Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg DANUBE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE 23. června 2016, Praha VEŘEJNÉ ZAKÁZKY.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Seminář „Kontrola výdajů“
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg DANUBE VEŘEJNÉ ZAKÁZKY 11.5.2017, Praha

Základní právní předpisy Základní pojmy Základní pravidla Veřejné zakázky Základní právní předpisy Základní pojmy Základní pravidla

Veřejné zakázky – základní právní předpisy Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách a zákon č. 134/2016Sb., ve znění pozdějších a související legislativa Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014- 2020 pokud se na zadavatele nebo zakázku zákon nevztahuje, postupuje zadavatel podle Metodického pokynu pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014-2020 (závazné metodiky MMR a NOK) pokud se zadavatel rozhodne použít přísnější postup, musí jej dodržet po celou dobu výběru dodavatele Použití interní směrnice je přípustné, pokud splňuje alespoň požadavky zákona nebo Metodického pokynu, posouzení provádí Kontrolor „Novinky“: Požadavky programu – požadavky vyplývající z programové dokumentace mezikategorie“ od 5000EUR do 400 tis. CZK

Veřejné zakázky – základní právní předpisy Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách resp. 134/2016Sb.,v platném znění resp. ve znění pozdějších předpisů a související legislativa (vyhlášky) Dle zákona postupují všichni, kteří: nezadávají zakázky s hodnotou dle §12 odst. 3 zákona – tzv. zakázky malého rozsahu (do 2 resp. 6 milionů) nevztahují se na ně obecné výjimky z působnosti zákona dle ustanovení příslušných § Např. podlimitní zakázky s předmětem plnění pro obranu státu. zpravodajského a výzvědného charakteru, zakázky jejichž předmětem je pořízení zbraní, střeliva a zbraňových systémů U výjimek je obecně nutné se řídit zákonnými pravidly pro jejich aplikaci, které jsou vázány jak na typ zadavatele tak i předmět zakázky !!! Existuje formulář: Přehled plánovaných a realizovaných ZŘ/VŘ – aranžmá zakázek v projektu

Veřejné zakázky – základní pojmy Veřejné zakázky - několik základních pojmů Zadávací dokumentace – soubor dokumentů, požadavků údajů a technických podmínek zadavatele, které vymezují předměte zakázky v takových podrobnostech, aby bylo možné předložit konkrétní a porovnatelné nabídky a musí splňovat minimální náležitosti dle zákona Obchodní a platební podmínky, podmínky k překročení nabídkové ceny, technické a zvláštní technické podmínky pokud je to odůvodněno předmětem zakázky, opatření k ochraně utajovaných informací, požadavky na varianty nabídek a jejich zpracování, způsob hodnocení nabídek a hodnotící kritéria, požadavky na plnění zakázky, otázka subdodávek, nesmí obsahovat specifikaci v podobě odkazů na obchodní firmy, názvy, specifická označení služeb a dodávek Zadávací lhůta x lhůta pro podání nabídek – doba, po kterou je uchazeč vázán svou nabídkou x lhůta pro předložení nabídek zadavateli Klasifikace předmětu veřejné zakázky – provádí zadavatel, který určuje v oznámení či textu výzvy Služby Dodávky Stavební práce Smíšený předmět plnění CPV kódy

Veřejné zakázky – základní pojmy Veřejné zakázky - několik základních pojmů Hodnotící kritéria Základní hodnotící kritérium A) ekonomická výhodnost nabídky nebo B) nabídková cena EKONOMICKÝ VÝHODNOST NABÍDKY Hodnocení probíhá podle souboru dílčích kritérií hodnotící kritéria musí mít vazbu k předmětu zakázky a musí existovat jasný a jednoznačný algoritmus výpočtu hodnocení ve vazbě na přidělené body z hlediska kontroly je vždy nutné prokázat, že zvolená dílčí kritéria mají vazbu k předmětu plnění, existuje jasný model přiřazení bodů=ohodnocení a jasný algoritmus výpočtu výsledného hodnocení

Veřejné zakázky – základní pojmy Veřejné zakázky - několik základních pojmů Zakázky mimo režim zákon VZMR = zakázka malé hodnoty resp. zakázka s vyšší hodnotou Zadávací x výběrové řízení – dle zákona x dle metodického pokynu Mimořádně nízká nabídková cena Identifikována při posouzení nabídek uchazečů Bez řádného zdůvodnění je nutné tuto nabídku vyloučit, nevyloučení je důvodem pro udělení sankce za pochybení při realizaci veřejné zakázky komise Komise pro otevírání obálek Komise hodnotící

Postupy dle Metodického pokynu Veřejné zakázky Postupy dle zákona Postupy dle Metodického pokynu

