VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Advertisements

Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Sebepoznání, sebevýchova a učení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Didaktická média v dějepisném vyučování přednáška č. 10 AR 2014/2015.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Pohybové hry s gymnastickou stuhou Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_147_Pohybové.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Předmět didaktiky chemie. Cíl: Seznámení s prostředky materiálními i immateriálními, kterými je možné mladého člověka vychovávat a vzdělávat Podstata.
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Cvičení na trampolíně (skoky) - I. díl Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_153_Cvičení.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Vyučování- základní a nejvýznamnější forma vzdělávání(optimální sepětí, cílevědomá činnost, vymezen obsah, stanoven rámcový postup, zajištěny potřebné.
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Plánování ve školní tělesné výchově
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Didaktické metody Androdidaktika.
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Jaké formy CLILu? Tento projekt je spolufinancován z Evropského.
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Výklad jako jedna z metod výuky
Techniky práce s mentálně postiženými
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Didaktické zásady Literatura:
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Vyučující: PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
5. ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5.1. PRVOUKA
Pedagogická psychologie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Metody práce s dětmi Zora Syslová.
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Výukové modely metody a formy Ing. Helena Jedličková, Ph.D. 2014
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Andragogika Vzdělávání.
Pedagogika školního sportu
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
cíle workshopu: PRO PREZENTUJÍCÍ
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Autoevaluace z pohledu
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol
VIKBA32 Informační vzdělávání 3. listopad 2017
Něco málo z výukových metod
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Vztah k životnímu prostředí
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Stáž Alicante Španělsko
Transkript prezentace:

VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY Postup, cesta, žák za pomoci učitele směřuje k cílům vzdělávání, osvojuje si VDPH Zákonitost výukového procesu Cíle a úkoly výuky Obsah a metody oboru Úroveň psychického a fyzického rozvoje Zvláštnosti třídy skupiny žáků Vnější podmínky vých. vzděl. Práce Osobnost učitele

vyučovací činnosti učitele VÝUKOVÁ METODA VÝUKOVÉ CÍLE vyučovací činnosti učitele učební činnosti žáků vyučovací strategie učební strategie styl vyučování styl učení

I. Klasické III. Komplexní II. Aktivizující VÝUKOVÉ METODY I. Klasické III. Komplexní II. Aktivizující 1. Frontální 2. Skup a kooperativ. 1. Slovní 1. Diskusní 3. Partnerská 4. Projektová 2.Názorně - demonstrační 2.Řešení problémů 5. Dramatem 6.Kritické myšlení 3. Situační 7. Televizní 4. Inscenační 3.Dovednostně-praktické 8.Interaktivní 9.Sugestopedie 5.Didaktické hry 10.Hypnopedie

3.Dovednostně-praktické VÝUKOVÉ METODY I. Klasické 1. Slovní 3.Dovednostně-praktické 2.Názorně - demonstrační Vyprávění Vysvětlování Přednáška Práce s textem Rozhovor Napodobování Manipulování, laborování, experimentování Vytváření dovedností Produkční Předvádění a demonstrov. Práce s obrazem Instruktáž

VÝUKOVÉ METODY II. Aktivizující 1. Diskusní 5.Didaktické hry 4. Inscenační 2.Řešení problémů 3. Situační

VÝUKOVÉ METODY III. Komplexní 10.Hypnopedie 1. Frontální 2. Skup a kooperativ. 9.Sugestopedie 3. Partnerská 4. Projektová 8.Interaktivní 5. Dramatem 7. Televizní 6.Kritické myšlení

TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická výuka informativní výuka produkční orientace v nové oblasti poznání velký rozsah poznatků faktografický učební materiál žáci postupují jednotně žák málo aktivní pamětní učení pracovní situace, kontakt s realitou pracovní dovednosti tvorba materiálních hodnot výuka regulativní výuka heuristická pamětní učení, nácvik dovednosti řízení psychických procesů při učení programem algoritmizace učení interaktivní počítačové systémy řešení nových úkolů problémová výuka učební aktivita žáků faktografické učivo rozvoj myšlení nesouvisející fakta