Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno
Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,000 – 0,222“ Tento projekt byl spolufinancován z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje Ždár nad Sázavou,
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB - ŘÍČANY. CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB  Navázání na meziobecní spolupráci  Školství  Sociální služby  Odpadové hospodářství.
AKTUÁLNÍ VÝVOJ V ROP SČ 15. října 2015 Výroční konference – Senohraby Ing. Václav Chytil.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
______________________________________ CHVALSKÝ ZÁMEK
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Role dobrovolných svazků obcí (DSO) v ČR při centrálním zadávání 1 Ing. Lukáš Vlček starosta města Pacova předseda Regionální komise Svazu měst a obcí.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Nový celorepublikový nástroj územního plánování: –koordinuje územně plánovací činnost krajů a obcí –koordinuje resortní koncepce s průmětem do území Obsahuje.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák.
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Rozvoj integrovaného dopravního systému DÚK v roce 2017
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Srovnání standardů Českých drah a vybraných IDS
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Prezentace pro setkání se starosty LK
Pracovní skupina Terminály veřejné dopravy
Informace o projektech v IDS JMK
Hlavní město praha a integrace cizinců
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Vliv změn ve Studijním a zkušebním řádu na registrace a zápis studentů
Přeshraniční veřejná doprava pro turisty a cyklisty
Tisem v Pražské integrované dopravě
Možnosti přepravy turistů a cykloturistů vlaky
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Plnění Politiky architektury a stavební kultury ČR
GDPR: ochrana osobních údajů
Centrální nákupy SŽDC pro opravu, údržbu a modernizaci železničního svršku Stanislav Smeták Workshop „Oprava a údržba kolejí železničních drah“ Praha –
Chytrá řešení od společnosti E.ON
České dráhy a požadavky objednatelů
Třebíč – chytrá mobilita
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Rizika a negativní aspekty pro rozvoj IDS
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Integrace tramvaje se železnicí
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Technologická platforma silniční doprava
Dlouhodobé plánování dočasných omezení kapacity
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Financování železniční infrastruktury
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Celostátní sčítání dopravy 2020 a technologický potenciál pro CSD 2025
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje XXIV. seminář Integrované dopravní systémy Ždár nad Sázavou, 15. – 16. 05. 2017

NOVINKY OD MINULA

Chytré odbavování cestujících Obyvatelé města Brna i kraje dlouhodobě žádali modernizaci odbavování cestujících. SMS jízdenky (2012) – výborné pro město, nevhodné pro kraj – příliš komplikované. Aplikace IDS JMK POSEIDON – od roku 2014 řeší kompletní odbavení jednorázovými jízdenkami v celém kraji, automaticky vyhledá spojení a k němu jízdenku. První multimodální systém, první v ČR, stabilní růst počtu uživatelů. Absolutní většina uživatelů však má předplatní jízdenky (v Brně >80%), nutno řešit tento segment. 2016 - Spolupráce JMK a Brna na projektu EOC – Elektronické Odbavování Cestujících.

EOC – elektronické odbavování cestujících 30. 12. 2016 spuštěna první etapa – elektronické předplatní jízdenky pro zóny 100 + 101 (Brno) Založeno na centralizované architektuře, karta (výhledově i jiné zařízení) slouží jako identifikátor. Veškerá data o cestujícím uložena centrálně a synchronizována do zařízení. Dobrý příklad, který ukázal, že může bez problému fungovat spolupráce koordinátora a dopravce. Centrální systém umožňuje splnit požadavky kraje i měst s městskou dopravou a zapojit i další kraje / dopravce.

EOC – elektronické odbavování cestujících Aktuálně > 31000 platných jízdenek, zejména roční jízdenky: Plátci odpadu obdrží od Brna příspěvek 1425 Kč. Nově tak roční jízdenka vyjde na 3325 Kč místo 4750 Kč. Elektronické jízdenky platí ve všech druzích dopravy včetně vlaků. Revizorům se předkládá bankovní karta, ve vlacích a regionálních autobusech QR kód. Další etapy závisí na dodávce pokladen a úpravě zařízení železničního dopravce. Schválena dotace EU, centrální nákup 1000 pokladen pro regionální dopravu (v tom 100 pro DPMB). Řešení EOC realizované ve spolupráci mezi KORDIS a DPMB obdrželo zlatou medaili veletrhu URBIS, který představil chytrá řešení pro města a obce. Medaili převzali zástupci DPMB, který EOC do soutěže přihlásil.

