018 200 000 000 Rekonstrukce Negrelliho viaduktu 04/2017 - 12/2019 1 443 478 000 Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení Praha Smíchov - Hostivice 05/2017 - 07/2018 594 000 000 Optimalizace TU Pha Hostivař - Pha hl. n., II. část - Pha Hos - Pha hl.n. 07/2017 - 10/2020 4 419 960 000 Zvýšení kapacity trati Nymburk - Mladá Boleslav, 2. stavba 10/2017 - 12/2018 510 692 000 Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v žst. Poříčany 02/2017 - 12/2017 110 500 000 Uzel Plzeň, 3.stavba – přesmyk domažlické trati 05/2017 - 06/2019 1 626 975 000 Modernizace ŽST Cheb 08/2017 – 11/2018 516 895 000 Rekonstrukce mostu v km 22,647 trati Praha Smíchov – Plzeň 06/2017 – 11/2017 30 879 000 Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova - Litvínov 08/2017 - 04/2019 819 410 000 Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany – Bezdružice 06/2017-11/2018 116 949 000 Rekonstrukce žel. svršku a TV v km 17,2 – 18,0 trati Ústí n/L – Most 08/2017-08/2018 70 000 000 Revitalizace trati Louny-Lovosice 08/2017 – 06/2019 995 795 Optimalizace trati Český Těšín - Dětmarovice 04/2017-09/2019 2 798 478 000 Výstavba zastávky Ostrava - Zábřeh 11/2017-08/2018 61 032 000 Výstavba zastávky Havířov nemocnice 01/2017 – 10/2017 55 000 000 Modernizace TNS Týniště nad Orlicí (Voklik) 2017 - 2018 374 444 000 Rekonstrukce žst. Jaroměř 2017-2018 926 151 000 Rekonstrukce areálu HZS Přerov“ 209 004 000 Rekonstrukce SZZ Veselí nad Moravou 2017 -2018 1 061 176 000 Zvýšení trakčního výkonu TNS Horní Cerekev 315, 804 000 Úpravy rádiových sítí SRV na tratích D3 -SSV 05/2017 – 12/2017 72 000 000 Rekonstrukce mostu v km 143,143 v žst. Brno hl.n. (Hybešova). 240 000 000 Revitalizace trati Chlumec nad Cidlinou - Trutnov 2017 990 000 000 Revitalizace trati Týniště nad Orlicí -Broumov 987 000 000 Revitalizace trati Břeclav - Znojmo 04-06/ 2017 704 000 000 Výstavba EOV v žst. Přelouč, Kostěnice až Choceň, odb.Zádulka a Svit. 10/2017 338 807 Zvýšení tratové rychlosti v úseku Havlíčkův Brod - Okrouhlice 2018 721 000 000 Zvýšení tratové rychlosti v úseku Kuřim - Tišnov 02/2017-12/2017 719 449 000 Zvýšení tratové rychlosti v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova 05/2017 – 12/2018 1 400 469 000 Zvýšení traťové rychlosti v úseku Brno-Slatina - Blažovice 2017/2018 678 020 000 DOZ Ostrava-Svinov - Petrovice u K. st. hr. a Dětm. - Mosty u Jabl. st. hr. 302 703 000 Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v žst. Bohumín   Stavby v realizaci a se zahájením v roce 2017 Stavby v realizaci a se zahájením v roce 2017 Tučně zvýrazněné projekty jsou zobrazeny v mapě CIN: 56,3 mld. Kč Pozn.: v mapě jsou zobrazeny pouze nejdůležitější stavby Konkrétní přínosy druhého roku trvání projektu, realizované úkoly a plány na rok 2017

Schválené studie proveditelnosti CIN: 175,2 mld. Kč SP Realizace CIN [mld. Kč] Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st.hranice SRN 2021 – 2025 9,25 Praha – Kladno 19,46 Praha 10,69 SP Kolín – Děčín 2021 – 2024 26,30 SP trati Velký Osek – Hradec Králové – Choceň 17,37 Modernizace železničního uzlu Pardubice 2019 – 2022 5,40 Modernizace železničního uzlu Česká Třebová 5,89 Elektrizace a zkapacitnění trati Šumperk – Olomouc 5,39 Modernizace trati Brno – Přerov 2019 – 2023 35,41 Rekonstrukce žst. Přerov 2018 – 2021 3,04 SPi trati Veselí nad Moravou-Blažovice (Brno) 9,40 Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna 2018 – 2019 4,40 Boskovická spojka 2019 – 2021 1,15 Modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna 1,11 Modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Vizovice 7,95 SP tratí Horní Lideč st.hr.-Hranice na Moravě 16,41 Studénka – Veřovice (SP Beskydy) 2,40 Ostrava – Ostravice (SP Beskydy)   10,59 Konkrétní přínosy druhého roku trvání projektu, realizované úkoly a plány na rok 2017

