VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VEGETACE AFRIKY.
Advertisements

EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: VÝCHODNÍ A ZÁPADNÍ AFRIKA Vzdělávací.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Zajímavá místa na Zemi Téma: rostlinstvo.
Stepi Natálie Prokopová.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_SEVERNÍ AFRIKA TEMA: ZEMĚPIS.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_14_SAVANY TEMA:Přírodní obraz Země a.
Pouště a polopouště.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Afrika – SAHARA, SAHEL.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Tropický les TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
VY_32_INOVACE_Vac_I_04 Orientujeme se na planetě Zemi - 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
JAKÉ ZNÁŠ PODNEBNÉ PÁSY? 1.TEPLÝ, MÍRNÝ, STUDENÝ 2.TEPLÝ, TROPICKÝ, MÍRNÝ 3.TEPLÝ, SUBTROPICKÝ, STUDENÝ.
VY_32_INOVACE_Vac_III_03 Vodstvo ČR 1 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Blanka Hofmanová.  zeměpisná šířka  množství vody (srážky, podz. voda, řeky,...)  nadmořská výška  geologické podloží  fytocenóza, zoocenóza Stručně.
Savany Eliška Velechovská
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Savany TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
SAVANA. SAVANA CHARAKTERISTIKA ROVINY POROSTLÉ TRÁVOU A STROMY V TROP. A SUBTROP. PÁSU OBDOBÍ DEŠŤŮ A SUCHA VELKÁ PUTUJÍCÍ STÁDA BÝLOŽRAVCŮ.
Podnebné pásy – tropický pás
VY_32_INOVACE_36_Jihoceske_rybniky Vlastivěda - 4.,5. ročník
E-Projekt „Hádej, kde rostu“
Savci biomů světa 8. ročník.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_Fi_II_04 Název Japonsko
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Východní Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_Fi_II_07 Název Centrální Asie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_18
Zeměpis – 6.ročník Savana VY_32_INOVACE_ Název školy
VY_32_INOVACE_19_Z_TROPICKÝ DEŠTNÝ LES
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
VY_32_INOVACE_Fi_II_10 Název Rusko – státní zřízení a přírodní poměry
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_19 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_45_Subtropická biota
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Kde jsou jen dvě roční období?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Biomy.
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Přírodní krajiny - test
VY_32_INOVACE_Vac_II_11 Východní Afrika
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
VY_32_INOVACE_Fi_III_32 Název Kulturní krajina Název projektu: OP VK
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Zeměpis – Africká krajina
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_15_Z_POLOPOUŠTĚ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Subtropický pás TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
VY_32_INOVACE_Vac_I_19 AZ kvíz
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Jarmila Vaculíková

AFRIKA Fauna a flora

Doplň tabulku. Jednotlivé přírodní krajiny zakresli do mapky. Podnebí Fauna, flora Tropické deštné lesy savany - travnaté porosty - antilopy, zebry, žirafy, sloni, lvi, Pouště a polopouště subtropy Horké a suché léto, vlhká zima

Řešení Přírodní krajiny Podnebí Fauna,flora Tropické deštné lesy Horké, vlhké - vzácné dřeviny, liány - Plantáže (kakaovník,banánovník) - gorily, šimpanz, lemur savany Období sucha a dešťů, horko - travnaté porosty, baobab antilopy, zebry, žirafy, sloni, lvi, obilniny, pastevectví Pouště a polopouště Sucho, horko kaktusy, byliny velbloud, štír, fenek palma datlová, fíky subtropy Horké a suché léto, vlhká zima - dub korkový, vavříny - olivy, citrusy, vinná réva, bavlník

Baobab Národní park Etosha NP Serengeti Strážci parku

Národní parky

Zajímavosti Co je to safari? a) lovecká výprava v africké krajině b) zoologická zahrada s volnými výběhy pro zvěř Znáte jméno přírodovědce, který se zasloužil o chov afrických zvířat u nás? Josef Vágner (byl přírodovědec, cestovatel, lovec a zakladatel českého safari – Dvůr Králové nad Labem)

Prověř své vědomosti: 1. Vegetační oblast se rozkládá v Konžské pánvi a při Guinejském zálivu. Spadne zde dlouhodobě nejvíce srážek. Jedná se o druhou největší oblast na Zemi, kterou postihuje nadměrné kácení lesa bez ohledu na ekologické následky. Žije zde ohrožený druh zvířat – gorila. ____tropické lesy_______________________________ 2. Vegetační oblast se rozprostírá v tropickém střídavě vlhkém podnebném pásu po obou stranách rovníku. Převládají porosty vyšších travin. Místy se vyskytují stromy, mezi které patří také baobaby. Žijí zde např. sloni, lvi, žirafy, zebry aj. _______savany_____________________________ 3. Vegetační oblast zabírá v Africe největší rozlohu a je zde horké podnebí s nedostatkem srážek. Svým složením je však velmi rozmanitá. Vyskytuje se zde v písečné, skalnaté a štěrkové podobě. Život v ní je možný pouze na místech, kde se nachází podzemní a artéská voda. Mezi zvířata, která zde dokážou delší dobu pobývat, patří velbloudi. ________pouště_____________________

Vysvětli, co je Sahel a kde se nachází: Jako sahel označujeme nejchudší oblast Afriky s dlouhodobými suchy, primitivním způsobem hospodářství aj., nachází se na jih od Sahary.

Zdroje Datum vytvoření: 15. 4. 2012 Ročník: šestý Předmět: zeměpis DEMEK, Jaromír a Ivan MALIŠ. Zeměpis 7: pro základní školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2008, 111 s. ISBN 978-807-2353-835. Školní atlas světa. 1. vyd. Praha: Kartografie, 2004, 175 s. ISBN 80-701-1730-3. Datum vytvoření: 15. 4. 2012 Ročník: šestý Předmět: zeměpis Anotace: materiál shrnuje vědomosti o biosféře a aplikuje je do světadílu Afrika.