Co je dnes? Kolikátého je dnes?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Advertisements

Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Can VY_22_INOVACE_20 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Linking Words and phrases
Kdy chcete začít? What time are you going to begin?
Mít rád Fill in the blanks with the appropriate forms of mít rád in both the present and past. Vzor: Radek ____ hudbu. Radek má rád hudbu. Radek měl rád.
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Jak se mu říká? What is he called?.
Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Present simple Questions. Form of the question How do we form the present simple question? How do we form the present simple question in case of the 3rd.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Future time clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_17
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Prepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of Time.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Ročník:8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk (Anglický jazyk) Tematický okruh: Slovní zásoba Téma:Hudba (Music)
Čeština Kolikátého je Adam a Eva? 25. prosince Kolikátého je Nový rok? 1. ledna Popelka – klasická pohádka Anglicky: Cinderella.
Čeština Kolikátého je dnes? Co je dnes? Koblížek, slavná postava v českých pohádkách. donut.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What will you be able to do tonight? We will be able to dance tonight!
VY_22_INOVACE_01.AJ.7 JAKÉ JSI MĚL PRÁZDNINY? (How were your holidays?) Ročník:7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Kaĺavská NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_The verbs TEMA:
Čeština Co je dnes? Dnes je …. Kolikátého je dnes? Dnes je …... Dům u kamenného zvonu na Staroměstském náměstí. House at the stone bell předtím………………..
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
MÍSTA Locative sg NÁMĚSTÍ-NA NÁMĚSTÍ NA NÁDRAŽÍ NÁDRAŽÍ.
Čeština: 8. lekce Czech language: 8 th lesson TEST 3. Communicative Competency: My daily routine. University city Brno. Grammar:. Where do you go versus.
WAY TO WIN 7 UNIT 1 : Způsobové sloveso MUST, CAN + +zápor.
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
GE - Vyšší kvalita výuky
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Kolikátého je dnes? Jak se vám líbí tento obraz?
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
Nouns and verbs Vypracovala Mgr. Eva Pěčková pro
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
INVITATION Pozvání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
VY_32_INOVACE_Spo_III 11 Text: U6B Kids
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
WH-QUESTIONS.
Future tenses Překlad Handout.
Exercise 1 Translate: Hi, my name is Darcy. I study Math and English.
Translation 17/01 Líbilo by se ti jet v létě do Itálie . (fancy) Do you fancy going to Italy in the summer? Mohly bychom navštívit Florencii. We could.
Translation 05/07 Jessica ráda chodí do divadel, že? Jessica likes going to theatres, doesn‘t she? Ten koncert nevypadá zajímavě, že? The concert doesn‘t.
Transkript prezentace:

Co je dnes? Kolikátého je dnes? Čeština Co je dnes? Kolikátého je dnes? Dívka na koštěti Girl broom

Koblížek V tom proti němu (across from him, dative long form) stojí zajíc (rabbit) a povídá (=říká). „Koblížku, koblížku, já tě sním!“ Koblížek řekl: „Nejez (don`t eat) mě, zajíčku. Poslouchej (listen), zazpívám (I will sing) ti hezkou písničku!“ Koblížek vyskočil na veliký (=velký) kámen (stone) a začal (he started)... Find the past tense forms. Find the acc forms Find the dative forms

gramatika Past tense forms Locative singular form of nouns The verb moct (to be able to, can)

Past tense preview Dnes Honza ….. v menze. obědval obědvala obědvalo obědvali Hana a Petr ……… v restauraci. I had lunch at the student cafeteria. obědval/a v menze. obědvali v menze obědval/a jsem v menze Katko, ty …………..? obědvala obědvala jsi jsi obědvala jsi obědval jsem obědvala Observe Já and ty require the verb to be in the present tense plus the –l form (the l-participle)

Pan Beneš rád chodí na pivo. Kde může být? can V práci V hospodě V muzeu V baru V parku V restauraci Nominativ singuláru? Práce - v práci Hospoda – v hospodě Muzeum – v muzeu Bar – v baru Park – v parku Restaurace – v restauraci

Past tense preview Libuše je herečka. Pracuje… v divadlo v divadla v divadle Pan prezident bydlí a pracuje… na Hrad na Hradě na Hrada Note the uppercase “the Castle” Zuzana se chce učit anglicky. Chce se učit … V Americe V Anglii V Kanadě V Rusku V Egyptě V Austrálii Try cities. New York, Toronto, Londýn, Sydny