Veřejné zakázky dle zákona – základní pravidla Veřejné zakázky – druhy zadávacích řízení dle 137/2006Sb. A) Otevřené řízení - dle § 27 B) Užší řízení – dle § 28 C) Jednací řízení s uveřejněním – dle § 29 D) Jednací řízení bez uveřejnění – dle § 34 E) Soutěžní dialog - dle § 35 F) Zjednodušené podlimitní řízení - dle § 38 Využití forem zadávacích řízení pod písmeny C až F se váže na splnění zákonných podmínek pro jejich aplikaci

Veřejné zakázky dle zákona – základní pravidla Zákonné podmínky použití jednotlivých forem zadávacích řízení: C) Jednací řízení s uveřejněním - § 22 D) Jednací řízení bez uveřejnění - §23 (např. jestliže předchozí řízení skončila neúspěšně pro nepodání žádné nabídky) E) Soutěžní dialog - § 24 (např. pro zvlášť komplikované případy s ohledem na předmět plnění) F) Zjednodušené podlimitní řízení - §25 (pro podlimitní zakázky jejichž hodnota nepřesáhne 10mil. Kč bez DPH)

Veřejné zakázky dle zákona – základní pravidla Veřejné zakázky – druhy zadávacích řízení dle 134/2016Sb. a Metodického pokynu pro zakázky mimo režim zákona Elektronické tržiště Otevřená výzva Uzavřená výzva Otevřené řízení Užší řízení Jednací řízení s uveřejněním Jednací řízení bez uveřejnění Soutěžní dialog Zjednodušené podlimitní řízení Řízení se soutěžním dialogem Řízení o inovačním partnerství Koncesní řízení Řízení pro zadání veřejné zakázky ve zjednodušeném režimu

Veřejné zakázky dle zákona – základní pravidla Veřejné zakázky – zjednodušená struktura fází ZŘ/VŘ oznámení ZŘ v informačním systému předání/zveřejnění zadávací dokumentace otevírání obálek posouzení kvalifikace posouzení a hodnocení nabídek rozhodnutí o přidělení VZ / zrušení VZ uzavření smlouvy uveřejnění výsledků ZŘ

Veřejné zakázky – registr smluv Čeští partneři, kteří jsou právnickou osobou uvedenou v § 2 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., jsou povinni dle §5 odst. 2 tohoto zákona zaslat smlouvu správci registru smluv k uveřejnění prostřednictvím registru smluv bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od uzavření smlouvy. Datovou zprávu s potvrzením o uveřejnění předkládáte kontrolorovi spolu s dokumentací ke kontrole veřejné zakázky Povinnost zveřejnit se vztahuje i na dodatky případně zpětně na smlouvu/dodatky předcházející uzavření aktuálního dodatku Nezveřejnění má za následek neplatnost smlouvy a veškeré výdaje jsou považovány za nezpůsobilé!!!

Veřejné zakázky mimo režim zákona – základní pravidla Malé hodnoty – předpokládaná hodnota nedosáhne 2mil. Resp. 6 mil (služby, dodávky / stavební práce) Vyšší hodnoty – předpokládaná hodnota činí minimálně 2. mil. Resp. 6 mil. (služby, dodávky / stavební práce) Veřejné zakázky – druhy výběrového řízení Otevřená výzvy Elektronické tržiště Uzavřená výzva (pouze pro zakázky malé hodnoty)

Veřejné zakázky mimo režim zákona – základní pravidla Otevřená výzva Zahajuje se Oznámení výběrového řízení neomezenému počtu dodavatelů Zveřejnění Oznámení: Profil zadavatele Věstník veřejných zakázek

Veřejné zakázky mimo režim zákona – základní pravidla Uzavřená výzva Zahajuje se Výzvou nejméně 3 zájemcům Podmínky: Výzva je zasílána písemně Zasílána pouze těm zájemcům, o kterých má zadavatel informace, že jsou schopni předmětné plnění poskytnout Nelze opakovaně vyzývat stejný okruh zájemců

Veřejné zakázky mimo režim zákona – základní pravidla Zadávací podmínky – jsou povinnou součástí oznámení pro otevřenou i uzavřenou výzvu nebo informací na elektronickém tržišti Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014-2020 definuje povinné náležitosti, a to zejména : Identifikační údaje zadavatele Název zakázky, Druh zakázky, Lhůta místo pro podání nabídky, Předmět zakázky, Hodnotící kritéria Způsob jejich hodnocení Způsob jednání s uchazeči Podmínky a požadavky na zpracování nabídky a nabídkové ceny Doba a místo plnění zakázky Požadavky na varianty nabídek Poskytování dodatečných informací Údaje povinné publicity

Veřejné zakázky mimo režim zákona - pravidla Lhůta pro podání nabídek Zakázky malé hodnoty – ne kratší než 10 kalendářních dnů U zakázek vyšší hodnoty - ne kratší 15 kalendářních dnů Při stanovování lhůty je nutné zvážit povahu předmětu plnění veřejné zakázky. Posouzení a hodnocení nabídek provádí – zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba

Kontrola – aneb je důvod se obávat? Veřejné zakázky Kontrola – aneb je důvod se obávat?

