Divadlo španělského zlatého věku 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drama – vývoj a rozdělení
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Obecné poučení o literatuře
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
Božena Němcová - život o datu a místu narození se dosud vedou spory
Renesanční hudba (15. – 16. st.)
KLASICISMUS.
Divadlo konce 19.století.
Sv. Pavel – misionář a teolog 1. První dojmy 2. „Viděl jsem Pána“ 3. Dva věky světa 4. Starý a nový Adam 5. Bůh na kůlu hanby 6. Úvahy o „zmrtvýchvstání“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Romantismus.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_03  Název materiálu: Drama  Tematická oblast: Estetika, 1. ročník  Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Victor Hugo ( ).
Obecné poučení o literatuře
Baroko v Evropě Itálie Torquoto Tasso/ /, dvorský básník /inspiroval J.W.Goetha-drama:T.Tasso/ Nábožensko-hrdinský epos:Osvobozený Jeruzalém/25.
DIVADLO – Zpracovali: M. Richtrmoc, 1.B a A. Slezáková, 1.A
HUDEBNĚ – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
PhDr. Miroslava Poláková, Ph.D.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_41_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
VY_32_INOVACE_31-07 Skupina 42 Obecná východiska.
! ! ! Dozvíte se v prezentaci ! ! !
Slovesná tvorba v době baroka 6. Divadlo svět J. S. Bach: Matoušovy pašije, Ježíš Nazaretský.
VLADISLAV VANČURA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Vítězslav Nezval 3 Pavel Šupka
Portréty literárních osobností světové literatury
William Shakespeare (1564 – 1616).
D R A M A Mgr. Michal Oblouk. DRAMA Slovo odvozeno z řeckého pojmenování dráma = čin, jednání, skutek Literární dílo určené k jevištnímu provedení Divadelní.
Norbert Elias (kon)figurace. konfigurace 1. život lidí ve společnosti má tvar, vytvářený silou vzájemných závislostí 2. vzájemné závislosti (interdependence)
Krása Jen skrze Krásu si člověk hledá cestu ke Svobodě.
Typické rysy antropocentrismus - klade se důraz na člověka, na lidský rozum a poznání a pozemský život. Renesanční člověk se vymaňuje ze středověkého způsobu.
Giovanni Boccaccio díla: Dekameron – cyklus 100 novel, eroticky zaměřené, 10 dní, 10 mladých lidí (3 muži a 7 žen). Fiesolské nymfy Milostné vidiny.
William Shakespeare.
Anglická renesanční literatura Mgr. Ludmila Růžičková
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Španělská renesance.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_12 Český jazyk a literatura – Příběh, který nikdy.
Karel Jaromír Erben Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název školy: SPŠ a SOŠGS Most Předmět: ČJL Tematický.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Literární žánry V této prezentaci se dozvíte, co je hlediskem pro dělení literatury na žánry, jak se dělí a podle čeho jednotlivé žánry poznáme.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení V. Hálka a jeho díla Ročník /
JIŘÍ WOLKER ŽIVOT Kde se narodil busta na jeho rodném domě pohled na město mapa ČR a umístění města a zemřel ?
Ernest Hemingway Benešová Tereza C3B Obecné informace Charakter spisovatele Život Literární tvorba Stěžejní díla.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616 významný anglický básník a dramatik, klíčová postava moderního evropského dramatu Autorem materiálu.
Významní představitelé renesanční literatury
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
FRANCOUZSKÁ RENESNACE
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Spisovatelé a ilustrátoři
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_12 Název Ladislav Stroupežnický, bratři Mrštíkové.
Španělské divadlo zlatého věku 1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616
VY_12_INOVACE_RŮ_I_13 DRAMA 1/2
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Májovci.
Literatura období renesance
Literatura v období renesance
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_16
VY_12_INOVACE_Jir_I_05 E.Hemingway Název projektu: OP VK
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková
Transkript prezentace:

Divadlo španělského zlatého věku 2

Lope de Vega Calderón

Lope Félix de Vega Carpio(1562 – 1635) mimořádně napínavý život milostné komplikace zároveň knězem, umírá jako pokorný věřící

Lope Félix de Vega Carpio(1562 – 1635) přesto neuvěřitelné dílo („monstrum přírody“, „Fénix géniů“) Spontánní, kypivý charakter tvorby dochovalo se 470 comedií a autos

Lopeho dílo napínavý, bohatý děj téma lásky a cti bohaté spektrum verše sugestivní ženské postavy rozvinutí graciosa

Fuente Ovejuna Název vesnice – Ovčí pramen Kolektivní drama o vesnické rebelii Jedno z Lopeho dramat cti o konfliktu mezi šlechticem a venkovanem – čest spatřuje především na venkově

Zahradníkův pes Klasická komedie pláště a meče Milostné intriky Téma sociální nerovnosti Název odvozen z lidového úsloví

Nové umění, jak skládat divadelní hry (1609) Lopeho dramatická poetika Dovolává se svobody autora, jeho nesvázanosti pravidly Zastánce polymetrie Obhajuje lidové publikum

Pedro Calderón de la Barca (1600 – 1681) Dovršitel španělského dramatu O jeho životu mnoho nevíme (na rozdíl od Lopeho) Vyjadřuje traumata a krize doby, její finanční a morální bankrot Dějově i jazykově komplikované hry

Pedro Calderón de la Barca (1600 – 1681) Asi 200 her, dochovalo se cca 100, z toho 80 autos Na rozdíl od Lopeho píše hlavně pro dvorské divadlo Výhradní autor autos pro Madrid 1651 vysvěcen na kněze, postupně odvrat od světského dramatu „Barokní“ pohřeb

Autos sacramentales Znamení kříže Zázračný mág – faustovské téma – pokoušení světce ďáblem Vytrvalý princ – z bojů křesťanů proti Maurům Obraz lidského sebeobětování proslulá verze Grotowského

Velké divadlo světa Nejslavnější Calderónovo auto Pojetí lidského života jako předehry života věčného Autor (Bůh) rozděluje role Typicky barokní alegorie

Světské hry Sudí zalamejský – drama cti – navazuje na Lope de Vegu Lékař své cti – obraz amorální doby komedie Dáma skřítek

Život je sen (1636) Nejslavenější Calderónova světská hra Filozofická alegorie o postavení člověka ve světě Název mate – život není sen, ale pro plný život je třeba sen do života integrovat