Kde chcete bydlet? Ve městě nebo na venkově? countryside (venkov) Chceme bydlet ve městě, protože ve městě můžeme…. Chceme bydlet na venkově, protože na venkově můžeme…. Chodit na koncerty Chodit na houby (mushrooms) Chodit do lesa (forest) Chodit na borůvky (blueberries) Chodit na filmy Chodit do přírody (příroda – nature) Chodit na výstavy (exhibitions, výstava) Chodit na procházky. Chceme bydlet ve městě, protože ve městě můžeme Choose from below: Chodit na koncerty Chodit na houby (mushrooms) Chodit na borůvky (blueberries) Chodit na filmy Chodit do přírody (příroda – nature) Chodit na výstavy (exhibitions, výstava) Chodit na procházky. Chceme bydlet na venkově, protože ve městě můžeme Chodit do lesa (forest)

Moct - can V menze studenti ……… jíst dobré jídlo. Můžu (mohu) Báro, ……. mi napsat esemesku? Mladý pane, tam ne…………. jít. Je jenom pro zaměstnance (employees) Paní Rybářová ne….. téměř chodit. Je nemocná. (téměř – almost) Dnes je sobota. ………………….. jít do kina nebo na skleničku vína? (you are full.) Už ne……… jíst. Můžu (mohu) Můžeš Může Můžeme Můžete Můžou (mohou)

Problémy v centru města. Problémy na venkově. V centru města jsou problémy. Na venkově jsou problémy….. Jsou všude auta. (všude- everywhere) Jsou všude odpadky (trash) Autobusy nejezdí často (jezdit come and go) Máme špinavý vzduch (air) Nemáme blízko dobré doktory. Není metro. V centru města jsou problémy. Choose from below V centru města … jsou všude auta. (všude- everywhere) jsou všude odpadky autobusy nejezdí často (jezdit come and go) máme špinavý vzduch (air) nemáme blízko dobré doktory. není metro. Na venkově jsou problémy….. Na venkově…

O čem budeme mluvit? we are going to Měst-o Piv-o Aut-o Divadl-o Brn-o Německo Metr-o Rádi-o -e ě u

Kde se sejdeme? Meet? V sobotu máte velký plán. A: Kde se sejdeme? B: Sejdeme se v restauraci (name) C: Ne, restaurace (name) není dobrá. Radši se sejdeme …. We`d better get together…. hospoda (name) bar (name) restaurace (name) kino (name) knihovna (name) kavárna menza

Budeme debatovat o politice O kom budeme diskutovat? About whom Find out Kdo má zájem o českou politiku? Kdo má zájem o českou historii? Kdo má zájem o americkou politiku? Já chci mluvit/diskutovat/debatovat ….. Já chci mluvit o panu prezidentu Miloši Zemanovi. Já chci diskutovat o Tomáši Masarykovi. Já chci mluvit o panu prezidentu Obamovi. Já chci mluvit o paní senátorce Clintonové. Já chci mluvit o bývalé paní ministryni Madelaine Albrightové. When do we use –i? -u? -ovi? Female last names ending in - ová? How about paní? Já chci mluvit o panu prezidentu Miloši Zemanovi. Mám ho rád/a! Já chci diskutovat o Tomáši Masarykovi. Já chci mluvit o panu prezidentu Obamovi. Já chci mluvit o paní Clintonové. Já chci mluvit o bývalé paní ministryni Madelaine Albrightové.

dialog Zina: Co dělá jeho paní? Petr: Paní Rybářová je doma. Je velmi milá a inteligentní, ale často nemocná. Už nemůže téměř chodit, ale hraje velmi pěkně na klavír a ráda zpívá. Jestli chcete, můžeme tam jít někdy na návštěvu. Z: Dnes nemůžu, ale někdy jo, velmi ráda. P: A vy taky umíte hrát na klavír? Z: Ne, ale hraju na kytaru a ráda zpívám. P: Máte ráda klasickou hudbu? Z: Ne. Osobně mám radši rockovou a lidovou hudbu.

Slovní zásoba milý člověk nemůže téměř chodit, Jestli chcete/chceš… jít někdy na návštěvu. Dnes nemůžu, ale někdy ano, moc ráda/rád. umíte hrát na klavír? hraju na kytaru a ráda zpívám. Klasická/rocková/lidová hudba