Veřejné zakázky – druhy zadávacích řízení dle 137/2006Sb. Fáze kontroly veřejných zakázek –formalizována fáze pro kontrolu dodatků kontrola zadávacích podmínek – posouzení a konzultace zadávacích podmínek - KZD kontrola průběhu zadávacího nebo výběrového řízení před uzavřením smlouvy na plnění zakázky nebo před zrušením - KPPS kontrola ukončeného zadávacího řízení – kontrola podepsané/uzavřené smlouvy KUZŘ posouzení návrhu dodatku ke smlouvě posouzení uzavřeného dodatku ke smlouvě

Veřejné zakázky - pravidla Veřejné zakázky - fáze ve vazbě na kontrolu Zahájení zadávacího řízení – Kontrola zadávací dokumentace odesláním Oznámením o zahájení zadávacího řízení k uveřejnění nebo výzvy o zahájení zadávacího řízení a také zveřejněním dle §146 a 147 zvláštním postupem je tzv. Předběžné oznámení veřejného zadavatele (pro nadlimitní a podlimitní veřejné zakázky) – zahájení pak nastává ne dříve než 1 měsíc po odeslání předběžného oznámení, součástí je i Odůvodnění účelnosti veřejné zakázky Průběh zadávacího řízení od podání nabídky k výběru nejvhodnějšího uchazeče – Kontrola před podpisem Smlouvy příjem nabídek, otevření, hodnocení, výběr nejvhodnějšího uchazeče, oznámení výsledku, zveřejnění zprávy Plnění z uzavřené Smlouvy – Kontrola po podpisu Smlouvy Kontrola uzavřené Smlouvy a plnění závazků z této smlouvy vyplývající

Veřejné zakázky - pravidla Veřejné zakázky - fáze kontroly – co a kdy předložit Kontrolorovi Kontrola zadávací dokumentace – KZD Návrh předběžného oznámení nebo již zveřejněné předběžné oznámení (pokud je relevantní), Návrh oznámení o zakázce pro odeslání do vlastníků nebo výzva k podání nabídek, Zadávací dokumentace, Veškeré přílohy zadávací dokumentace, Kvalifikační dokumentace (pokud existuje), Veškeré přílohy kvalifikační dokumentace (pokud existují), Návrh odůvodnění veřejné zakázky dle §156 (pokud je relevantní) Doklad o způsobu stanovení předpokládané hodnoty Projektová dokumentace v příslušném stupni (u zakázky na stavební práce), Soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr v případě VZ na stavební práce Návrh Smlouvy

Veřejné zakázky - pravidla Veřejné zakázky - fáze kontroly – co a kdy předložit Kontrolorovi Kontrola před podpisem Smlouvy 1. text oznámení o zahájení zadávacího řízení, resp. výzvy zaslané požadovanému počtu potenciálních dodavatelů k podání nabídky a dalších dokumentů vymezujících předmět zakázky (např. zadávací dokumentace, je-li povinnost ji zpracovat) vč. dokladů prokazujících jejich odeslání,9 2. vítěznou nabídku podanou uchazečem na základě oznámení o zahájení zadávacího řízení, resp. výzvy zadavatele nebo jiné informace či ceníky, z nichž vyplývá plnění nabízené uchazečem; 3. protokol o otevírání obálek (není vyžadován, pokud jsou informace o otevírání obálek zahrnuty ve zprávě/protokolu o posouzení a hodnocení nabídek) podepsaný členy komise pro otevírání obálek; 4. zpráva/protokol o posouzení a hodnocení podaných nabídek podepsaný členy hodnotící komise, včetně dokladů o jmenování hodnotící komise a prohlášeních o nepodjatosti všech jejich členů; 5. rozhodnutí zadavatele o přidělení zakázky, vč. dokumentů prokazujících jeho odeslání všem dotčeným uchazečům a zájemcům; 6. návrh smlouvy s dodavatelem. Nad rámec těchto dokumentů partner kontrolorovi dále předloží: 1. nabídky, které byly v průběhu zadávacího řízení vyřazeny, pokud k vyřazení nějaké nabídky došlo; 2. písemnou informaci o způsobu vyřešení námitek (odvolání) podaných některými uchazeči, pokud v rámci zadávacího řízení nějaké námitky (odvolání) byly podány.

