Tygr Vypracoval: Viktor Andrianov Třída: 1.L Předmět: Biologie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Fauna třetihor a čtvrtohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Panda velká Vypracoval: Alexandr Stanislav Macháček Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
Rosomák Sibiřský Vypracoval: Martin Poledníček Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
ŘÁD: DRAVCI Sokol stěhovavý. Dravci -predátoři, přizpůsobeni k lovu kořisti.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
ŠELMY. CHARAKTERISTIKA Rozšířeny na všech kontinentech. Pružné, svalnaté tělo. Silné špičáky. Většinou masožraví (vrchol potravních řetězců). Výborný.
Mezi hlavonožce řadíme: krakaticesépiechobotnice loděnka.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název:
Řád: Šelmy Výskyt: od tropů po polární oblasti Potrava: živá kořist (k jejímu lovu přizpůsobené smysly a stavba těla)
DELFÍN Martina Malárová a Veronika Vachůnková. POPIS DELFÍNA -Živí se rybami a dalšímy mořskými živočichy, např. korýši a hlavonožci. Spotřebuje jich.
VLK * vlk obecný (Canis lupus) a jeho poddruhy: o vlk černý (Canis lupus pambasileus) o vlk eurasijský (Canis lupus lupus) o vlk indický (Canis lupus pallipes)
Lev a tygr Natálie Francová (1.S). lev lev??? je savec čeledi kočkovitých a jeden ze čtyř druhů velkých koček rodu Panthera lev je po tygrovi druhá největší.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Zvířata Lucie Neubauerová.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VY_32_INOVACE_19- Kočka domácí Přírodověda - 4. ročník
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Tučňáci Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Název projektu: Živá příroda ve škole
ZVÍŘATA Vyrobily : Karolína Klečková Ema Kopčilová.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_Z7. 09 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
CHARAKTERISTIKA VÝSKYT ŽIVOTNÍ CYKLUS,ROZMNOŽOVÁNÍ OBRÁZKY ZDROJE
Delfín Skákavý Vypracoval: Martin Polášek
Moloch ostnatý Vypracoval: Jiří Krátký Obor: Technické Lyceum
Člověk a jeho svět 4. ročník
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
Lidoopi Autor: Mgr. Iva Hirschová
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Savci jsou vývojově velmi pokročilá třída obratlovců a v současné době osidlují téměř celý svět. Jejich hlavním spojovacím znakem je výživa mláďat produktem.
ZVÍŘATA SEVERNÍ AMERIKY
VE KTERÉ ČÁSTI POTRAVNÍ PYRAMIDY STOJÍ ŠELMY?
Poletucha vlnatá Vypracoval: Matouš Hartmann
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název projektu: Živá příroda ve škole
DRAVÍ VAČNATATCI AUSTRÁLIE
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: lichokopytníci
Zbytečné části těla Vypracoval: Marek Dosoudil
VY_32_INOVACE_PŘZOO.16 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Jméno: KAVKA Bydliště: město
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
Světlo Vypracoval: Lukáš Gibala Obor: Technické lyceum Třída: 2L
Kožní soustava.
Obratlovci -HLODAVCI-
Základní skupiny živočichů
ZVÍŘATA SEVERNÍ AMERIKY
Vy_52_Inovace_39_Želvy Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Petr Grossmann Bc. Petr Grossmann.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZOOPARK GLOWACKÉHO Klára Kovaříková, Alžběta Mikulíková, Eliška Havelková, Tereza Bláhová.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Člověk v živočišném systému
Fenek berberský.
Kočka Domácí Aneta Zoubková.
KOSATKA Viktorie Dvorská
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Obecná charakteristika Vývoj savců
Transkript prezentace:

Tygr Vypracoval: Viktor Andrianov Třída: 1.L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar, MBA Vypracoval: 03.06.2017

Rozdělení Říše: živočichové Kmen: strunatci Podkmen: obratlovci Třída: savci Řád: šelmy Čeleď: kočkovití Podčeleď: velké kočky Rod: Panthera Druh: tygr

O Tygrech Délka těla: 1,5 až 3 metry Hmotnost: 250-320 kg, samice max: 150 kg Délka života 20-26 let Samice je březí 103dní a porodí 2-5 mláďat Živí se masem = jsou to predátoři Vidí 6x lépe než člověk a to i ve tmě.

Poddruhy Tygr ussurijský Tygr čínský Tygr indický Tygr indočínský Tygr malajský Tygr sumaterský Tygr jávský Tygr balijský Tygr kaspický

Barva Pruhy na jeho srsti způsobuje látka zvaná melanin. Tato černá látka způsobuje černé pruhy na srsti, ale dokonce i na kůži. Vzor pruhů se nemění a jeho srst velmi rychle dorůstá.

Výskyt Převážně Asie Ohadovaný počet ve volné přírodě 4000 jedinců, avšak před 90 lety bylo okolo100 000. Tygry mužeme najít také jako domácí mazlíčky na příklad v USA chovají lidé okolo 4000 až 5000 tygrů, Indie okolo 2 100 tygrů.

Život Tygři jsou převážně samotáří, vyjimkou je doba páření a mládí. Jsou to teritorialní ochránci za den urazí při hlídání teritoria 25-100km. Svou přítomnost davají najevo močí nebo škrábanci na stromech. Své teritorium hlídají před tygry stejného pohlaví.

Lov Tygři jsou dokonalý predátoři. Svou kořist nejprve pronásleduje do vzdálenosti 10- 35 metrů, poté velmi rychle útočí. Pokud se mu nepodaří prvním útokem zabít, pronásleduje maximalné 300 metrů. Pro takový lov je vybaven: dobrým svalstvem, nejsilnějším zkusem, mnoho zuby (mají dokonce zuby i na jazyku), maskovací pruhy.

Zajímavosti Tygr dokáže při vyčkávání na kořist strávit v jedné pozici až 48 hodin. Za rok spotřebuje více než 2,5 tun masa. Předchůdcem tygrů byli vačnatci. Tygři mají nervová zakončení i v zubech, díky tomu dokáží zacílit místo s největší šancí na zabití u kořisti.

Konec

Zdroje https://www.google.cz/search?q=tygr+pruhy&sourc e=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjEl6SkmK LUAhUoJpoKHSIEC- wQ_AUIBigB&biw=1536&bih=686 Dokumentární film: jedinečná zvířata