Ochrana ovzduší IV (pp+ad-blue)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Advertisements

Instalace pilotní jednotky zplyňování kontaminované biomasy a TAP
Hnědé uhlí v České republice: DNES a ZÍTRA
Hodnocení elektráren - úkolem je porovnat jednotlivé elektrárny mezi sebou E1 P pE1 P E1 vliv na ŽP E2 P pE2 P E2 vliv na ŽP.
Topení biomasou Vypracoval: Pavel Bárta
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Kyselý déšť.
Výroba kyseliny sírové
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Spalovací motory vznětové
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Kyselé deště Vypracoval: Ondřej Bažant
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Popis a funkce elektrárny
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
Automobily a výfukové plyny
JUDr. Ing. Ing. Mgr. Petr Měchura
Tepelné motory.
Průmyslové plyny.
Zdroje uhlovodíků Ropa
Uhlí Výroba paliv a energie.
Tepelné elektrárny.
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Kvalita benzínu a nafty – oktanové a cetanové číslo
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Vliv topného režimu na emise krbových kamen spalujících dřevo
Tepelná elektrárna.
Rozdělení motorů Parní motry
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Ing. Tomáš Baloch ZEVO Praha Malešice
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Atmosféra.
Působení ekologických faktorů. Světlo Intenzita světla – fotosyntéza a limitní faktor výskytu Délka působení – biologické rytmy Směr dopadu – orientace.
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
__________________________________________________________ VŠB - Technická univerzita Ostrava, Výzkumné energetické centrum Emise oxidu uhličitého z energetických.
VYBRANÉ PARAMETRY ZDROJŮ V PROJEKTU OBNOVY ZDROJŮ ČEZ Michal Říha, ČEZ, a. s. 29. listopadu 2005.
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň Třetí úroveň –Čtvrtá úroveň »Pátá úroveň 1 Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Elektrárna Dětmarovice Elektrárna Dětmarovice Elektrárna Dětmarovice postavena v r a svým výkonem 800 MW je nejvýkonnější elektrárnou spalující.
Neobnovitelné (fosilní) zdroje energie zdroje energie Uhlí, ropa, zemní plyn.
Sondy Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-003 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Jan Koubský, Environmental manager Říjen 2008 Měření emisí a imisí pachových látek Jednání Pracovní skupiny snižování zápachu, Štětí.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_19_CH9_uhlí TémaUhlí.
Spalovací Motory Benzínové
Vytápění Kotle pro zplynování dřeva. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_10_1_7 Ing. Jan Voříšek  Uhlí, co je to uhlí?  Uhlí patří mezi pevná fosilní paliva, která vznikla geochemickými přeměnami rostlinných.
DEFINICE Technické plyny lze definovat jako plyny, které svým širokým a rozmanitým použitím se staly zbožím a jsou předmětem obchodu. Technické plyny lze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Tepelné elektrárny Vypracoval: Jiří Herrgott Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Zemní plyn Karpíšková, Píplová, Křížová 9.B.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Parní generátory – kotle 2
Energie ohně.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Podpora provozu sekundárních DeNOx opatření
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Uhlí.
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Ochrana ovzduší IV (pp+ad-blue) Environmentální chemie Procesy v ochraně životního prostředí

Doprava – filtr tuhých částic (diesel)

Doprava – odstraňování NOx (diesel) Vznětové motory. Se zvýšeným tlakem ve válci – vyšší účinnost – nižší spotřeba. Zároveň stoupá teplota spalování – vyšší stupeň oxidace vzdušného dusíku. Recirkulace spalin – nižší teplota spalování – pokles tvorby NOx. Tím klesá účinnost spalování a roste kouřivost. Více sazí, zanášení filtru TZL – častější vypalování (regenerace). Limitované hranice emisí. Řešení: K odbourání oxidů dusíku možno použít zásobníkové katalyzátory NOx (NSC, LNT - neboli NOx akumulační katalyzátor, DeNOx ) . NOx se zachycuje na BaCO3 za vzniku dusičnanu barnatého, po naplnění se počne uvolňovat NO vzniklý reakcí s CO, následně se periodicky na Rh(Pt) katalyzátoru přemění NO + CO na N2. Vyžaduje občasné odsíření systému. Systémy SCR, které se zakládají na redukčním prostředku „AdBlue“ odsíření nepotřebují. Vyžadují ovšem redukční prostředek „AdBlue“, kterým oxidy dusíku transformují na dusík a vodu. AdBlue je roztok močoviny (32,5%) v demi vodě. Tuhne při -11°C, nutno vyhřívat. Spotřeba cca 0,1l/100 km (os. vozidlo), korozivní. Nižší spotřeba paliva díky možné vyšší účinnosti spalování.

Doprava – odstraňování NOx (diesel)

Doprava – odstraňování NOx (diesel)

Doprava – odstraňování NOx (diesel)

Doprava – motor, schéma (Bosch, poměrně nové)

Paroplynový cyklus Podstatou procesu je tlakové zplynění uhlí parou a vzduchem (příp. kyslíkem), běžné čištění a desulfurace vyrobeného plynu. Následuje snížení tlaku vyrobeného plynu v expanzní turbině. Chemicky vázaná energie plynu se po spálení využije nejprve v plynové turbině a v další fázi k výrobě páry, kterou je poháněna parní turbina. Elektrická energie se vyrábí ve třech stupních - s využitím energie expanzní turbiny, - plynové turbiny - parní turbiny Maximální využití tepelné energie - předehřev zplyňovacího a spalovacího vzduchu, využití páry za parní turbinou pro zplynění uhlí. Schéma Vřesová:

Paroplynový cyklus

Paroplynový cyklus Poválečné zařízení - PK. Zpracování hnědého uhlí (42 % vlhkost, 22 % popela), 1996 končí výroba svítiplynu, přechod na výrobu energoplynu. Zplyňování při 2,5 – 3 MPa. Generátor – průměr 3000 mm.

Paroplynový cyklus Generátor – průměr 3000 mm. Při zvýšené teplotě vzniká generátorový plyn, složený především z vodíku, metanu, oxidu uhelnatého, oxidu uhličitého, sirovodíku, stopy kyslíku. Ochlazení z 200 na 35°C. Odlučuje se těžký a lehký dehet, fenolové vody. Následuje stupeň Rectisol (Lurgi). Plyn dále podchlazený na 20 °C je na vícepatrové koloně propírán methanolem a zbaven hlavně H2S a CO2. Při regeneraci methanolu se získá H2S, následně spalován a oxidován na S03 (Haldor Topsoe), vyrábí se H2SO4.

Paroplynový cyklus Vřesová. Výkon cca 200 MW