Veřejné zakázky - pravidla Veřejné zakázky - fáze kontroly – co a kdy předložit Kontrolorovi Kontrola po podpisu Smlouvy 1. Uzavřenou smlouvu s vybraným dodavatelem, vč. případných dodatků k ní; 2. text oznámení o výsledku zadávacího řízení zaslaný všem uchazečům, kteří podali nabídku v řádném termínu pro podání nabídek, vč. dokladů prokazujících jejich odeslání. - Kontrolor si může vyžádat jakékoliv další podklady nad rámec výše uvedeného. - Dokumenty se dokládají v prostých kopiích spolu s čestným prohlášením o souladu těchto kopií s originály

Chyby ve veřejných zakázkách – typologie Veřejné zakázky Chyby ve veřejných zakázkách – typologie Dopady chyb

Nejčastější chyby při realizaci VZ Rizika chybně provedených zadávacích řízení: pokud není provedeno správně nebo v možných případech hned opraveno, jsou chyby na konci projektu prakticky nenapravitelné při použití veřejných finančních prostředků z EU či SR je nutné postupovat v souladu s legislativou a pravidly a principy zadávání EU podceňování role kontroly ZŘ/VŘ se nemusí vyplatit Fázová kontrola – čím dříve je chyba odhalena, tím spíše je možné situaci napravit náklady vzešlé ze špatně provedeného ZŘ nejsou uznatelným nákladem – vracejí se i po provedených následných kontrolách udržitelnosti projektu – a to i z rozhodnutí FÚ !!! Sankce za chybně provedené ZŘ může dosáhnout 100%, prostředky postižené sankcí nelze dále využít pro další aktivity

Nejčastější chyby při realizaci VZ Veřejné zakázky – nejčastější pochybení Chybné stanovení předmětu zakázky – služby, dodávky, stavební práce, Chybná aplikace výjimek z působnosti zákona, Nezveřejnění zakázky odpovídajícím způsobem, Přímé oslovení dodavatele bez zákonem stanovených důvodů pro takovéhoto jednání, Neprokázání cenových nabídek minimálně 3 uchazečů, Nedostatečné vymezení předmětu zakázky, Porušení zásady rovného zacházení – oslovování uchazečů personálně propojených s osobou zadavatele nebo zvýhodňování uchazeče/uchazečů jiným způsobem (např. přístup k informací Oslovování uchazečů, kteří nemají odbornou způsobilost k realizaci VZ, Opakované oslovování totožného okruhu uchazečů, Chybné stanovení minimálních lhůt pro podání nabídky – den po rozhodné skutečnosti,

Nejčastější chyby při realizaci VZ Veřejné zakázky – nejčastější pochybení Chybné nastavení hodnotících kritérií: subjektivní kritéria bez jasného algoritmu měření a výpočtu, kritéria nesouvisející s předmětem zakázky, kritéria bez určení způsobu přiřazování bodového hodnocení jednotlivým kritériím, Dílčí kritéria nemají přiřazenou váhu, Je nutné zvážit počet kritérií. To co je předmětem smluvních podmínek nemůže být hodnotícím kritériem, Neposkytnutí dodatečných informací všem uchazečům, Dělení předmětu zakázky pod zákonem nebo postupy stanovený limit, Stanovení předpokládané hodnoty zakázky bez zohlednění dodávek a služeb, které hodlá pořídit zadavatel v průběhu účetního období

Nejčastější chyby při realizaci VZ Veřejné zakázky – nejčastější pochybení Nevyloučení uchazeče, který vyloučen má být, a to včetně nevyloučení pro mimořádně nízkou nabídkovou cenu, Provedení podstatných změn v zadávacích podmínkách, Provedení změn v nabídkách během hodnocení nabídek, Podstatné změny Smlouvy na plnění zakázek, které by vedly ke změně okruhu uchazečů, změně hodnocení, změně výsledku Zadávání dodatečných prací/dodávek dodavateli bez zohlednění povinnosti již provést zadávací/výběrové řízení (50% původní zakázky), Neuchování dokumentace – přenesení povinnosti uchovat dokumentaci na dodavatele nezbavuje zadavatele povinnosti uchovat dokumentaci ve smyslu závazků vyplývajících z programové dokumentace a podmínek, za kterých byla dotace poskytnuta

Děkuji za pozornost Ing Děkuji za pozornost Ing. Markéta Weingärtnerová Centrum pro regionální rozvoj České republiky Odbor Evropské územní spolupráce U Nákladového nádraží 3144/4 130 00 Praha 3 M: 0420 724 568 700 T: +420 225 855 231 E: marketa.weingartnerova@crr.cz