ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
postup výroby dřevěných schodů
Advertisements

Úvod do předmětu Technologie
Technologie hodina číslo SŠ Oselce Projekt SŠ Oselce: Modernizace výuky odborných předmětů s využitím ICT Obor vzdělávání: H/01 Truhlář Předmět:
postup výroby dřevěných schodů
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
3. Mechanická energie a práce
postup výroby dřevěných schodů
postup výroby dřevěných schodů
postup výroby dřevěných schodů
postup výroby dřevěných schodů
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST BIOLOGIE A EKOLOGIE - PRŮŘEZOVÉ TÉMA
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST 6. Jednoduché sklenářské práce
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Transkript prezentace:

ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST PROJEKT ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0010 Předmět   TECHNOLOGIE      Obor: Truhlář Ročník: Druhý Zpracoval: Ing. Křupala Karel TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST 1. Úvodní hodina technologie PROJEKT ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0010 Téma 1. Úvodní hodina technologie   Předmět: Technologie Obor: Truhlář Ročník: Druhý Zpracoval: Ing Křupala Karel TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Prohlášení   Prohlašuji, že jsem tento výukový materiál vypracoval samostatně, a to na základě poznatků získaných praktickými zkušenostmi z pozice učitele ve Střední odborné škole Josefa Sousedíka Vsetín, a za použití níže uvedených informačních zdrojů a literatury. Tento výukový materiál byl připravován se záměrem zkvalitnit a zefektivnit výuku minimálně v 1 vyučovací hodině. Ve Vsetíně dne 3.2.2014 …………………………………. podpis autora TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

1. Úvodní hodina technologie 2. ročník První seznámení s předmětem technologie jste získali již v prvním ročníku. Tam jste se seznámili s tím, jak se z dřevní suroviny získávají dřevařské materiály a polotovary, jak se připravují k dalšímu zpracování a jak se obrábějí pomocí ručních nástrojů. Ukázali jsme si i celou řadu historických nástrojů, kterými se dřív opracovávalo dřevo. Výrobky, které se pomocí těchto ručních nástrojů vyrobily vidíme častokrát na hradech a zámcích. Na závěr prvního ročníku jsme se seznámili také i s výrobou velkoplošných materiálů jako jsou DTD, DVD, překližky, laťovky dále s výrobou dýh atd. Ve druhém ročníku navážeme na poznatky z prvního ročníku a seznámíme se dále se spojováním dřevařských materiálů pomocí lepení a obrábění dřeva strojním způsobem na dřevoobráběcích strojích. Dále se zaměříme na jednoduché tesařské konstrukce, sklenářské práce a montáž výrobků. Poslední kapitola se bude týkat povrchové úpravy dřeva, kterou dáme výrobku konečnou podobu. TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Co se bude probírat ve druhém ročníku: TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Seznámení s učivem technologie druhého ročníku Obsah: 1 Seznámení s učivem technologie druhého ročníku Obsah: 1. Úvod a) seznámení s učivem 2. Lepení dřeva, dýhování, lepení fólií a laminátů, tvarování se současným lepením a) lepidla používaná v dřevařské výrobě b) teorie lepení c) podmínky lepení d) podstata lepení e) Příprava lepidel a lepicích směsí f) dýhování g) technologie lepení dýhovacích fólií a laminátů h) úprava bočních ploch nábytkových dílců ch) tvarování se současným lepením i) kontrolní otázky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

3. Strojní opracování dřeva a dřevních materiálů a) Způsoby obrábění b) Teorie řezání dřevoobráběcími nástroji c) Klasifikace dřevoobráběcích strojů d) Klasifikace dřevoobráběcích nástrojů e) Řezání pilami f) Frézování g) Vrtání h) Dlabání ch) Soustružení, okružování i) Broušení j) Kontrolní otázky 4. Práce s ručními mechanizovanými nástroji a) Přehled používaného nářadí b) Práce s jednotlivými ručními mechanizovanými nástroji a BOZP, kontrolní otázky 5. Jednoduché tesařské konstrukce a) Stropy b) Podlahy TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

c) Krovové soustavy d) Lešení e) Tesařské konstrukce stěn a příček Kontrolní otázky 6. Jednoduché sklenářské práce a) Zasklívání stavebně truhlářských výrobků b) Postup při řezání skla a BOZP c) Kontrolní otázky 7. Montáž výrobků a) Způsoby montáže b) Montážní zařízení c) Montážní spoje d) Balení skladování a expedice hotových výrobků e) Kontrolní otázky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

8. Povrchová úprava dřeva Význam a způsoby povrchové úpravy a) Příprava povrchu Kontrolní otázky b) Estetická příprava povrchu Kontrolní otázky c) Příprava a nanášení nátěrových hmot Kontrolní otázky d) Sušení a vytvrzování nátěrových hmot Kontrolní otázky e) Dokončování nátěrových filmů Kontrolní otázky Ekologické zásady výběru nátěrových hmot Speciální způsoby povrchové úpravy Bezpečnost práce a protipožární ochrana při povrchové úpravě Kontrolní otázky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Zdroje. Literatura: 1. Křupalová Z. , Technologie pro 2 Zdroje Literatura: 1. Křupalová Z., Technologie pro 2. ročník SOU oborů zpracování dřeva, nakladatelství SOBOTÁLES. 2. Nutsch W. a kolektiv, Příručka pro truhláře, nakladatelství SOBOTÁLES 3. Uhlíř A., Technologie výroby nábytku II , nakladatelství INFORMATORIUM. 4. Lískovský A., Technologie učebního oboru truhlář, nakladatelství INSTITUT. 5. Janíček F. , Vozár J. , Zbořil F, Výrobní zařízení pro učební obory Zpracování dřeva, nakladatelství INFORMATORIUM. 6. Janíček F., Strojnictví stroje a zařízení pro zpracování dřeva, nakladatelství SOBOTÁLES 7. Kačena P., Šulc M., Odborné kreslení pro 2. ročník učebního oboru Tesař, nakladatelství INFORMATORIUM. TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

8. Kačena P. , Šulc M. , Odborné kreslení pro 3 8. Kačena P. , Šulc M., Odborné kreslení pro 3. ročník učebního oboru Tesař, nakladatelství INFORMATORIUM 9. Časopisy: TRUHLÁŘSKÉ LISTY Dřevařský magazín LIGNUM. 10. Prospektové materiály 11. Vlastní materiály. TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY