Kultura INKŮ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
Advertisements

Opakování z minulé hodiny:
Asýrie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.04
Téma hodiny: Peru – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Jižní Amerika.
VY_52_INOVACE_03/2/5_ZEMĚPIS
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Brazílie a její sousedé
ANDSKÉ STÁTY Charakteristika: Oblast kolem rovníku
Lama.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
MEZOPOTÁMIE Sumer.
Starověká Indie.
VY_32_INOVACE_19 Střední Amerika - Mexiko
Zemědělství Jižní Ameriky
Zámořské objevy 15. století
VY_32_INOVACE_2D.6.20 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
INKOVÉ.
Mexiko, státy Karibského moře, státy Jižní Ameriky
Amerika obyvatelstvo.
Objevné plavby 7. ročník.
dokonalí kameníci Inkové Zdi jejich staveb dodnes uchvacují precizností zpracování, minimálními spárami i hmotností stavebního materiálu. Vznik staveb.
Peru a Ekvádor.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zdeněk Bergman, G Teplice
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
 Aztécká říše byla významným státním útvarem z dob předkolumbovské Ameriky. Aztécká říše se rozkládala zhruba na území dnešního Mexika. Během vlády této.
MUMIE.  Kultura v dějinách  Egypt – Mumie  Šablona : III/2  Pořadové číslo:1.19  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová slova :
Jihoamerické státy Peru Chile Bolívie.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Amerika – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Kultura Mayů a Aztéků. Anotace:  Dějepis – Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.14  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice.
AMERIKA Ekvádor, Peru, Chile. Ekvádor krajina je velmi různorodá – dá se rozdělit do 3 částí, které se od sebe liší klimatem, biotypem, zvyky,… 1.Pobřežní.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02B_09 Amerika – Jižní (Andské státy) TEMA:Mimoevropské.
Obyvatelstvo Základní údaje: počet obyvatel (2010) náboženství – 89 % katolické, 6 % protestantské poměr venkovského a městského obyvatelstva.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Asýrie a Babylonie 20.st. – 612 př.n.l př. n. l.
PERU Hlavní město: Lima Nejvyšší bod: Nevado Huascarán (6768 m n. m.) Náboženství: 90%katolíci 10% jiné Měna: Peruánský nuevo sol (PEN) Jazyk: Španělština.
Mexiko.
6. AMERIKA - OBYVATELSTVO
Tereza Mrvíková Olena Povkhanych
Opakování č. 1 Vlastivěda 4. ročník
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_09
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Opakování - Peru VY_32_INOVACE_ PERU
První Slované na našem území Sámův kmenový svaz
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Druh učebního materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
KELTOVÉ na našem území.
Blízký východ ve starověku 2
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
VY_32_INOVACE_Z7. 7 Autor: Mgr
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
AMERIKA - obyvatelstvo
Původ názvů států Latinské Ameriky
Bolívie
Mezopotámie VY_32_INOVACE_D
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Kultura INKŮ

Anotace Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo: 1.18 Autor: Mgr. Blažková Soňa Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova: Peru, Bolívie, Ekvádor, Chille, Kolumbie, Cuzco, Titikaka, kečuánský jazyk, Kipu, Machu Picchu Třída : dějepis 7 Datum: 11.6.2012

Metodický návod: 1)titulní stránka 2) anotace 3) metodický návod 4) historie národa 5) říše Inků – mapa 6) ze života Inků 7) Kipu 8) bavlník 9) lama 10) alpaka 11) náboženství 12) dobytí říše Španěly 13) Machu Picchu 14) Cuzco – současnost 15) kladení kamenů k sobě 16) otázky pro zopakování 17) zdroje

Historie národa Příslušníci staré kultury Peru Největší stát starověké Jižní Ameriky- na území dnešních států – Peru, Bolívie, Ekvádor, Chille a Kolumbie Od r. 1250 žijí v okolí města – Cuzco „pupek světa“ Dobyvačná tažení v oblasti Titicaca a jihovýchodně až po řeku Maule v Chile Mluvili kečuánským jazykem Incká říše kečuánsky TAHUANTINSUYO „Čtyři země“

Říše InKŮ

Ze života Inků Intenzívní zemědělství – zavodňovací systémy Domestikace lamy, alpaky, psa, morčete, kachny Trojí dělení půdy- mezi vládu, kněží a lid Pěstovali kukuřici, merlík, fazole, tykve, rajčata, arašídy, papriky, melouny, bavlnu, Na rozdíl od Mayů a Aztéků – hlavní zdroj potravy = brambory Byli první ,kdo mrazí potraviny Zpracování kovů-zlato, stříbro Zpracování textilu-bavlna, vlna Kamenictví – spojují kamenné bloky na sucho Početní systém - KIPU

KIPU – uzlové písmo Inků Nejde pouze o uzly ,ale je rozdíl mezi spřádáním šňůr a jejich zbarvení

bavlna

Lama

Alpaka

Náboženství Vládce a hlavní božstvo – Sapa Inka - potomek slunečního boha Intiho Deformovali hlavičky novorozenců do kuželovitého tvaru Lékařství – složité operace mozku Uctívali kokové lístky – utišují hlad a bolest, - anestetikum při operacích

Dobytí říše Španělskem Na vrcholu po dobytí Španěly - 16. století Snaha Španělů dobýt říši – pomáhala epidemie neštovic – je to trest boha proti pohanským rituálům původního inckého obyvatelstva Dobyl Francisco Pizarro se 180 muži, 27 koňmi, a 1 kanónem Název dobyté říše Nová Kastilie Poslední vládce Túpac Amaru popraven 1572 = konec říše Inků Na dobytém území pomohlo k zániku civilizace Inků řada epidemií – neštovice, tyfus, chřipka s neštovicemi, záškrt, spalničky

Machu Picchu

Cuzco - současnost

Přesnost kladení kamenů k sobě

Otázky pro opakování 1) Co víš o historii Inků? 2) Víš co to ke KIPU? 3) Čím se Inkové živili? 4) Která zvířata chovali? 5) Jak bys charakterizoval náboženství Inků? 6) Který národ dobyl říši Inků a kdy zanikla?

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Quipu.png http://www.advart.net/fotky/2008-09-Bolivie-Peru/index.php?slide=prev-01520+P9060541.JPG&f=next http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tawantinsuyu_%28orthographic_projection%29.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lama_guanicoe_2005-02-13.jpeg http://www.kinder-tierlexikon.de/a/alpaka.jpg http://www.tkani.cz/bavlnik.jpg http://botanika.wendys.cz/cherbar/prew/q28.jpg http://science.nationalgeographic.com/science/archaeology/machu-picchu-mystery/ http://boyscoutsincatrail.com/Cuzco.html