Rozpracované studie proveditelnosti CIN: cca 85 mld. Kč Konkrétní přínosy druhého roku trvání projektu, realizované úkoly a plány na rok 2017

Zdroje financování na období 2014 – 2020 Operační program Doprava 2014 – 2020 (2023) (tzv. OPD 2) míra příspěvku až 85 % předpokládaný objem pro železnici – cca 40 mld. Kč v přípravě 261 potenciálních projektů, které s velkou rezervou pokryjí i dvojnásobné navýšení alokace CEF – Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility) je určen pouze pro projekty v rámci „Hlavní sítě“ TEN-T („Core Network“), předpokládaný objem pro železnici v rámci „národní obálky“ – cca 27 mld. Kč v rámci SŽDC je k financování připravováno celkem 24 projektů OPD2 SŽDC v letošním roce zahájila financován staveb OPD2. Jen v letošním roce plánujeme z tohoto zdroje vyčerpat cca 8,5 mld. Kč. SŽDC s dlouhodobým předstihem připravuje pro využití dotačních prostředků vhodné projekty na síti TEN-T tak, aby byla schopna využít veškeré uvedené prostředky a rovněž jejich případné navýšení (pokud by se při nevyčerpání alokace určené zejména pro výstavbu silnic a dálnic převáděly další zdroje na železnici). SŽDC připravuje celkem 261 potenciálních projektů OPD2, které s velkou rezervou pokrývají i dvounásobné navýšení alokace. CEF Nový finanční nástroj EU pro financování infrastrukturních projektů je určen pro pokrytí staveb na nejvýznamnější síti Core network. V současné době (podzim 2016) jsou již financovány z CEFu výdaje na přípravu staveb zahrnutých do spolufinancování a v brzké době se blíží zahájení financování prvních realizací: Uzel Plzeň, 2. stavba - přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská Optimalizace trati Beroun (včetně) - Králův Dvůr ETCS Petrovice u Karviné - Ostrava - Přerov - Břeclav Celkem z CEFu předpokládáme v rámci tzv. „národní obálky“ (tj. alokace zdrojů určená výhradně pro Českou republiku, pokud předloží vhodné projekty k odsouhlasení) k využití pro SŽDC částku cca 27 mld. Kč (dle vývoje kurzu CZK:EUR). Aktuálně máme schválené projekty z tzv. 1. a 2. výzvy, dále jsou připraveny další projekty ke schválení v rámci tzv. 3. výzvy, které musí být předloženy do února 2017. Projektů k financování v rámci SŽDC je připravováno celkem 24 (vč. akcí plánovaných k předložení v rámci 3. výzvy). Konkrétní přínosy druhého roku trvání projektu, realizované úkoly a plány na rok 2017

Rychlá spojení Tratě pro vysokorychlostní železniční dopravu: zvlášť postavené pro rychlost 250 km/h nebo vyšší zvlášť modernizované pro rychlost přibližně 200 km/h Studie proveditelnosti: Praha – Brno (připravuje se zadání SP) Praha – Lovosice – SRN (probíhá zadávání SP) Brno – Přerov (probíhá výběrové řízení na zhotovitele dokumentace pro územní rozhodnutí; předpokládaný začátek výstavby: 09/2019) Hlavní přínosy RS: radikální změna v dostupnosti území ČR i okolních států, možná dojížďka i ze vzdálenějších oblastí, celkové zvýšení atraktivity veřejné dopravy, pozitivní dopad i pro nákladní dopravu. Nutnost vybudovat první úseky systému Rychlých spojení v rámci tzv. TEN-T „Core Network“ do roku 2030 vyplývá z Evropské legislativy – sítě TEN-T. Spojení Prahy a všech významných regionálních center do 2 hodin. Zásadní příspěvek ke zvýšení kapacity hlavních konvenčních tratí vstupujících do velkých aglomerací v ČR. Nové tratě umožní segregaci dálkové a příměstské dopravy. Možnost využít kapacitu dálkové dopravy na konvenčních tratích pro zahuštění regionální obsluhy sídel. Konkrétní přínosy druhého roku trvání projektu, realizované úkoly a plány na rok 2017

© Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Konkrétní přínosy druhého roku trvání projektu, realizované úkoly a plány na rok 2017 © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace www.szdc.cz