Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_12_INOVACE_26_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_RUDOLF II. ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Předmět: Zeměpis Autor: Petra Morchová Tento výukový.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_116 Téma hodiny: Jan Otčenášek Doporučeno pro: 9. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
VY_32_INOVACE_
Číselné množiny - přehled
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu:
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
VY_32_INOVACE_
Název projektu: Moderní škola
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
Název projektu: Moderní škola
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
WORD Číslování stránek
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: Moderní škola
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Věcné učení Přírodní zajímavosti z našeho okolí
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Věcné učení Ochrana přírody
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
IKT Českosaské Švýcarsko
VY_32_INOVACE_
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
WORD Vkládání obrázků a klipartů
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Název projektu: Moderní škola
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
WORD Tabulky - ohraničení
PŘÍRODOVĚDA JEDOVATÉ ZLOZVYKY
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vláda prvních Habsburků
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
První Habsburkové na českém trůnu
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
Věcné učení První pomoc
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Revoluce v evropských zemích 1848
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Návykové látky Alkohol
IKT Nebezpečí na internetu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.1091 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_169 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět) Autor: Mgr. Renata Odvárková Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

VY_32_INOVACE_169_ rudolf2   Název: ČJ – NS- Rudolf II. – 2. část Anotace: Program seznamuje se základními českými dějinami – dobou vlády Rudolfa II. Vytváří nový pohled dle nejnovějších výzkumů. Autor: Mgr. Renata Odvárková Datum vzniku: 2. 2. 2012 Jazyk: český Datum odpilotování: 7. 2. 2012 Očekávaný výstup: Seznámení se s vládou Habsburků, hlavně dobou Rudolfa II. a jejím dopadem na rozvoj českých zemí Speciální vzdělávací potřeby: 2 Klíčová slova: Rudolf II., kámen mudrců, Rudolfův majestát, Arcimboldo Druh učebního materiálu: PPT prezentace Druh interaktivity: Vyhledávání odpovědí ne otázky, prezentace vlastního názoru, řešení úkolů Cílová skupina: 4. ročník Stupeň a typ vzdělávání: Základní, první stupeň Typická věková skupina: 10 – 12 let Celková velikost: 330 kB

Rudolf II. – 2. část Základní škola, Nasavrky, okres Chrudim Název projektu: „Moderní škola 2010“ Jméno autora: Mgr. Renata Odvárková šablona: III/2, č. šablony: 3, č. sady: 3

Objasnění pojmů: KOSMOPOLITNÍ ALCHYMIE Vede k poznání přírodních jevů, vychází z nauky o přeměně látek. Cílem bylo vynalezení elixíru mládí. Vyskytující se na všech kontinentech, na celém zemském povrchu.

Rudolf II. se rád obklopoval alchymisty, šarlatány, umělci Rudolf II. se rád obklopoval alchymisty, šarlatány, umělci. Zatímco političtí velvyslanci museli na přijetí u císaře čekat i měsíce, vědci, umělci, šarlatáni měli dveře otevřené.

Jeden Benátčan prohlásil: „Císař nalézá potěšení v naslouchání tajemstvím jak o věcech vzniklých přirozenou cestou, tak i o uměle vytvořených, a kdo se v takových věcech vyzná, vždy dojde sluchu.“

Vysvětli, co znamená věta: „…………. vždy dojde sluchu.“

Rudolf II. Habsburský Císař Svaté říše římské, český, uherský a chorvatský král a rakouský arcivévoda http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hans_von_Aachen_003.jpg

Rudolf II. podporoval myšlenku přeměny neznámých kovů ve zlato. Chtěl objevit „kámen mudrců“, který měl zaručovat svému majiteli věčné mládí, předvídání budoucnosti, nebo třeba aby jabloň plodila dvanáctkrát do roka.

Byl vášnivým sběratelem všech zámořských objevů, obrazů, mechanických strojů, vědeckých spisů, kuriozit (např. mumie, vysušená hroší kůže, …)

Narůstající problémy ve společnosti Zatímco Rudolf II. hledal „kámen mudrců“, meditoval nad obrazy, pracoval v alchymistických dílnách, pro lidi bylo důležité vyřešit spor rozhodující o posmrtném životě. Nestačila jim pouhá tolerance všech náboženství, chtěli mít jistotu.

Mezi lidmi vzrůstalo náboženské napětí. Až byl Rudolf II Mezi lidmi vzrůstalo náboženské napětí. Až byl Rudolf II. donucen podepsat tzv. Rudolfův majestát. Ten měl zaručovat, že nikdo nebude nucen ke katolickému ani jinému vyznání, a to platí pro šlechtice i poddané. Rudolfův majestát

Na základě předchozích znalostí se zamysli nad významem Rudolfova majestátu pro lidi všech stavů.

Odpověď: Znamenal velký posun ve vnímání náboženské svobody, neboť všude pořád platilo, že víra se řídí dle víry vládce.

Rudolf II. ve výtvarném umění Rudolf II. zpodobněný jako Vertumnus, římský bůh ročních období (1591–2, Giuseppe Arcimboldo) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Arcimboldovertemnus.jpeg

Konec vlády Rudolfa II. . Nástupce Rudolfa II. jeho bratr Matyáš přesunul své sídlo z Prahy do Vídně a tím skončila slavná doba Čech jako centra evropského dění. Nepokoje mezi katolíky a nekatolíky vyvrcholily o 8 let později bitvou na Bílé hoře. Zde protestanti prohráli a začalo období třicetileté války.

Použité zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rudolf_II. ŠŮRA, Adam. Konec pohádky o Rudolfu II. Respekt. 2012, č. 3, s. 52 – 58. ISSN 0862-6545. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky na všech typech škol. Jakékoliv další využití podléhá Autorskému zákonu.