ELPY ELPY ELPY ELPY QR na zastávkách CED SPRINTER POSEIDON iRIS JÍZDNÍ ŘÁDY DPMB JÍZDNÍ ŘÁDY KORDIS VYHLEDÁVAČE SPOJENÍ ELPY KORDIS ELPY DPMB ELPY SÚS ELPY měst QR na zastávkách CIS JŘ CIS JŘ DPMB CED SPRINTER data o poloze DISPEČINK DPMB SERVER ČD VÝPRAVČÍ SŽDC PARAELNÍ SYSTÉM ELP DPMB POSEIDON VYHODNOCENÍ JŘ DISPEČER SŽDC pokyny k čekání zprávy dispečera pokyny k čekání ČD iRIS HLÍDÁNÍ NÁVAZNOSTÍ REG. BUSY 21 dopravců AUTOMAT. POKYNY API ELPy DOPRAVA-BRNO MANUÁLNÍ ŘÍZENÍ Poloha ŘÍZENÍ A DATA PRO ELP PČR VLAKY ČD S GPS CESMISTROVSTVÍ SÚS JMK DISPEČEŘI 21 REG. DOPRAVCŮ TENKÝ KLIENT PLNÝ KLIENT DISPEČER KORDIS DPMB DDI V TERÉNU úpravy informací na ELPy VLAKY ČD BEZ GPS zprávy dispečera

Rozvoj funkcí Centrálního dispečinku I nadále rozvíjíme funkce CED a rozšiřujeme počet aplikací, které využívají naše data. Jsme přesvědčeni o tom, že data mají být dostupná i pro další zájemce. Aktuálně předáváme data např. idos.cz Mapy.cz (vyhledávač) Pubtran iRIS a další Nově předáváme informace o výlukách a mimořádnostech

P+R v JMK 29 – počet parkovacích míst – P+R vybudováno v rámci SROP, ROP – Neoficiální parkovací plochy – V přípravě nebo nutno řešit 1526 – vozidel zaparkováno u nádraží (sledovaná místa v celém JMK) 1912 – parkovacích míst u nádraží 896 – oficiálních parkovacích míst (z ROP, SROP) 1016 – neoficiálních parkovacích míst Z toho: 57 74 22 28 32 16 20 7 5 3 25 26 9 2 6 10 14 27 36 8 35 8 14 12 9 43 13 31 19 38 202 20 103 70 150

Projekt SOLEZ – Smart parking KORDIS je společně s CDV zapojen do mezinárodního projektu SOLEZ. KORDIS připravuje opatření pro monitoring obsazenosti P+R u 2-3 vybraných železničních stanic v JMK Snaha o zveřejnění počtu volných parkovacích míst na webu a v mobilní aplikaci Součástí řešení by měl být dynamický informační systém zobrazující aktuální počet volných míst a čas odjezdu nebližšího spoje VHD z terminálu Mj. úkolem KORDIS připravit akční plán na podporu efektivního uplatnění politiky omezení vjezdu motorových vozidel TAKING COOPERATION FORWARD

Turistbus / přeshraniční doprava Máme 5 přeshraničních linek: Brno - Laa/Thaya (A) Hodonín – Skalica (A) – Veselí/Moravou Znojmo – Drosendorf (A) Podivín – Poysdorf (A) Poysdorf (A) – Mikulov – Pasohlávky Poslední dvě tvoří TURISTBUS Provoz: od 13. 5. do 8. 10. o víkendech (3 páry spojů) Pálavské vinobraní – noční spoje Úsilí o přidání přeshraničních vlaků Znojmo – Retz.

Výluky 2017 Od 3. 6. do 10. 9. velká výluka Brno hl.n. R9 S2 EC, rj rychlíky a EC vlaky zastaví na Brno dolní nádraží Os od Blanska ukončeny Brno – Židenice Os + R od Tišnova, hlavní výstup Kr. Pole, Os dále do Modřic NAD zajištěna tramvajemi + doplněno nickolejným provozem Tišnov – Řikonín, NAD Žďár n.S. – po D1 – Brno. + cca 14 denní výluka Brno, hl. n. – Brno-Chrlice R9 EC, rj S2 S3 TND TND BND

Přehled uvažovaných výluk v uzlu Brno 2017 oprava „Pražského viaduktu“, II. etapa 3 měsíce výluka obou traťových kolejí hlavní nádraží – Židenice Brno hl.n., rekonstrukce IV. nástupiště 2018 rekonstrukce zabezpečovacího zařízení Brno hl.n. , 1. rok stavby 6 měsíců (druhé pololetí) výluka „střelické koleje“ hlavní nádraží – Horní Heršpice 2019 rekonstrukce zabezpečovacího zařízení Brno hl.n. , 2. rok stavby rekonstrukce výhybek pod stavědlem č. 5 rekonstrukce mostu „Křídlovická“ rekonstrukce mostu „Hybešova“ výluka traťové koleje Brno hl.n. – Černovice výluka traťové koleje Brno hl.n. – Chrlice výluka 1. a 2. traťové koleje Brno hl.n. – Horní Heršpice provoz v úseku Brno hl.n. – Židenice v omezeném rozsahu

Děkuji za pozornost Ing. Jiří Horský ředitel společnosti KORDIS JMK, a.s. www.idsjmk.cz info@kordis-jmk.cz