Daniel Gabriel Fahrenheit

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
(míra tepelného stavu látky)
Teplota a její měření.
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Daniel Gabriel Fahrenheit
Digitální učební materiál
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Teplota Jiří Smolák Jan Tareš.
Anders Celsius švédský astronom, geodet a fyzik,matematik.
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Teploměr. Jednotky teploty
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Měření teploty.
potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
Narozen Zemřel Anglický fyzik
Měření teploty LC.
Tato prezentace byla vytvořena
Do kterého čajníku se vejde více vody?
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Teplota Ing. Radek Pavela.
Teplota a její měření.
Významné osobnosti fyziky a chemie
Aneta Ottová a Nikol Dudová Prima A šk.r.2009/2010
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Významné osobnosti fyziky a chemie James Watt
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Alessandro Guiseppe Antonio Anastasio Volta
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
charakteristika tepelného stavu hmoty vlastnost předmětů a okolí (člověk vnímá jako studené, teplé či horké) souvisí s kinetickou energií částic látky.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
DRUHÁ FÁZE PRŮMYSLOVÉ REVOLUCE – OBJEVY A VYNÁLEZY NOBELOVA CENA Autor: Nikola Šimánková, 8.ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
Vytápění Teplota. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
PROJEKT TEPLOTA Vypracovaly : Vanesa Vrbovcová , Klára Kubová , Sofia Bryknerová, Klára Šuláková a Jana Leischnerová.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_07
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Transkript prezentace:

Daniel Gabriel Fahrenheit Byl německý fyzik Narodil se roku * 24. 5. 1686 Zemřel roku ✞ 16. 9. 1736

Co vynalezl? Je vynálezce moderního teploměru a teplotní stupnice Fahrenheit, která se dodnes používá v USA. V patnácti letech mu umřeli rodiče po použití jedovatých hub. Během té doby se začal zajímat o barometry,teploměry O Fahrenheitovy teploměry byl velký zájem. V roce 1724 navrhl svou teplotní stupnici, která byla používána v anglicky mluvících zemích až do 60. let 20. století, kde ji postupně nahradila Celsiova stupnice. Výjimkou jsou USA nebo Jamajka. Zemřel v padesáti letech.

Objevy a vynálezy Fahrenheitova teplotní stupnice. Rtuťový teploměr. vynalezl německý fyzik Daniel Gabriel Fahrenheit v roce 1724. Je to teploměr skládající se ze rtuti ve skleněné trubici. Pro měření teploty se využívá teplotní roztažnost rtuti. Kalibrované značky na trubici umožňují odečítání teploty z délky rtuťového sloupce v trubici. Pro zvýšení citlivosti bývá na konci nádobka, která obsahuje většinu rtuti, expanze a kontrakce tohoto množství rtuti je pak zesílena v mnohem užší trubici. Prostor nad rtutí může být vyplněn dusíkem nebo vakuem . Rtuťové teploměry používají nejčastěji Celsiovu stupnici, v anglosaských zemích ještě Fahrenheitovu stupnici.

Zajímavosti Nedochoval se žádný Fahrenheitův portrét, takže nikdo neví, jak ve skutečnosti vypadal. V roce 2012 se vědci pokusili vytvořit pomocí počítače jeho portrét použitím fotografií jeho příbuzných(obrázek) Byl nejstarším synem kupce Daniela Fahrenheita.  Jeho jednotka se značí °F.

Daniel Gabriel Fahrenheit Po smrti rodičů se pokoušel živit obchodováním. Začal se zajímat o přírodní vědy, cestoval po Evropě.Živil se i foukáním skla. V oblasti fyziky byl sice samoukem, ale dosáhl pozoruhodných výsledků. Zhotovoval různé fyzikální přístroje, například barometry a teploměry. V roce 1714 sestrojil rtuťový teploměr, který byl přesnější než dosud používané lihové teploměry. Zavedl také novou teplotní stupnici, ve které původně odpovídalo 30° F teplotě tání ledu a 96° F teplotě lidského těla. Později byly tyto referenční hodnoty změněny na 32 °F (teplota tání ledu) a 212 °F (teplota varu vody). Rozdíl obou hodnot je 180°, takže jeden stupeň Fahrenheita je 5/9 stupně kelvina přesně. Nula v této stupnici odpovídá teplotě tuhnutí směsi ledu, vody a salmiaku (údajně nejnižší teplota, které Fahrenheit dosáhl). Fahrenheitova teplotní stupnice se používá dodnes ve Spojených státech. V roce 1717 založil Fahrenheit obchod v Amsterodamu, kde zůstal až do smrti. Od roku 1718 živil také přednáškami z chemie. V roce 1724 byl zvolen členem Královské akademie věd v Londýně.

Vytvořil:Tadeáš Paldus 6. Děkuji za pozornost. Vytvořil:Tadeáš Paldus 6. Zdroje:Fyzici-online.cz,Wikipedia.org,Fyzika.net !KONEC!