- Výpočet povrchu tělesa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Advertisements

Užití Pythagorovy věty – 4. část
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Povrch krychle a kvádru
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozdílem mezi obsahem a obvodem a zjistí jak vyvodit vzorec pro výpočet. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy.
Matematika Povrchy těles.
Povrchy a objemy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Mgr. Ladislava Paterová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Pythagorova věta v prostoru
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Objem a povrch těles.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
JEHLAN 6 - Výpočet povrchu příklady s goniometrickou funkcí NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
Záznamová média NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
CELÁ ČÍSLA 10 - Slovní úlohy NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Fotoaparáty - ZRCADLOVKY
KOULE 2 - Objem tělesa NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
- Převod zlomků na desetinná čísla
- Opakování – přirozená čísla
- Výpočet povrchu příklady
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Objem a povrch kvádru a krychle
Popis tělesa a výpočet povrchu
KUŽEL 3 - Výpočet povrchu NÁZEV ŠKOLY
- Objem a povrch tělesa – rozšiřující příklady
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
JEHLAN 9 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
- Výpočet objemu tělesa
Dělení racionálních čísel
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
OPAKOVÁNÍ 2 - test znalostí NÁZEV ŠKOLY
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Povrch krychle a kvádru.
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
KUŽEL 7 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Povrch krychle.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

- Výpočet povrchu tělesa NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.1611 ČÍSLO ŠABLONY IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků ZŠ NÁZEV MATERIÁLU KVÁDR, KRYCHLE 6 ČÍSLO SADY 1 ČÍSLO MATERIÁLU VY_42_INOVACE_29 AUTOR MATERIÁLU Mgr. Michal Divíšek KVÁDR, KRYCHLE 6 - Výpočet povrchu tělesa

Úkol 1 Vypočti kolik m² plechu je potřeba k výrobě kontejneru na přepravu zboží, když jeho rozměry jsou : délka 12m, šířka a výška 2,5m. a = 2,5 m b = 12 m c = 2,5 m a = 2,5m c = 2,5m b = 12m S = 2.(a.b + a.c + b.c) S = 2. ( 2,5 . 12 + 2,5 . 2,5 + 12 . 2,5 ) S = 2. ( 30 + 6,25 + 30 ) S = 2. 66,25 = 132,5 m² Na výrobu je potřeba 132,5 m² plechu.

S = 2. ( a . b + a . c + b . c ) Povrch kvádru je 4,905 m². Úkol 2 Vypočti povrch kvádru se čtvercovou podstavou, jestliže jsou dány strany a = b = 0,45m, c = 2500mm. Výsledek uveď v m². c = 2500 mm = 2,5 m S = 2. ( a . b + a . c + b . c ) H G S = 2. ( 0,45 .0,45 + 0,45 .2,5 + 0,45 .2,5 ) S = 2. ( 0,2025 + 1,125 + 1,125 ) F E S = 2. 2,4525 c = 2500mm S = 4,905 m² D C b = 0,45m Povrch kvádru je 4,905 m². A B a = 0,45m

(nepočítáme podlahu a jednu stěnu, která je z oken ) Úkol 3 Vypočti cenu vymalování vaší třídy, když víš, že její délka je přibližně 9,5m, šířka 7m a výška 3m. Cena za vymalování 1m² je 35 Kč. (nepočítáme podlahu a jednu stěnu, která je z oken ) a = 9,5m b = 7m c = 3m S = 2.( a .b + a .c + b .c ) vzorec upravíme S = 2 . a . c + b .c + a .b S = 2. 9,5 .3 + 7 .3 + 9,5 . 7 S = 2. 28,5 + 21 + 66,5 S = 49,5 + 21 + 66,5 S = 137 m² cena za 1m² je 35 Kč 137 . 35 = 4795 Kč Vymalování třídy stojí 4795 Kč.

Odkazy a uvedení autorů : Obrázky těles, náčrtů a schémat : Mgr. Michal Divíšek Snímky http://www.soconave.pt/images/Tir%20Renault_JPG.jpg