Subjektivně zabarvený popis - líčení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
umělecký styl a jeho charakteristika
SLOH – popis statický líčení
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název projektu: Moderní škola
ÚVOD DO STUDIA LITERATURY
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.06 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici literárních pojmů, které jsou vysvětleny na příkladech. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
POPIS = informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých, o jejich pohybu a činnosti.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
subjektivně zabarvený
Básnické tropy a figury
Struktura literárního díla
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Elektronická učebnice - I
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _24_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
1. Datum vytvoření: Téma: Popis krajiny Cíl prezentace: Práce se smysly při popisu okolní krajiny Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_05_02 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_02 Zpracovala:Mgr.
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Líčení Zpracovala: Mgr
subjektivně zabarvený
OTA PAVEL Praha Praha Obrázek:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 1 TROPY
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková BÁSNICKÉ PROSTŘEDKY Abeceda (Pantomima) - VÍTĚZSLAV NEZVAL A nazváno.
TEORETICKÁ ČÁST VYPRAVOVÁNÍ. Vypravování – útvar slohového postupu vyprávěcího Využití  v umělecké literatuře – základ epických děl (povídek, románů,
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.3 líčení Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
ROZBOR DÍLA ROZBOR DÍLA MÍSTO DĚJE krajina u Doks bez bližšího časového vymezení noc před Vilémovou popravou a ráno závěr po sedmi letech.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Obrazná pojmenování Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2012 Výukový materiál je určen pro ž áky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Daniela Vlčková Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Cj.8.Vc. 25_liceni Datum:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
SLOH – popis statický líčení
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
A. Sova – Květy intimních nálad
STRUKTURA LITERÁRNÍHO DÍLA Mgr. Michal Oblouk
LÍČENÍ VY_12_INOVACE_Rů_I_24 Název projektu: OP VK
Autor: Naděžda Ružičková ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_1,2,4_75
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – vystihuje vzhled, zevnějšek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
7. ročník Michaela Hantková
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
SOUHRNNÉ POUČENÍ O SLOHU
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Významové vztahy mezi slovy - synonyma, antonyma, homonyma
Stylistika Lyrický popis - líčení. Stylistika Lyrický popis - líčení.
Struktura literárního díla
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Subjektivně zabarvený popis - líčení Cíl: popsat určitou skutečnost zapůsobit na pocity, nálady a představy čtenáře vyjádřit vztah autora k líčené skutečnosti

Jazykové prostředky: neutrální slova neobvyklá slovní spojení obrazná pojmenování (přirovnání, epiteton, personifikace) slova citově zabarvená metonymie dějová slovesa.

Kompozice líčení volnější, osobnější líčení se od prostého popisu liší neobvyklým viděním a neobvyklým jazykovým vyjádřením

Napište krátké líčení, ve kterém využijete tyto jazykové prostředky: slunce se probudilo do třpytivého rána kmen se přizdobil drobnými vločkami vítr zpíval v korunách stromů potok pospíchal přes kameny usilovně drží loňské uschlé listy mráz namaloval do oken obrazce

Vyjmenujte vhodné jazykové prostředky, které použijete při líčení krajiny: Básnické přívlastky: Personifikace: Obrazná pojmenování: Přirovnání: Metafory: Slova citově zabarvená: